روبرت لواندوفسکی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید خیلی‌ها ندانند روبرت لواندوفسکی دسر خود را قبل از غذا می‌خورد، همسرش آنا قهرمان کاراته است، خیابانی در لهستان به نام او شده و پایان‌نامه‌اش را درباره خودش نوشت.

به نظر می‌رسد روبرت لواندوفسکی، مهاجم جادوگر بایرن مونیخ، پس از هشت فصل به یاد ماندنی در حال کوچ است. این مهاجم ۳۳ ساله لهستانی گفت: «دوران من در بایرن به پایان رسیده است. من هیچ امکانی برای ادامه بازی در این باشگاه نمی‌بینم.»

لواندوفسکی که در دوران حضورش در بایرن موفق به کسب ۱۹ جام شد، جرقه جنگ نقل و انتقالاتی بین برخی از باشگاه‌های مطرح اروپا را زد. در حالی که همه ما به استعداد گلزنی او مطلع هستیم، در ادامه ۹ موردی که احتمالاً درباره لواندوفسکی نمی‌دانستید را می‌خوانید.

چرا روبرت؟

تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا به جای اینکه یک اسم معمولی لهستانی داشته باشد او را روبرت می‌نامند؟ به خاطر پدرش کریشتوف است که مصمم بود از او یک فوتبالیست حرفه‌ای بسازد. پدر این نام را به او داد تا وقتی که شهرت و ثروت ناگزیر به سراغش آمد، صدا کردنش برای مردم سراسر اروپا آسان‌تر باشد. عجب والدین زیرک و پیشگویی.

دسر قبل از غذای اصلی

این دیگر چه جنونی است؟ بله، معلوم است که لواندوفسکی همیشه پودینگ خود را قبل از غذای اصلی می‌خورد. بعد غذایش را با پیش غذا تمام می‌کند. اما چرا؟ خوب، لواندوفسکی معتقد است که این موضوع نه تنها به سوزاندن سریع‌تر چربی‌هایش کمک می‌کند بلکه او را پرانرژی می‌کند. هنوز هم‌تیمی‌هایش در بایرن مونیخ با این موضوع کنار نیامده‌اند. او می‌گوید: «آن‌ها هنوز هم متوجه نمی‌شوند. وقتی می‌بینند من غذایم را با سوپ تمام می‌کنم، سرشان را به نشانه تأسف تکان می‌دهند.»

روبرت لواندوفسکی و همسرش آنا

خیابانی به نام لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی در زادگاهش در لهستان آنقدر مشهور است که ساکنان کوزنیا راسیبورسکا در جنوب این کشور، سال گذشته نام خیابانی را به افتخار او تغییر دادند. این جاده قبلاً به نام ژنرال کارول سویرچوسکی، قهرمان رژیم کمونیستی کشور، نامگذاری شده بود.

همزادها

تاریخ تولد روبرت لواندوفسکی، ۲۱ آگوست، با یوسین بولت، پادشاه دوومیدانی، ویلت چمبرلین، اسطوره بسکتبال و نایجل پیرسون یکسان است.

آمادگی بدنی به کمک همسر

آنا لواندوفسکی مدال برنز جام جهانی کاراته ۲۰۰۹ را به‌دست آورد و همچنین متخصص بهداشت، تناسب اندام و تغذیه با مدرک تربیت بدنی است. او همچنین کتاب‌هایی در زمینه تناسب اندام نوشته و دی‌وی‌دی‌های تمرینی پر کرده است. آنا دانش خود را به همسرش نیز منتقل کرده و مربی سابقش پپ گواردیولا معتقد است که لوا متناسب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین بازیکنی است که تا به حال با او کار کرده است.

روبرت لواندوفسکی و همسر و فرزندانش

به نفع دورتموند، به ضرر بلکبرن

اگر پروازش به بریتانیا، به دلیل ابر خاکستر پس از فوران آتشفشان «ایافیاتلایوکوتل» در ایسلند در سال ۲۰۱۰ کنسل نمیشد، ممکن بود در انگلیس فوتبال بازی کند. اما کجا؟ منچستریونایتد؟ چلسی؟ منچسترسیتی؟ نه! بلکبرن راورز. پس از اینکه سام آلاردایس، مربی وقت بلکبرن برای دیدار با لواندوفسکی به لهستان رفت، مهاجم قرار بود برای امضای قرارداد به لنکاشایر برود، اما اختلال در تمام سفرهای هوایی باعث شد که او هرگز به این سفر نرود. و دورتموند وارد میدان شد. لواندوفسکی بعداً گفت: «من فکر می‌کردم آلاردایس آدم خوب و مربی بسیار خوبی است.»

کمک‌های الهی

همه می‌دانستند که لواندوفسکی به درجات بالایی خواهد رسید. وقتی کوچک بود، همه افراد، از خانواده گرفته تا معلمان و حتی روحانیون محلی، با دل و جان به او کمک کردند تا به جایگاه درستی برسد. در اولین مراسم عشای ربانی‌اش، کشیش برنامه‌اش را خیلی زود تمام کرد تا لواندوفسکی بتواند به مسابقه برسد. و او این کار را کرد، در مسیر لباسش را عوض کرد و گلزنی هم کرد.

روبرت لواندوفسکی و همسرش آنا

شکوفایی دیرهنگام

هنگامی که فرانچیشک اسمودا، مربی لخ پوزنان، برای تماشای بازی لواندوفسکی نوجوان فرستاده شد، پس از ۱۵ دقیقه به خانه بازگشت و تحت تأثیر هیکل لاغر و دراز این مهاجم قرار نگرفت. او گفت: «اگر می‌خواستم درختان را ببینم، به جای اینجا به جنگل می‌رفتم.»

فوتبالیست تحصیل‌کرده

لواندوفسکی درسش را در رشته تربیت‌بدنی در مدرسه آموزش ورزش ورشو به پایان رساند؛ با پایان‌نامه‌ای در مورد خود تحت عنوان: «RL9، مسیر افتخار». او بالاترین نمره را هم از آن خود کرد و تبدیل به کسی شد که هم در داخل و هم خارج از زمین افتخارآفرینی می‌کند.

9 نکته جالب و خواندنی درباره روبرت لواندوفسکی/ فلسفه نام روبرت، عادت غذایی جالب، همسر خاص و پایان‌نامه‌ای درباره خودش!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MAMALI IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    واقعا انسان حرفه ای هستش ، و همین حرفه ای گری موجب شده تا در این چند ساله خوفناکترین مهاجم جهان باشه
  • آرمین IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    خیلی خوبه
  • سعید IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    بازیکنی انسان به معنای واقعی ودوست داشتنی در میان تمام فوتبال دوستان
  • عباس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را ....که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید...یکی از نوادر گلزنی جهان...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی