رحیم یوسفی: فدراسیون و باشگاه‌ها مقصرند، نه مهدی مهدوی‌کیا!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است حذف تیم امید ایران از رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا هم تلنگری به کسی نخواهد زد!

رحیم یوسفی که خودش سابقه کار در رده‌های پایه ای و تیم نوجوانان پرسپولیس را در کارنامه دارد با بیان این جمله گفت: متأسفانه فوتبال ما به جایی رسیده که به ترکمنستان هم می‌بازیم اما باز بعید می‌دانم این شکست و حذف تیم امید از رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا کسی یا مسئولی را به خودش بیاورد.

وی ادامه داد: مشکل و مقصر مهدی مهدوی کیا نیست و بیشتر از او فدراسیون و باشگاه‌های ما تقصرکارند. من خودم در تیم‌های پایه ای پرسپولیس کار کردم و می‌دانم اغلب باشگاه‌های ما فقط می‌خواهند در رده‌های پایه ای تیم داشته باشند و هیچ امکاناتی در اختیار مربیان یا بازیکنان مستعد نمی‌گذارند. فدراسیون فوتبال هم همین طور است و فقط می‌خواهد تیم‌های پایه ای را به مسابقات مختلف اعزام کند اما هیچ برنامه ای برای این تیم‌ها نداشته و ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه حسرت صعود تیم فوتبال ایران به المپیک به حدود نیم قرن رسیده است یادآور شد: خیلی زشت است فوتبال ایران با این همه استعداد نزدیک نیم قرن در حسرت صعود به المپیک به سر ببرد. نمی‌توان گفت ما بازیکن نداشتیم یا این همه مربی خارجی و ایرانی که بالای سر تیم امید بوده اند مقصر هستند. باید یک بازنگری اساسی در این زمینه صورت پذیرد و فدراسیون باشگاه‌ها و تیم‌ها مجاب به استفاده از بازیکنان جوان کند. اینکه فقط اسم زیر ۲۵ سال یا زیر ۲۳ سال برای ثبت قرارداد بیاید کافی نیست. ضمن آن که انتخاب مربیان تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید باید یک پایه و اساسی داشته باشد.

وی افزود: در تمام این سال‌ها دیده ایم مربیان پایه ای ملی بر اساس رابطه و نه ضابطه و برنامه انتخاب شده اند و رزومه یا کارنامه افراد کوچک ترین اهمیتی نداشته است. امیدوارم و فقط امیدوارم مسئولان کمی‌به خودشان بیایند و ببینند چه کرده اند که ما در گروه خود درآسیا حذف شده و به ترکمنستان می‌بازیم؟!

هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰ در پایان درخصوص نقل و انتقالات این باشگاه گفت: برخلاف سال گذشته به نظر می‌رسد پرسپولیس فصل نقل و انتقالات را عالی شروع کرده و بازیکنان ملی پوش و بزرگی خریده است. این خریدها نوید فصلی خوب و توأم با قهرمانی می‌دهد و امیدوارم کادرفنی بتواند بهترین استفاده را در لیگ بیست و دوم از این بچه‌ها داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی