نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ورزشگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فدراسیون جهانی فوتبال از ۱۶ ورزشگاهی که در ۱۶ شهر میزبان رقابت‌های ۴۸ تیمی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا خواهند بود، رونمایی کرد.

فیفا به صورت رسمی ۴ سال پیش از شروع جام‌جهانی ۲۰۲۶ شهرها و ورزشگاه‌هایی که در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک میزبان این تورنمنت خواهند بود را تأیید کرد.

جهان در حال حاضر خودش را برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که برای نخستین مرتبه در زمستان برگزار خواهد شد، آماده می‌کند. اما ۴ سال دیگر در چنین روزهایی و طبق معمول در تابستان، جام‌جهانی در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد. این سه کشور آمریکای‌شمالی تحت عنوان «متحد» پیشنهاد میزبانی را به فیفا ارائه کردند و ۱۳۴ نماینده از ۲۰۳ نماینده در شصت‌وهشتمین کنگره سالانه فیفا به آن‌ها رأی مثبت دادند.

در آمریکا شهرهای نیویورک، دالاس، کانزاس‌سیتی، هیوستن، آتلانتا، لس‌آنجلس، فیلادلفیا، سیاتل، سان‌فرانسیسکو، بوستون و میامی، در کانادا شهرهای ونکوور و تورنتو و در مکزیک شهرهای مکزیکوسیتی، منتری و گوادالاخارا میزبان این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی خواهند بود. به این ترتیب آمریکا با ۱۱ شهر بیشترین سهم در میزبانی را خواهد داشت، مکزیک در ۳ شهر میزبان خواهد بود و کانادا در ۲ شهر برای نخستین مرتبه از این تورنمنت میزبانی خواهد کرد. شهرهای دیگری همچون سینسیناتی، واشنگتون، دنور، ادمونتون، نشویل و اورلاندو هم خواهان میزبانی مسابقات بودند که نتوانستند این جواز را بگیرند.

آمریکا، مکزیک و کانادا به سه منطقه غربی، مرکزی و شرقی تقسیم شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که مسابقات در سرتاسر این منطقه پخش می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که جام‌جهانی ۲۰۲۶ اولین دوره از این مسابقات با حضور ۴۸ تیم خواهد بود و مسابقات گسترده‌تر خواهد شد. مکزیک هم اولین کشوری خواهد بود که برای سومین مرتبه بعد از سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ از این مسابقات میزبانی می‌کند.

کارلوس کوردیرو رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در کنگره فیفا پس از کسب این میزبانی گفته بود: «امروز برای ما کمی احساسی است. برای این افتخار باورنکردنی ممنونیم. از این که میزبانی جام‌جهانی در سال ۲۰۲۶ را به ما سپردید متشکریم. این بازی زیبا فراتر از مرزها و فرهنگ‌هاست. امروز فقط فوتبال پیروز است.»

کشور سال ۱۹۹۴ برای اولین و آخرین مرتبه میزبان جام‌جهانی بود، تورنمنتی که در فینال آن که در شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شد، برزیل با شکست ایتالیا در ضربات‌پنالتی قهرمان شد.

لیست کامل شهرها و ورزشگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۶ به شرح زیر است:

آمریکا:
آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز با گنجایش ۷۴۲۹۵ نفر)
بوستون (ورزشگاه ژیلت با گنجایش ۶۵۸۷۸ نفر)
دالاس (ورزشگاه AT&T با گنجایش ۸۰۰۰۰ نفر)
هیوستن (ورزشگاه NRG با گنجایش ۷۲۲۲۰ نفر)
کانزاس‌سیتی (ورزشگاه اَروهِد با گنجایش ۷۶۴۱۶ نفر)
لس‌آنجلس (ورزشگاه سوفای با گنجایش ۷۰۰۰۰ نفر)
میامی (ورزشگاه هاردراک با گنجایش ۶۵۲۳۶ نفر)
نیویورک (ورزشگاه مت‌لایف با گنجایش ۸۲۵۰۰ نفر)
فیلادلفیا (ورزشگاه لینکولن فایننشال با گنجایش ۶۷۵۹۴ نفر)
سان‌فرانسیسکو (ورزشگاه لیوایز با گنجایش ۶۸۵۰۰ نفر)
سیاتل (ورزشگاه لومن با گنجایش ۷۲۰۰۰ نفر)

مکزیک:
گوادالاخارا (ورزشگاه آکرون با گنجایش ۴۶۳۵۵ نفر)
مکزیکوسیتی (ورزشگاه آستکا با گنجایش ۸۷۵۲۳ نفر)
مونتری (ورزشگاه BBVA با گنجایش ۵۱۰۰۰ نفر)

کانادا:
تورنتو (ورزشگاه BMO با گنجایش ۳۰۰۰۰ نفر)
ونکوور (ورزشگاه BC پلیس با گنجایش ۵۴۵۰۰ نفر)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آریا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    امیدوارم روزی بشه که کشور ما ایران میزبان جام جهانی بشه،البته اون روز قطعا تغییرات اساسی و بنیادی در کشور ما رخ داده و دیگه با کل دنیا دشمن نیستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی