نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
فجرسپاسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره‌های مطرحی در این چند سال به لیگ یک سقوط کردند تا مشخص شود داشتن نام بزرگ برای بقا در لیگ کافی نیست.

سقوط فجر به لیگ یک قطعی شده و ستاره‌ای مانند احمدرضا زنده‌روح، دومین پاسور برتر فصل قبل، هم نتوانست جلوی سقوط این تیم را بگیرد. حالا لیگ، در انتظار تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده است. وقتی هضم سقوط این تیم‌ها ساده‌تر می‌شود که بدانیم در فصول اخیر حتی ستاره‌هایی مانند رکورددار کلین‌شیت و رکورددار گلزنی در تاریخ لیگ برتر هم نتوانستند جلوی سقوط تیم‌شان را بگیرند.

دروازه‌بان: مهدی رحمتی با بیشترین کلین‌شیت!

محسن فروزان سابقه سقوط با دو تیم را به لیگ یک دارد. فروزان در فصل ۹۵-۹۴ همراه با راه‌آهن به لیگ یک سقوط کرد. او در فصل بعد به صبای‌قم رفته بود و با آن تیم هم لیگ یکی شد. نکته عجیب اما، سقوط تیمی است که مهدی رحمتی را داشت. دروازه‌بانی که رکورددار تعداد بازی، بیشترین کلین‌شیت و بیشترین مهار پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. پیکان در فصل ۹۴-۹۳ با کوله‌باری از ستاره‌ها، سقوط کرد. رحمتی در آن فصل عملکرد قابل قبولی داشت و پیکان جزو ۵ تیمی بود که کمترین گل خورده را داشت، اما در طول فصل فقط ۱۶ گل زد تا با کسب فقط ۴ برد، به لیگ یک سقوط کند.

دفاع کناری: از هاشم و کعبی تا ماهینی و محرمی

حسین ماهینی در نیم‌فصل لیگ بیستم، از نساجی به سایپا رفت و همراه با این تیم سقوط کرد. او پیش‌تر به همراه صادق محرمی، با ملوان هم طعم سقوط را چشیده بود. هاشم بیک‌زاده با نفت تهران لیگ یکی شده بود. حسین کعبی هم یکی از ستاره‌های پرشماری است که در فصل سقوط استیل آذین، در این تیم حضور داشت. امیرحسین فشنگچی و جی‌لوید ساموئل هم دفاع چپ‌های پیکان در فصل ۹۴-۹۳ بودند.

تجربه تلخ ستاره های فوتبال ایران؛ وقتی مهدوی کیا و کنعانی زادگان هم به لیگ یک سقوط کردند

دفاع میانی: ستون‌های استقلال و پرسپولیس!

حتی یک دفاع مطمئن هم برای بقا در لیگ برتر کافی نیست. نفت تهران در فصلی که سقوط کرد، محسن بنگر و محمد نصرتی را در ترکیب داشت. سیاوش یزدانی یکی از مدافعان میانی پیکان در سال سقوطش بود. فرشاد فرجی با راه‌آهن و حنیف عمران‌زاده هم با صبای قم لیگ یکی شده بودند. حتی زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و عزت پورقاز هم نتوانسته بود جلوی سقوط ملوان را بگیرد.

تجربه تلخ ستاره های فوتبال ایران؛ وقتی مهدوی کیا و کنعانی زادگان هم به لیگ یک سقوط کردند

هافبک: در حد تیم ملی!

سه ضلعی وسط زمین را با مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی و حسین کاظمی تصور کنید. باورش سخت است که تیمی با این میانه زمین، سقوط کرد. کاری که استیل‌آذینِ کهکشانی از عهده‌اش برآمد. ضمن اینکه در نیم‌فصل اول، علی کریمی هم جزو بازیکنان این تیم بود اما در میانه راه لیگ برتر ایران را به مقصد آلمان ترک کرد و نامش را از بین سقوط‌کننده‌ها درآورد. ستاره‌های میانی دیگری هم بودند که به لیگ یک سقوط کردند. مانند سقوط ملوان با اسطوره این تیم، مازیار زارع. همچنین احمد جمشیدیان که زمانی برای خواستنش بین استقلال و سپاهان دعوا بود. محسن مسلمان هم آخرین ستاره‌ای است که تیمش به لیگ یک سقوط کرد. اگر بخواهیم به دوره‌های ابتدایی لیگ هم بپردازیم به سقوط پژمان نوری با ملوان هم می‌رسیم.

مهاجم: با حضور بهترین گلزن تاریخ لیگ!

می‌شود اسم این بخش را گذاشت؛ گل‌هایی که برای بقا کافی نبودند. رضا عنایتی، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، همراه با صبای قم به لیگ یک سقوط کرد. لوسیانو ادینیو ستاره‌ای بود که برای اولین بار در مس کرمان نامش مطرح شد. او در ۱۰۳ بازی، ۴۷ گل برای این تیم زد، ولی ماجرای او و مس پایانی خوش نداشت و با سقوط به لیگ یک، از هم جدا شدند. شهریار مغانلو زمانی که هنوز نامش به عنوان ستاره مطرح نشده بود، با پیکان سقوط کرده بود و اتفاقا در لیگ یک، دوباره درخشید و به لیگ برتر برگشت. عیسی آل‌کثیر، سیاوش اکبرپور و حتی امیرحسین حسین‌زاده هم دیگر بازیکنانی هستند که حداقل یک بار برای سقوط به لیگ یک، اشک ریختند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی