کی‌روش بود عمراً وسط تابستان به قطر می‌رفت/ اسکوچیچ هیچ فایده‌ای برای فوتبال ما ندارد/ لابد اردوی زمستانی تیم ملی هم در سیبری است!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: متاسفانه چون اسکوچیچ در حد و اندازه تیم ملی ایران نیست هر کاری به او بگویند انجام می‌دهد و زیر بار هر مسئولیتی می‌رود که فقط تا جام جهانی بالای سر تیم ایران بماند.

غفور جهانی، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل الجزایر اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی تیم ایران مقابل الجزایر را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه یک بازی ناهماهنگ و شلخته از تیم ملی دیدیم. هیچ‌هارمونی و ترکیب مشخصی در تیم وجود نداشت. از دفاع گرفته تا خط حمله هیچ سیستم واضحی در خطوط تیم ملی به چشم نمی‌آمد. به ویژه خط دفاعی که واقعاً به هم ریخته و پر اشتباه ظاهر شد. یک گل به خاطر پاس رو به عقب اشتباه جهانبخش خوردیم و یک گل هم روی پاس اشتباه نورافکن. چند گل هم نخوردیم.

نظرتان درباره عملکرد دروازه بان تیم ملی چیست؟

امیر عابدزاده یکی از دروازه بانان آینده دار تیم ملی است ولی نمیدانم چرا در این بازی تا این اندازه متزلزل ظاهر شد و در حد و اندازه‌های خودش نبود. ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه چند اشتباه محرز داشت که شانس آورد دروازه‌اش باز نشد. اما در نهایت دروازه بانی که زیاد اشتباه کند گل می‌خورد و این اتفاق هم افتاد.

کی روش بود عمراً وسط تابستان به قطر می‎رفت/ اسکوچیچ هیچ فایده ای برای فوتبال ما ندارد/ لابد اردوی زمستانی تیم ملی هم در سیبری است!

به طور کلی این بازی به سود تیم ملی بود یا نه؟

اصلاً به سود تیم ما نبود. چون الجزایر هیچ شباهتی به هیچ یک از سه تیم انگلیس، آمریکا یا ولز ندارد. کجای بازی سبک آفریقایی - فرانسوی تیم الجزایر به فوتبال قدرتی و برپایه سانترهای انگلیس و ولز یا آمریکا شباهت داشت که ما این تیم را انتخاب کردیم؟ از آن بدتر این بود که در این گرمای طاقت فرسا اردوی تیم ملی را در قطر برپا کردیم.

مسئولان فدراسیون گفته‌اند به خاطر شرایط مالی خوبی که این اردو داشته به قطر رفته اند؟

این که نشد دلیل! لابد اگر هوا سرد بود و برای تیم ملی در سیبری اردو می‌گذاشتند هم می‌خواستند تیم ملی را وسط زمستان به سیبری ببرد. به خدا اگر اردوی تیم ملی را همین الان در شمال ایران برپا می‌کردند هوا خیلی بهتر بود. اینجا گرمایش حداکثر به ۳۰ درجه می‌رسد اما گرمای قطر ۴۴ درجه است.

به نظر شما تیم ملی با اسکوچیچ موفق می‌شود؟

بعید می‌دانم! البته خود اسکوچیچ که تصمیم گیرنده نهایی نیست، هر چه به او بگویند انجام می‌دهد. این تیم ملی برای اسکوچیچ خیلی بزرگ است. نمی‌توان این را از نظر دور نگه داشت. به همین خاطر هر مسئولیتی روی دوشش بگذارند قبول می‌کند.

چطور؟

شاید هر مربی دیگری بود در این هوای گرم و طاقت فرسا راضی نمیشد تیم ملی را به قطر ببرد ولی اسکوچیچ سرش را پایین می‌اندازد و هرچه بگویند می‌گوید چشم. چنین مربی هیچ فایده‌ای برای تیم ملی ایران ندارد. او به شدت تحت تأثیر دستورات فدراسیون است و با این فوتبالی که تیمش ارائه کرد و تدارکات اخیرش، اگر بابت صعود به جام جهانی نمره اش تا قبل از این ۸۰ بود حالا تا ۵۰ پایین آمده است.

کی روش بود عمراً وسط تابستان به قطر می‎رفت/ اسکوچیچ هیچ فایده ای برای فوتبال ما ندارد/ لابد اردوی زمستانی تیم ملی هم در سیبری است!

خبر دارید که گفته شده شاید کی‌روش به تیم ملی برگردد؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد. امکان نداشت به کی‌روش اینقدر حرف بزنند و او هم گوش کند! او مربی بزرگی بود که در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی کار کرده بود. اتفاقاً کی‌روش زیر بار هیچ حرفی نمی‌رفت و دوست داشت خودش را با رسانه‌ها درگیر کند. هدف او از این درگیری این بود که تیمش و خودش بیشتر زیر ذره بین باشند تا ایراداتش را ببیند و بشنود. اما اسکوچیچ در این حد و اندازه‌ها نیست و حاضر است تحت هر شرایطی کار کند تا مسابقات جام جهانی برگزار شود و او در کارنامه مربیگری‌اش بنویسد من هم در جام جهانی مربی بوده‌ام. او که کارنامه ای ندارد. قبل از این در ملوان، بابل و آبادان مربیگری کرده بود.

در این شرایط چه توصیه یا پیشنهادی به فدراسیون فوتبال دارید؟

متاسفانه اوضاع فدراسیون که بلبشو است. تیم ملی ما هم به این شکل در اوج گرما وسط تابستان رفته قطر، تیمی‌هم که با ایران بازی نمی‌کند. سراغ هر کسی می‌رویم شانه خالی می‌کند. حریف تمرینی مان هم ۲۰ دقیقه دیر به زمین می‌آید و اهمیتی به ما نمی‌دهد. با این شرایط امیدی به فوتبال تیم ملی وجود ندارد. تا وقتی که یک مربی از موقعیتش در تیم ملی ترس و واهمه داشته باشد نمی‌تواند فوتبال ایران را سر و سامان بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    آقای جهانی تیم ملی برای اسکوچیچ خیلی بزرگ نیست ماییم که خیلی خود بزرگ بینیم
  • عرفان DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    آن مرد که یک تنه مقابل همه ناکارآمدی ها ایستاده بود و فحش میخورد، رفته است.
  • اشکان IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    اسکوچیچ مربی شجاعی هس که در بازیهای تدارکاتی داره بازیکنان رو تست و آزمایش می‌کنه و هدف از بازی تدارکاتی همینه ولی نمیدونه اینجا ایرانه جایی که بردهاشو زیر سوال بردن، باخت که بماند. اما اهمیتی نداره کی‌روش اگه بود چه کاری میکرد و چه کاری نمی‌کرد مهم این بود کی‌روش هشت سال از پس عراق برنیومد ولی دلواپسان تیم ملی اون موقع معلوم نبود که کجا بودن؟ باخت به ژاپن و باج دادن به امثال بحرین و لبنان جای خود ولی برای یه بازی صد درصد دفاعی مقابل آرژانتین یا اسپانیا، اصلا مهم نبود تیم چه تدارکاتی داره و چه برنامه ای داره! باخت، باخته البته کسی هم توقع بردن اسپانیا نداشت ولی مطمئا توقع داشتیم برای یه بارم که شده زمان کی‌روش بتونیم عراق رو ببریم. چی شد؟ چیکار کرد؟ تاریخ و نتایج کی روش رو نمیشه پاک کرد همون طوری که صعود ایران به عنوان تیم اول با اسکوچیچ درحالی که نود درصد کارشناسان میگفتن حذف شده، اینو هم نمیشه کتمان کرد.
  • کوهمره_جروق IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    البته از لحاظ نظم کیروش بهتر بود.چون این پنج استقلالی اگه کیروش بود دعوت نمیشد.و نمیگذاشت ماجدی در کارش دخالت بکنه.ولی در کُل ایویچ که یادتون نرفته.
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    البته از لحاظ نظم کیروش بهتر بود.چون این پنج استقلالی اگه کیروش بود دعوت نمیشد.و نمیگذاشت ماجدی در کارش دخالت بکنه.ولی در کُل ایویچ که یادتون نرفته.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی