سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
۰ |
۰
خواص پروتئین وی چیست و آیا چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر شما نیز به دنبال خرید پروتئین وی هستید، قطعا انتخاب هوشمندانه‌ و مفیدی را تجربه خواهید کرد. برخلاف برخی از باورهای غلط، پروتئین وی می‌تواند در افزایش توده‌ی عضلانی نقش موثری داشته باشد.

اما هرگز افزایش وزن نامناسب را در بر نخواهد داشت. اغلب این نوع مکمل بدنسازیبرای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کنار افزایش وزن، به دنبال افزایش قدرت عضلات خود نیز هستند. در این مقاله به بررسی پروتئین وی، خواص پروتئین وی و اینکه آیا پروتئین وی چاق کننده است پرداخته ایم با ما همراه باشید.

خواص پروتئین وی

شناخت پروتئین وی

یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید پروتئین وی ، شناخت کامل آن است. همانطور که می‌دانید مواد لبنی نقش مهمی در سلامت بدن خواهند داشت. زمانی که شیر به پنیر تبدیل می‌شود، شاهد مایع اضافی از آن خواهیم بود. این مایع سرشار از پروتئین وی، مقداری لاکتوز و برخی از مواد معدنی مفید است. لذا استفاده از آن برای بدن ورزشکاران، عضله سازی و افزایش مفید وزن، مناسب و ایده‌آل خواهد بود.

این مایع را به صورت پودر درآورده و برای استفاده، از افزودنی‌های لذیذ و خوش طعم استفاده خواهند نمود. در نتیجه می‌توانید شاهد یک مکمل بدنسازی مفید و سودمند، باشید. امروزه به جهت افزایش محبوبیت استفاده از این مکمل، شاهد برخی از مواد تقلبی نیز خواهیم بود. لذا برای اینکه بتوان از یک محصول مرغوب، با کیفیت و مناسب بهره برداری کرد، بهتر است به داروخانه آنلاین معتبر، مراجعه نمود.

مزایا و خواص پروتئین وی

از جمله اهداف مهم مصرف کنندگان برای خرید پروتئین وی، خواص پروتئین وی است. با توجه به ترکیبات پروتئین وی این مکمل دارای مزایا و خواص بسیاری است. ما در اینجا به 8 مورد از مزایای پروتئین وی اشاره کرده ایم.

  1. خاصیت ضد سرطانی: پس از تحقیقات گسترده در زمینه‌ی مصرف پروتئین وی به صورت کنسانتره، به نتایج ضد سرطانی ان، پی برده‌اند.
  2. کاهش فشار خون: با استفاده از نوشیدنی پروتئین وی، می‌توان فشار خون را تا میزان چشمگیری کاهش داد.
  3. جلوگیری و درمان آسم: این مکمل بدنسازی با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، می‌تواند نقش مهمی در درمان آسم کودکان داشته باشد.
  4. کاهش کلسترول: این محصول کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد.
  5. تامین آمینو اسیدهای ضروری بدن: آمینو اسیدهایی نظیر لوسین، سیستین و ... توسط این پروتئین، تامین خواهد شد.
  6. افزایش قدرت عضلانی: این محصول تاثیر مستقیمی بر روی افزایش قدرت و حجم عضلات ورزشکاران و بدن‌سازان، خواهد شد.
  7. کمک به کاهش وزن: یکی از مهمترین شاخصه‌های این محصول، کاهش چشمگیر و قابل توجهی از میزان چربی نامناسب در بدن است.
  8. بهبود افسردگی: این محصول در بر دارنده‌ی خاصیت آنتی بادی است.

چه کسانی از پروتئین وی استفاده می‌کنند؟

آیا می‌دانید پروتئین وی برای چه کسانی مناسب است؟ آیا استفاده از این مکمل، محدودیت سنی دارد؟ همانطور که می‌دانید امروزه شاهد انواع پروتئین‌ها هستیم که هر کدام از آنها، هدف خاصی را دنبال می‌کنند. پروتئین وی به جهت برخورداری از خواص بی‌نظیر، محبوبیت بسیار زیادی نزد گروه‌های مختلف سنی را در بر دارد. تا جایی که در بسیاری از رژیم‌های غذایی افراد عادی نیز می‌توان شاهد استفاده از این پروتئین، بود. از جمله افرادی که می‌توانند از این مکمل استفاده نمایند، عبارتند از:

  • بانوان ورزشکار
  • بدنسازان حرفه‌ای
  • افراد میانسال
  • نوجوانان
  • جوانان ورزشکار

اما نکته مهم در عدم استفاده از این مکمل برای برخی از افراد، می‌باشد.

  • افرادی که به بیماری‌های کلیه و کبد مبتلا هستند.
  • افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند.
  • افرادی که از سطح پروتئین کافی و مناسبی برخوردار هستند.

بهتر است با توصیه پزشک از این مکمل‌ها بهره برداری نمایند.

چگونه از پروتئین وی استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین سوالات برای بهره برداری مفید از این محصول، چگونه از پروتئین وی استفاده کنیم، می باشد. یکی از مهمترین مراحل برای بهره برداری مطلوب از این مکمل، توجه به دستورالعمل استفاده از آن است. میزان استفاده از این محصول 1 الی 2 پیمانه برای ورزشکاران می‌باشد. در نظر داشته باشید که هر اسکوپ پودر پروتئین وی (28 گرم) در بر دارنده‌ی:

  • 80 درصد پروتئین
  • 20 درصد کربوهیدرات
  • 3 گرم قند

است. در ساختار این محصول می‌توان شاهد اسید آمینه، کلسیم، آهن، فیبر، سدیم و ... باشید. در استفاده از پروتئین وی، باید به انواع آن و همچنین خصوصیات آنها نیز توجه نمود. میزان مصرف روزانه از این محصول روزانه 25 الی 50 گرم است. در صورتی که هدف چاق شدن مطلوب را در پی دارید، می‌توانید روزانه میزان 20 الی 30 گرم از این محصول را مورد استفاده قرار دهید. از این محصول می‌توانید در بسیاری از نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

انواع پروتئین وی

انواع پروتئین وی کدامند؟

نوع

خصوصیت

پروتئین کنسانتره

از مقدار بسیار کم چربی و کربوهیدرات برخوردار است. کنسانتره‌های با درصد پایین از میزان کم پروتئین و درصدهای بالا از میزان بیشتر پروتئین برخوردار هستند. این محصول طعم بهتری را در بر دارد.

پروتئین وی ایزوله

این مکمل بدنسازی بدون برخورداری از چربی و قند است. درصد پروتئین در این محصول، بسیار بیشتر می‌باشد. این محصول اغلب مناسب افرادی است که به قند شیر و یا لاکتوز حساسیت دارند.

پروتئین وی هیدرولیزه

این مکمل از سرعت جذب بسیار بالایی برخوردار است. اغلب افرادی که از سیستم گوارشی حساسی برخوردار هستند، از این محصول استفاده می‌کنند.

آیا پروتئین وی چاق کننده است؟

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تاثیرگذاری این مکمل‌ها، افزایش وزن صحیح و اصولی است. در پی تحقیقات گسترده و آزمایشات مختلف، متخصصین به این موضوع مهم دست یافته‌اند که زمانی با مصرف پروتئین وی می‌توانید بر روی عضله سازی ورزشکاران تاثیرگذار باشید که فرایند ورزش کردن افراد، صورت پذیرد. در غیر این صورت با استفاده از این محصول بدون فعالیت‌‎های ورزشی، شاهد افزایش وزن خواهید شد. از این رو استفاده از این محصول برای افرادی پیشنهاد می‌شود که به دنبال بدنسازی و فعالیت‌های ورزشی مختلف هستند.

در صورتی که این مکمل بدون تمرین و ورزش مورد استفاده‌ی افراد قرار گیرد، پروتئین اضافی توسط عضله‌ها جذب نمی‌شود. بلکه این پروتئین به صورت چربی در بدن ذخیره خواهد شد. از این رو با گذشت زمان، نمی‌توان شاهد عضله سازی فرد بود. بلکه می‌توان شاهد انباشت چربی و در نتیجه افزایش نامناسب وزن، بود. لذا استفاده از این محصول برای افزایش حجم عضله ورزشکاران و بدنسازان، بسیار کاربردی خواهد بود.

از اینرو برای پاسخ به این سوال که آیا پروتئین وی چاق کننده است یا نه باید گفت در صورت مصرف پروتئین وی بدون ورزش باعث افزایش توده چربی در بدن خواهید شد و باعث چاقی شما می شود.

راهنمایی برای خرید پروتئین وی

برای خرید پروتئین وی ، باید به برخی از المان‌ها و فاکتورهای مهم توجه نمود. قبل از هر چیز بهتر است از اورجینال و یا فیک بودن این مکمل‌ها اطمینان کسب نمایید. ما به شما قبل از خرید مکمل پروتین وی بررسی 8 مورد زیر را توصیه می کنیم.

  1. یکی از راهکارهای مهم برای شناخت محصولات اورجینال، توجه به آنالیز آزمایشگاهی آن است.
  2. از راهکارهای دیگر می‌توان به آزمایش دهانی آنها اشاره نمود. به طوری که مکمل را در دهان قرار داده و اگر به حفره دهان بچسبد، یعنی از کیفیت و اصالت بالا برخوردار می‌باشد.
  3. مکمل بدنسازی اصل به راحتی در آب جوش حل نمی‌شود. در صورتی که محصولات فیک و تقلبی به سرعت در آب جوش حل خواهند شد.
  4. توجه به کیفیت چاپ بر روی بسته بندی محصول
  5. بررسی کد UID که بر روی مکمل درج شده است
  6. توجه به عطر، رنگ و طعم مکمل
  7. توجه به تاریخ انقضای محصول
  8. توجه به پلمپ بودن درب محصول

مسلما با توجه به موارد فوق توصیه ما خرید از داروخانه است. یکی از راحترین راه های خرید پروتئین وی خرید از داروخانه های اینترنتی از قبیل داروکده، مثبت سبز و داروبوم است. در این بین ما به شما داروخانه آنلاین داروبوم را پیشنهاد می دهیم پرا که علاوه بر مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو مکمل های بدنسازی اصل را با ارسال رایگان و پرداخت در محل برای سراسر ایران انجام می دهد. آدرس اینترنتی سایت داروبوم darooboom.com است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی