نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جشن قهرمانی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲-۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نکات مهمی در دل فینال لیگ قهرمانان اروپا نهفته بود که باعث شد لیورپول با وجود برتری و در اختیار داشتن توپ و میدان، نتیجه را به رئال‌مادرید واگذار کند و جام به کهکشانی‌ها برسد.

همانند هر دیدار مهم دیگری در تاریخ فوتبال، فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۲ هم جزئیات خاص و مهمی داشت که باعث شد رئال‌مادرید با وجود خلق موقعیت‌های اندک قهرمان شود و دست لیورپول با وجود داشتن چندین فرصت گلزنی از جام کوتاه بماند.

بعد از قهرمانی چهاردهم رئال‌مادرید که در استادوفرانس به‌دست آمد، دلایلی که منجر به برتری تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی مقابل لیورپولِ یورگن کلوپ شده است را مرور خواهیم کرد.

شانس مادرید

منچسترسیتی در راه سخت در مرحله نیمه‌نهایی یاد گرفت باید از فرصت‌هایش استفاده کند تا شانس غلبه بر این تیم رئال‌مادرید را داشته باشد. لیورپول در پاری چند مرتبه تا نزدیکی گلزنی پیش رفت، اما بارها و بارها توسط تیبو کورتوا ناکام ماند، از جمله گرفتن شوت سادیو مانه که به تیر هم برخورد کرد یا ضربه محمد صلاح از حوالی شش‌قدم و از نزدیک‌ترین فاصله. مادریدی‌ها در مقابل از فضاهایی که در مسیرش قرار گرفته بود، خوب استفاده کرد.

خونسرد باشید!

این سومین حضور لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۵ فصل اخیر بود، اما در نهایت رئالی‌ها در لحظات کلیدی بازی آرامش بیشتری داشتند. به نظر می‌رسید که تیم یورگن کلوپ بعد از گل وینیسیوس جونیور مقداری از فرم و نظم تیمی‌اش را از دست داده است. در حالی که مادریدی‌ها همان تیمی نشان دادند که هرگز در دوران لیگ قهرمانان اروپا در فینال شکست نخورده‌اند. تحت فشار کاملاً آرام و انعطاف‌پذیر بودند، در حالی که حریف همچنان تهدیدشان می‌کرد. قرمزها هنوز هم می‌توانستند در اواخر بازی توسط محمد صلاح به گل تساوی برسانند، اما تیبو کورتوا تحملش را از دست نداد.

نکاتی کلیدی درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا/  زیرکی رئال‌مادرید و درخشش قهرمانان ستایش‌نشده

قهرمانان ستایش نشده

شنبه شب، شبی ویژه برای قهرمانان کمتر ستایش‌شده مادرید بود که همگی در نبردهای فردی پیروز شدند. در حالی که وینیسیوس جونیور گل قهرمانی را به ثمر رساند، شما باید به بازیکنی مثل فدریکو والورده احترام بگذارید که گاهی هم وظیفه داشت به‌عنوان مدافع راستِ دوم بازی کند، گاهی هم در خط حمله کنار کریم بنزما و وینیسیوس جونیور. او دونده، خستگی‌ناپذیر و باانگیزه بود. میل به پیروزی‌اش دقیقاً همان چیزی بود که تیم را به هدف نزدیک کرد. از هیچ‌یک از مسئولیت‌های دفاعی‌اش فرار نکرد و بازی اندی رابرتسون را تحت‌تأثیر قرار داد.

دنی کارواخال را هم فراموش نکنید، مدافع کناری رئال که در ۳۰ سالگی لوئیس دیاس بازیکن حیله‌گر لیورپول را با نمایشی مطمئن از بازی خارج کرد. کاسمیرو به همان اندازه محکم بود و در مقابل تمامی تلاش‌های هافبک‌های لیورپول برای بازیسازی ایستادگی کرد. در لحظات آخر او همه‌جا حضور داشت. در حالی که قرمزها با هیجان حمله می‌کردند، نتوانستند تمرکزش را برهم بزنند.

کورتوای منجی

و سرانجام یکی از بهترین نمایش‌های فردی در تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا. تیبو کورتوا سه مهار توپ در کلاس جهانی از خودش نشان داد. در مجموع ۹ سیو از ستاره بلژیکی دیدیم. صادقانه بگوییم، انتظار نداشتیم دروازه‌بان رئال‌مادرید برخی از این توپ‌ها را بگیرد. ضربات مانه و صلاح آنقدر خوب بودند که همه از گل نشدن‌شان شگفت‌زده شدند، به‌خصوص ضربه صلاح که از فاصله خیلی نزدیک روانه دروازه کورتوا شد. اگر شماره ۱ رئال‌مادرید در این دیدار تیبو کورتوا نبود، مشخص نبود که چه سرنوشتی انتظارشان را می‌کشید.

نکاتی کلیدی درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا/  زیرکی رئال‌مادرید و درخشش قهرمانان ستایش‌نشده

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    رئال موذیانه و با حیله روباه گونه قهرمان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی