نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
جلال چراغپور
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به وضعیتی که این رشته در عرصه ملی با آن دست به گریبان شده است گفت: در تیم امید هیچ برنامه و تاکتیک مشخصی ندیدم و تیم ملی بزرگسالان هم که تکلیفش مشخص است.

حذف تیم فوتبال امید ایران از جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا با کسب دو تساوی و یک شکست در پایان بازی‌های مرحله گروهی بار دیگر انتقادات درباره برنامه ریزی فدراسیون فوتبال در راستای حمایت از این تیم را در بین اهالی فوتبال ایجاد کرد. جلال چراغپور ضمن اشاره به این موضوع راجع به برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان در قطر بدون هیچ بازدهی خاصی نیز اعلام خطر کرد:

*قطعا در سال جام جهانی هیچ چیزی اندازه تیم ملی اهمیت ندارد؛ به خصوص اینکه ما جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کردیم اما فکر می‌کنم اکنون وقت این است درباره تیم امید صحبت کنیم.

*داریم می‌بینیم که دیگر زور فوتبال پایه به ترکمنستان و ازبکستان و تاتارستان نمی‌رسد! واضح است که مشکلات ما کاملا ریشه دوانده است و هیچ کس هم فکری به حالش نمی‌کند. معتقدم امیدها را باید با ظرف بزرگسالان سنجید چون آنها تا یک سال دیگر قرار است روی بورس بیایند.

*هر چقدر دقت کردن هیچ اثری از تاکتیک و توجه به دانش فوتبال ندیدم. بازیکنان ما کاملا با علم فوتبال غریبه هستند. فقط بازیکنان امید فوتبال کاملا آماتور بازی می‌کردند و دنبال توپ می‌دویدند. آنها اسیر تاکتیک‌های ازبکستان و ترکمنستان بودند. حرفی در مقابل آنها برای گفتن نداشتیم. اصلا بازیکنان امید نمی‌دانستند فشار تیمی برای دریافت توپ از حریف چیست و اینها نگران کننده است. هیچ نقطه و نکته‌ای برای الهام از بازی امید بخش تیمی که آقای مهدوی کیا ساخته است نبود.

*من برای مهدوی کیا بسیار احترام قائل هستم و اگر قرار باشد فقط به عنوان مربی او را در نظر بگیریم هیچ خط و مشی فکری از یک استراتژی تعریف شده در تیم امید برای بازی کردن ندیدم. هیچ سیگنالی از تعیین تاکتیک برای فوتبال ندیدم.

تحلیل جلال چراغپور از وضعیت دلهره آور تیم ملی؛ لحظه های ترسناکی در جام جهانی در انتظار فوتبال ایران است!/ اسکوچیچ شجاعت ندارد

*من او را واقعا دوست دارم و شخصیتی ستودنی است. باز هم تاکید می‌کنم هر نکته‌ای گفته می‌شود درباره مربیگری اوست. شما از من می‌پرسید راه خود را ادامه دهد ولی من می گویم اصلا راه و بیراهه ای ندیدم. من واقعا هیچ چیزی ندیدم. تیم امید خط و مشی خاصی را دنبال نمی‌کند.

*باید بپذیریم تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بزرگسالان در مرز بازنشستگی هستند اما سرمربی تیم ملی (اسکوچیچ) شجاعت کافی را نداشت تا ۸ الی ۹ نفر را خط بزند. ما قطعا در یک سال آینده بحران کمبود بازیکن خواهیم داشت. من تصور می‌کنم که تیم امید می‌توانست پتانسیل خیلی خوبی داشته باشد اما انها هم ناامیدمان کردند.

*نقطه ضعف این گفتگو در من و شما به عنوان خبرنگار نیست بلکه آقایانی هستند که هیچ توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کنند. ما در جامعه ورزش با قحط الرجال روبرو هستیم. شخصیتی که بتواند تمام مسائل را بررسی کند نداریم. متأسفانه فدراسیون فوتبال هر روز کوچک‌تر و پر حاشیه تر شده است. آدم‌هایی که باید تخصص داشته باشند تبدیل به آدم‌های عادی شده اند. لباس مدیریت فدراسیون فوتبال بر تن آقایان برازنده نیست.

*اینقدر فدراسیون فوتبال بی وزن شده است که در اوج فنی خود نمی‌تواند یک بازی دوستانه انتخاب کند. آنها یک حریف نمی‌توانند گیر بیاورند که آن حریف نه نگوید! فدراسیون فوتبال وقتی نمی‌تواند کوچک‌ترین بازی‌های تدارکاتی را برگزار کند پس به چه دردی می‌خورد؟

*برگزاری لیگ را که با ساده‌ترین، پر اشتباه‌ترین و زیادترین حادثه برگزار می‌کنند و این که هنر نیست. وقتی نوبت تدارک و پشتیبانی تیم ملی می‌شود وزن فدراسیون وسط می‌آید. من می‌خواهم بدانم واقعا چرا باید ادعای آقایان در مدیریت در بوق و کرونا شود.

تحلیل جلال چراغپور از وضعیت دلهره آور تیم ملی؛ لحظه های ترسناکی در جام جهانی در انتظار فوتبال ایران است!/ اسکوچیچ شجاعت ندارد

*انتخاب تیمی همچون الجزایر است که ربطی به فوتبال بریتانیا که شامل انگلیس و ولز و همچنین فوتبال ندارند. من واقعا نمی‌دانم چرا باید اینقدر احساس حقارت در فوتبال ملی با بهترین بازیکنان که از آنها به عنوان نسل طلایی یاد می‌شود کنیم.

*احسان حاج صفی الان مثل انصاری فرد، وحید امیری جزو نسل طلایی نیستند. صادق محرمی واقعا جزیی از نسل طلایی فوتبال ما است؟ من فکر می‌کردم اگر از داخل لیگ برتر تیمی مناسب‌تر را انتخاب می‌کردیم بازیکنان جوان‌تر می‌شد انتخاب کرد.

*منافع برخی آقایان در این بود که اجازه ندهند کسی حرف‌های ما را گوش دهد. روزهای خیلی سختی را در روزهای جام جهانی خواهیم داشت. من فکر می‌کنم دقایق بسیار ترسناکی در انتظار تیم ملی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آشنا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    جناب جلالی همینکه کیروش رو بیرون کردن خوبه دیگه... بقیه رو یه چیزی می شه... اصل کیروش بود که عامل بدبختی فوتبال ما بود
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    من فکر میکردم مهدوی کیا که اینهمه ادعا میکنه و از کیروش ایراد میگرفت، واقعا تاکتیکی چیزی بلده اجرا کنه یا بازیکنا تاکتیک خاصی داشتن. ولی وقتی فردی مثل اقای چراغپور میکه من هیچ راهی ندیدم دیکه مسجل شد که بازیکن بزرگ بودن و اینها کافی نیست، باید علم فوتبال هم داشت. تاجایی که من دیدم بازیکنا از نظر انفردی عالی بود تکنیکهاشون، مخصوصا صادقی سمت چپ، یاسینی و بقیه. منتهی همه انتحاری عمل میکردن، بقول اقای جراغپور تاکتیک نداشتن.امثال اقای مهدوی کیا، یا یحیی گل محمدی گویا هیچکیو قبول ندارن بعنوان دستیار استراتژیست کنارشون. الان تیم ملی ما چرا از همین اقای چراغپور یا امثال ایشون استفاده نمیکنه تا نقطه نظراتشونو بشنوه اسکوچیچ؟ مگه قرار نیست بریم بترکونیم، پس چرا از همه ظرفیت ها استفاده نمیکنن. یسری افراد هستن تئورسین و استراتژیست هستن مثل اقایان چراغپور ، جلالی. اینها الزاما مربی خوبی نیستن، ولی فهم فوتبالی عالی ای دارن و میتونن از زاویه ای دیگه به فوتبال نگاه کنن و طرح و استراتژی بدن. از این پوزیشن باید استفاده کرد که متاسفانه جناب اسکوچیچ هم بدتر استفاده نمیکنن.
  • مکال IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    تیم جوانان الجزایر و یا تیم دوم الجزایر !آیا بهتر نبود با تیم دوم کشور خودمان با مربیگری یحیی اسکوچیچ یک دیدار دوستانه برگزار می کرد؟اسکوچیچ هیچ وقت توان شکست تیم دوم ایران هم ندارد اگر یک مربی خوب در کنارشان باشد
  • ۱ IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    البته مشکل از فدارسیون نیست.دیپلماسی مملکت جای خود را به درگیری و تقابل داده
  • بهزاد ایمن IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    همیشه گفتم بازم میگم آینده مشخص میکنه کیروش چقدر عالی بوده ما هنوز از بقایای کار او استفاده میکنیم لیگ ما کلا ستاره نداره مهاجم نداره هافبک نداره با رفتن نسل لژیونر فعلی کی می خواد جلو تیمهای سرمایه گذار و گردن کلفت فوتبال بازی کنه بازیکنای لیگ ؟؟؟؟؟!!!!!!
  • اگبر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    مسکل ما ایرانی ا اینه که خودمون و دست کم میگیرم .دست تخریبمون حرف نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی