نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
کی‌روش می‌‎داند چطور تیم ملی را به جام‌جهانی ببرد/ بازیکنان انگلیس استخوان مدافع جوان تیم ملی را خرد می‌کنند/ عابدزاده در دروازه تیم ملی شوخی دارد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قطعاً اگر کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی به ایران برگردد ظرف ۵ ماه باقیمانده می‌توانیم شرایطی برای تیم ملی ایران ایجاد کنیم که مسئولان فدراسیون تا این لحظه هرگز در برآورده کردن آن موفق نبوده‌اند.

مسعود اقبالی، مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صحبت‌های این روزها پیرامون احتمال حضور دوباره کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: «چرا که نه! قطعاً این اتفاق می‌تواند رخ بدهد. ما چنین اتفاقی را در زمان حضور جلال طالبی در راس کادر فنی تیم ملی تجربه کردیم که چند هفته مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه کادرفنی تیم ملی به طورکلی زیر و رو شد. حالا که پنج ماه فرصت داریم».

وی افزود: «با توجه به حضور ۸ ساله کارلوس کی روش در فوتبال کشورمان، شناخت کافی او از اعضای تیم ملی فوتبال ایران و همچنین جو حاکم بر فوتبال امروز این موضوع محتمل است. از طرف دیگر او اعتماد به نفس بیشتری نسبت به هر مربی برای کار کردن با تیم ملی ایران را داراست».

مدرس فوتبال کشورمان افزود: «کارلوس کی روش بارها با تیم‌های مختلف در جام جهانی حضور پیدا کرده و دو دوره حضور با تیم ایران در این رقابتها هم در کارنامه‌اش وجود دارد. فقط اگر مسئولان فدراسیون بتوانند بحث مالی حضور را حل و فصل کنند قطعاً می‌تواند شرایطی برای تیم ملی ایران به وجود بیاورد که ما لااقل در جام جهانی بد نبازیم و مفتضحانه حذف نشویم».

کی‎روش می‎داند چطور تیم ملی را به جام‎جهانی ببرد/ بازیکنان انگلیس استخوان مدافع جوان تیم ملی را خرد می کنند/ عابدزاه در دروازه تیم ملی شوخی دارد!

اقبالی ادامه داد: «اگر کارلوس کی روش بیاید در این مدت باید بیش از هر چیز انرژی اش را روی استحکام خط دفاعی تیم ملی بگذارد. چون کاملا مشخص است که وضعیت خط دفاعی تیم ملی اصلا خوب نیست».

وی در این باره که آیا بازیکنان تیم ملی چنین جابجایی و تغییری را خواهند پذیرفت یا نه گفت: «قطعاً بچه‌های تیم ملی کارلوس کی روش را بیش از اسکوچیچ قبول دارند. اگر ما این دو نفر را در کفه ترازو بگذاریم اسکوچیچ به هیچ عنوان قابل قیاس با کارلوس کی‌روش نیست و حتی از گوشه و کنار میشنویم که بازیکنان تیم ملی هم از سبک تمرینات و عملکرد اسکوچیچ رضایت ندارند. با این شرایط فعلی ما نه تنها شانسی در گروه مان نداریم بلکه با این مدل فوتبالی که جلوی الجزایر دیدیم حتما میرویم و وحشتناک حذف می‌شویم».

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: «آخر آقای اسکوچیچ! مگر نورافکن دفاع وسط است؟ چرا این بازیکن را وسط خط دفاعی بازی می‌دهید؟ فکر می‌کنید نورافکن می‌تواند جلوی مهاجمان انگلیس یا آمریکا بایستد؟ آنها اینقدر قلدر و گردن کلفت هستند که می‌زنند استخوان این جوان را می‌ترکانند. شاید نورافکن در باشگاه خودش دفاع وسط بازی کند اما آنجا باشگاه است. حتی اگر آنجا هم موفق شود باز هم بحث ملی با تیم باشگاهی فرق میکند».

کی‎روش می‎داند چطور تیم ملی را به جام‎جهانی ببرد/ بازیکنان انگلیس استخوان مدافع جوان تیم ملی را خرد می کنند/ عابدزاه در دروازه تیم ملی شوخی دارد!

اقبالی یادآور شد: «مورد دیگر بحث سعید عزت اللهی است. یک هافبک بسیار کند! هم در حرکت و هم در تصمیم گیری. او فقط می‌تواند پاس بدهد. آن هم در شرایطی که تحت فشار نباشد. خط هافبک دفاعی تیم ملی یک بازیکن مثل کریم باقری را می‌خواهد. به این خاطر ما اصلاً تغذیه خوبی برای مهاجمان تیم مان نداریم. چون ساختار دفاعی مان درست نیست».

اقبالی در رابطه با عملکرد دروازه بان تیم ملی گفت: «امیر عابدزاده کارهایی درون دروازه می‌کند که واقعاً وحشتناک است! به نظر می‌رسد ایستادن درون دروازه تیم ملی برای او چیزی شبیه به یک شوخی است، در صورتی که دروازه بان تیم ملی باید بداند از چه محفظه مهمی مراقبت می‌کند. دروازه بانی که توپ‌ها را دو ضرب مهار کند به درد تیم ملی نمی‌خورد. باز هم بیرانوند! لااقل او قد و قواره خوبی دارد و درون دروازه می‌تواند مهاجمان حریف را به وحشت بیاندازد».

این مربی فوتبالی درباره خط حمله تیم ملی توضیح داد: «متاسفانه به دلیل عدم تغذیه درست آزمون و مهدی طارمی هیچ کار خاصی از این دو فوروارد حرفه‌ای فوتبال کشورمان ندیدیم. اصلا در نیمه اول سردار آزمون دیده نشد. باز مهدی طارمی چون کمی به عقب برمیگردد اسمش چند بار به میان آمد اما آزمون به‌طورکلی نبود. این بچه‌ها در ترکیب تیم ملی کادر فنی را قبول ندارند. نفراتی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان از خوب‌های فوتبال ما هستند ولی این دو نفر مربی نیستند. شاید به لحاظ شخصیتی جزو بهترین‌های فوتبال ما باشند اما به لحاظ فنی و کمک مربی بودن شرایط لازم برای هدایت بچه‌ها را ندارند».

کی‎روش می‎داند چطور تیم ملی را به جام‎جهانی ببرد/ بازیکنان انگلیس استخوان مدافع جوان تیم ملی را خرد می کنند/ عابدزاه در دروازه تیم ملی شوخی دارد!

مسعود اقبالی در ادامه صحبت‌هایش در این باره که با احتمال بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال چه توصیه یا پیشنهادی به مسئولان فدراسیون دارد، گفت: «قطعا اگر قرار باشد کی روش بیاید میداند که وضعیت از زمانی که رفته به مراتب بدتر شده که بهتر نشده است. باز در دوران آقای تاج شرایط قابل قبول بود اما امروز وضعیت کمیته تیم ملی و فدراسیون به خوبی چند سال پیش نیست. اما قطعا اگر کیروش بیاید شخصاً تمام امور را در دست می‌گیرد».

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: «کی روش می‌تواند خودش برنامه‌های تیم ملی را هماهنگ کند، بازی دوستانه تدارک ببیند و اجازه ندهد کسی در کارش دخالت کند که اینها همه بار اصلی تیم ملی را از روی دوش فدراسیون برمی‌دارد و قطعاً به محض این که بیاید باید به وضعیت خط دفاعی سر و سامان بدهد. کنعانی زادگان را با همه اشتباهات انضباطی‌اش برگرداند و شجاع خلیل زاده را احیا کند».

اقبالی در پایان گفت: «برگرداندن بازیکنی مثل وحید امیری که دیگر سن و سالش بالاست برای حضور در جام جهانی فایده‌ای ندارد. حاج‌صفی هم به همین شرایط مبتلا است و دیگر نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. امروز تیم ملی ما به خون تازه و بازیکنانی مثل حسین زاده و مهدی پور نیاز دارد که در ۵ ماه باقی مانده به خوبی فرصت هست تا شعور و بلوغ تاکتیکی این قبیل نفرات را بالا ببریم تا در جام جهانی عملکرد بهتری داشته باشیم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ناشناس US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    این کیسه کش های هوچی چی می خوایید بعد 10 سال از غار زدید بیرون می گید تیم صدرصد کیسه کش کنند
  • علی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    لطفا تمام بازیکنان تیم ملی رو از استقلال انتخاب کنید تا این به اصطلاح کارشناس فوتبال شبها خوابش ببره . واقعا باید متاسف بود یک عده بخاطر علایق و منافع شخصی هر حرفی،می‌زنند. حالا دیگه امیری و حاج صفی پیر شدن و حسین زاده و مهدی پور سوپر من !!! خبر ورزشی آنلاین این افراد رو از کجا پیدا میکنه و چرا حرفهاشون رو چاپ میکنه ؟
  • آرش IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    بابا کیروش برگردونید دیگه ابن اسکوچیچ هیچ تاکتیکی نداذه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی