نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تیم ملی ایران یک گام از انگلیس، آمریکا و ولز جلوتر است/ مهم‌تر از بازی الجزایر اردوی تیم ملی است/ در جام جهانی با اسامی تیم‌ها بازی نمی‌کنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: فارغ از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی مقابل الجزایر اینکه بازیکنان تیم ملی تا امروز ۱۱ روز است که کنار یکدیگر هستند اتفاق بسیار مثبتی برای تیم ملی محسوب می‌شود.

حمید علیدوستی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار امشب تیم ملی مقابل الجزایر و اردوی آماده سازی شاگردان دراگان اسکوچیچ در دوحه قطر اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی تیم ملی مقابل الجزایر را چطور پیش بینی میکنید؟

در وهله اول باید گفت که ما قبل از بازی تدارکاتی باید به این موضوع مهم فکر کنیم که این اردو تشکیل شده و الان بچه‌های تیم ملی کنار یکدیگر هستند. این موضوع و اتفاق خیلی خوب قطعاً زمانی مهم‌تر جلوه می‌کند که ما بدانیم این اردو در کشوری برگزار می‌شود که قرار است چند ماه بعد همانجا جام جهانی انجام شود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

شما ببینید الان فرصتی به وجود آمده تا بازیکنان تیم ملی ۱۱ روز کنار یکدیگر باشند و از صبح تا شب با هم هستند. همیشه فرصت کمتری به وجود می‌آید که بازیکنان تیم ملی دور هم جمع شوند. به خصوص این اواخر که همه درگیر مسابقات باشگاهی خودشان بودند. حضور آنها در اردوی شبانه روزی همبستگی، همدلی و رفاقت بین اعضای تیم را تقویت می‌کند. از طرفی کادر فنی می‌تواند راجع به مسائل تاکتیکی موردنظرش بیشتر با تیم تمرین داشته باشد. بنابراین نباید این اردو و حضور ملی پوشان کنار یکدیگر را دست کم گرفت. البته که وجود بازی تدارکاتی هم خیلی مهم است و اگر بتوان در چنین شرایطی بازی تدارکاتی هم برگزار کرد وضعیت عالی‌تر هم میشود.

تیم ملی ایران یک گام از انگلیس، آمریکا و ولز جلوتر است/ مهمتر از بازی الجزایر اردوی تیم ملی است/ در جام جهانی با اسامی تیم ها بازی نمی کنیم

تیم الجزایر را تا چه اندازه می‌شناسید و بازی با این تیم تا چه اندازه به سود تیم ملی خواهد بود؟

فارغ از اینکه شنیده ام تعدادی از نفرات اصلی الجزایر با این تیم به مصاف ایران نمی‌روند اما به طور کلی یک بازی تدارکاتی می‌تواند باعث شود هم بچه‌ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند و هم کادر فنی از چند و چون اوضاع و احوال تیم بیشتر مطلع شود. ضمن اینکه الجزایر جزو تیم‌های خوب آفریقاست اما نکات دیگری را هم باید در نظر گرفت.

چه نکته ای؟

یکی از فاکتورهای مهم در راه آماده سازی تیم ملی چند ماه پیش از حضور در جام جهانی این است که ما بتوانیم بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را به تناوب از ساده به سخت تغییر بدهیم و رفته‌رفته مسابقات را دشوارتر کنیم. اگر با این هدف گذاری به جلو حرکت کنیم صد در صد میزان آمادگی تیم ملی هم بیشتر خواهد شد.

اما با توجه به شرایط کشورمان و تحریم‌های سخت غرب می‌دانیم که دست فدراسیون برای انتخاب انتخاب حریفان تدارکاتی چندان باز نیست. با این شرایط چه کار باید کرد؟

بله، من هم این را می‌دانم، اما بهتر است که با علم به این موضوع سعی مان را بکینم و به سراغ تیم‌های تدارکاتی و حریفان دوستانه مفید برویم. اما بازم تاکید می‌کنم نکته مثبت در این مقطع این بود که بازیکنان تیم ملی به مدت دو هفته کنار یکدیگر حضور دارند. این باعث می‌شود تیم ملی از هر نظر به انسجام روحی و تاکتیکی بیشتری برسد. باید این موضوع را به فال نیک بگیریم و آرزو کنیم که بازی‌های تدارکاتی خوبی هم برای تیم ملی برنامه ریزی شود.

تیم ملی ایران یک گام از انگلیس، آمریکا و ولز جلوتر است/ مهمتر از بازی الجزایر اردوی تیم ملی است/ در جام جهانی با اسامی تیم ها بازی نمی کنیم

با مشخص شدن تیم چهارم گروه مان در جام جهانی، شرایط جدید با حضور تیم ولز را چطور می‌بینید و به طور کلی نظرتان راجع به تیم ولز چیست؟

حالا در گروهی قرار گرفته ایم که دو کشور انگلیس و ولز فوتبال شبیه به هم را مقابل ما ارائه خواهند کرد. به طور کلی کشورهایی مثل انگلیس، ولز، اسکاتلند و دیگر کشورهای اسکاندیناوی همگی در یک کتگوری قرار می‌گیرند. شاید اگر به جای ولز، اوکراین به گروه ایران اضافه میشد وضعیت فرق میکرد اما من قبلا هم گفته‌ام که اسامی‌تیم‌ها اهمیت چندانی ندارند.

چطور؟

چون در جام جهانی قبل ما با کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شدیم و اتفاقاً بازی‌های خیلی خوبی را مقابل آنها ارائه کردیم و حتی اگر در بازی آخر ضربه طارمی‌به گل تبدیل می‌شد شاید صعود هم می‌کردیم. به همین خاطر من معتقدم هر چه سازماندهی تیم ملی تا شروع مسابقات جام جهانی بهتر باشد ما با توان بهتری می‌توانیم وارد رقابت‌ها شویم. البته یک موضوع خیلی مهم به ایران کمک می‌کند که شرایط بهتری هم در این جام جهانی داشته باشد.

چه موضوعی؟

با توجه به شرایط جغرافیایی کشور میزبان جام جهانی و این که خیلی از بازیکنان تیم ملی تجربه حضور در لیگ قطر را دارند ملی پوشان ایران یک گام از همه رقبایشان جلوتر هستند و این می‌تواند به ما کمک کند. شما تصور کنید اگر قرار بود از ایران تا برزیل برویم و آنجا مسابقه بدهیم شرایط تا چه اندازه سخت‌تر بود! ولی حالا با طی کردن فاصله کمتر به کشوری می‌رویم که خیلی از بچه‌های ایران در آنجا تجربه بازی دارند و به خوبی با شیوه بازی در قطر آشنا هستند. این وضعیت قطعاً برای تیم ما مثمر ثمر خواهد بود. امیدوارم همه این اتفاقات در نهایت منجر به این شود که تیم ملی بهترین نتایج را در جام جهانی پیش رو کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ابوالفضل IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    آره راست میگی بلاخره ما صاحب سبک زیرش بکش هستیم تو رنکینگ جهانی از اونها بالاتر هستیم بازیکن های کا تو لیگ های معتبر چارلز اول بازی میکنند و کشورهای سطح اول برای بازی دوستانه درخواست میفرستند وغیره ....بازهم بگم .
  • حبیب IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    تیم ملی ایران با شکست انگلیس و دو تساوی به مرحله بعد خواهد رفت شک نکنید
  • کورش IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    جان شاپور یادت نره
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    خودت تنهایی فکرکردی ک اینارو گفتی یا رفیق هم داشتی نکنه ما قهرمان هم میشیم با این برنامه ریزی هایی ک داریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی