نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کانادا جایگزین ایران را پیدا کرد/ بازی با یک تیم عجیب جای دیدار با شاگردان اسکوچیچ
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کانادا تیم پاناما را جایگزین بازی لغو شده با ایران کرد.

تیم ملی فوتبال ایران قرار بود روز ۱۵ خرداد در شهر ونکوور کانادا به مصاف تیم ملی این کشور برود. این بازی در واقع شبیه سازی مسابقه با آمریکا، حریف ایران در جام جهانی قطر بود و می‌توانست کمک زیادی به ایران کند.

با این حال و با افزایش فشارهای سیاسی از یک سو و نامه بازیکنان کانادا به فدراسیون این کشور برای دیدار با ایران، کانادا سرانجام این مسابقه دوستانه را لغو کرد تا برنامه آماده سازی هر دو تیم لطمه بزرگی بخورد.

فدراسیون کانادا در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن توضیح درباره دلیل لغو بازی با ایران، از تلاش برای پیدا کردن حریف جدید خبر داد: «فدراسیون کانادا بهترین نیت را در تلاش برای اطمینان از کسب تجربه مهم تیم ملی مردان در برابر تیم‌های جام جهانی را دارد. در هفته گذشته، وضعیت غیرقابل دفاع ژئوپلیتیک میزبانی ایران به میزان قابل توجهی دچار اختلاف شد و در واکنش به آن، این مسابقه لغو شد. در حالی که ما عوامل خارجی را در انتخاب حریف بهینه در فرآیند تصمیم گیری اصلی خود در نظر گرفتیم، ما تلاش خواهیم کرد برای موارد بعد بهتر عمل کنیم.»

کانادا در نهایت برای پیدا کردن تیمی به جای ایران دست به کار شد و حالا با پاناما برای انجام یک بازی تدارکاتی در شهر ونکوور به توافق رسیده است.

طبق اعلام سایت ctvnews، کانادا اکنون به مصاف پانامایی می‌رود که در رده بندی فیفا ۴۰ پله از ایران پایین‌تر است و در رده شصت و هفتم جهان قرار دارد؛ در حالی که کانادا خودش در جایگاه ۳۸ فیفا است.

قیمت بلیت‌های طبقه اول ورزشگاه برای تماشاگران ۳۰ دلار تعیین شده است تا به نوعی از هواداران بابت لغو بازی با ایران دلجویی شده باشد.

تیم ملی ایران هم بعد از لغو بازی با کانادا، برنامه آماده سازی خود را تغییر داد. این تیم امروز راهی قطر می‌شود و در صورت نهایی شدن توافق با فدراسیون اروگوئه، برای انجام بازی تدارکاتی راهی این کشور خواهد شد.

از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که ایران در قطر با یک تیم آفریقایی بازی تدارکاتی انجام بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی