نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
۱ |
۵
اتفاق تلخ برای سرمربی قهرمان لیگ برتر ایران
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ملادن فرانچیچ، سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

معمار نسل نوین فولاد در سن ۶۸ سالگی درگذشت. ملادن فرانچیچ سرمربی کروات و سابق فولاد که توانست این تیم را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند، به دیار باقی شتافت. او اولین مربی خارجی است که موفق شد در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مقام قهرمانی برسد.

در بیانیه ای که باشگاه فولاد منتشر کرده، آمده است: تیم فولاد خوزستان با هدایت این مربی کروات در چهارمین دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران (فصل ۸۴-۱۳۸۳) با مجموع ۶۴ امتیاز از ۳۰ بازی اولین جام قهرمانی را کسب کرد. بی شک یکی از عوامل اصلی قهرمانی در این فصل، ملادن فرانچیچ بود که با راهنمایی ها و تزریق روحیه‌ به بازیکنان جوان، نقش مهمی در موفقیت فولاد داشت.

فرانچیچ کار مربیگری خود را به عنوان مربی نوجوانان اسلاون آغاز کرده بود و با فعالیت در رده های سنی پایه و فدراسیون فوتبال کرواسی رفته رفته به یکی از مربیان شاخص این کشور تبدیل شد. ملادن در ادامه دو نوبت هدایت تیم اسلاون بلوپو را بر عهده داشت و در خارج از کشور خود علاوه بر همکاری با فولاد خوزستان برای باشگاه های القادسیه، النهضه و الوطنی عربستان نیز مربیگری کرد.

او در یکی از آخرین مصاحبه های خود با رسانه های ایرانی گفته بود: "فولاد همیشه در قلب من خواهد بود. من هیچوقت وفاداری هواداران فولاد را فراموش نخواهم کرد که ما را در همه بازی‌ها تشویق و همراهی می‌کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. ما در راه کسب اولین قهرمانی فولاد در لیگ برتر و به دست آوردن یک جام تاریخی برای این تیم مدیریت کردیم و توانستیم در این راه ۶۴ امتیاز بگیریم و در مقابل تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن این عنوان را به دست آوریم. هیچوقت خوش آمدگویی هواداران در فرودگاه اهواز را فراموش نمی‌کنم و این اتفاق بسیار زیبا و محشر بود."

روحش شاد و یادش گرامی باد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رویا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    پرسپولیس ان شاءالله همیشه برنده میشه به امید خدا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی