نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
انتخاب نشدن سرمربی استقلال را آسیب پذیر می‌کند/ زمان بدنسازی کم شود بخت قهرمانی هم کم می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بدنساز اسبق استقلال گفت: انتخاب دیرهنگام مربی استقلال و شروع بد موقع تمرینات بدنسازی ضریب آسیب دیدگی بازیکنان در فصل پیش رو را بالا می‌برد.

ولی الله صالح نیا، مربی اسبق بدنساز تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت این روزهای تیم استقلال و نامشخص بودن سرمربی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.‌

از اوضاع و احوال تیم سابقتان خبر دارید؟

متاسفانه استقلال به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در فصل آینده که مدافع عنوان قهرمانی هم محسوب می‌شود شرایط خوبی از این بابت ندارد. هر چه زودتر باید سرمربی تیم مشخص شود تا برنامه تمرینات را به باشگاه بدهد.

در این باره توضیح می‌دهید که تمرینات بدنسازی چه مدت باید باش تا تیم آماده مسابقات شود؟

قطعاً دوره بدنسازی نباید کمتر از ۴۵ روز باشد. البته در دوره‌های قدیم این مدت بین ۴۵ تا ۶۰ روز هم اجرا می‌شد اما در علم روز، این مدت یک ماه و نیم تعیین شده و می‌توان ظرف همین مدت یک تیم فوتبال را آماده رقابت‌ها کرد تا بتواند حتی در شرایط سخت هم از پس مسابقات بربیاید.

با توجه به فشردگی رقابت‌های لیگ آینده به خاطر جام جهانی این موضوع تا چه اندازه برای استقلال حیاتی به نظر می‌رسد؟

قطعاً استقلال باید هر چه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کند. هرچه تمرینات دیرتر استارت بخورد فرصت بدنسازی استقلال کمتر می‌شود و هر چه تیم کمتر تمرین کند ضریب آسیب دیدگی تیم در جریان مسابقات بیشتر می‌شود.

چطور؟

چون تیم تحت فشار است و بازیکنان هم که زندگی حرفه‌ای ندارند. آنها اغلب شان شب به موقع نمی‌خوابند، غذای درست مصرف نمی‌کنند و استراحت کافی بین تمرین تا مسابقه یا تمرین تا تمرین ندارند. اینها همه باعث می‌شود با بدنسازی کمتر از اندازه، تیم در کوران رقابت‌های لیگ و جام حذفی به مشکل بربخورد. این موضوع برای تیم‌هایی که بعد از جام جهانی درگیر رقابت‌های آسیایی می‌شوند هم بیشتر خواهد شد.

انتخاب نشدن سرمربی استقلال را آسیب پذیر می کند/ زمان بدنسازی کم شود بخت قهرمانی هم کم می شود

با این وضعیت شرایط استقلال را چطور پیش بینی میکنید؟

با توجه به اینکه قرار است لیگ برتر در مرداد ماه استارت بخورد استقلال باید از هفته اوّل تیر تمریناتش را استارت بزند و امیدوارم تا آن زمان این شرایط به وجود بیاید که برنامه تمرینی مشخص شود. در غیر اینصورت هر یک روزی که از مهلت بدنسازی کم شود اثر منفی خودش را روی شرایط جسمانی تک تک بازیکنان نشان می‌دهد. چون شرایط جسمی‌بازیکن ارتباط مستقیم با روحیه و اعصاب او دارد. در حقیقت اگر زمان بدنسازی کم شود بخت قهرمانی هم کم می‌شود. هر چه بدن قابلیت آمادگی بهتری داشته باشد بازیکن از نظر ذهنی دیرتر خسته می‌شود و فکرش بهتر کار می‌کند و در لحظات حساس بازی تصمیم گیری بهتری خواهد داشت. و البته برعکس، اگر شرایط آمادگی جسمانی بد باشد بازیکن نه تمرکز لازم را دارد و نه قدرت تصمیم گیری.

بدنسازی استقلال در فصل اخیر چطور بود؟

وقتی استقلال فصل گذشته تمریناتش را به موقع انجام داد به همین خاطر تعداد مصدومانش هم در طول این فصل نسبت به سالهای گذشته خیلی کمتر بود. این یک واقعیت است که متاسفانه در فوتبال ما کمتر به آن توجه می‌شود. بدنسازی تیم فوتبال مهمترین بخش کار پیش از شروع مسابقات و البته در نیم فصل است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آبی دل IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    ما امیدمون به دوتا کاپیتان متعصبمون هست وریا و روزبه وامیدواریم تمام این خلاها رو بخوبی پوشش بدن و بدور از حاشیه تیم رو متحد کنن تا این فرصت از دست رفته جبران بشه وریا وروزبه لطفا حاشیه ها رو از تیم دور کنید واجازه برگشتن اسماعیلی پرحاشيه رو به استقلال ندید ممنون
  • امید آبی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    انشاءالله باشگاه و آقای نوشادی عزیز یک مربی بدنساز قوی دیگر بجای علی ربانی که فرهاد اونو با خودش برد برای استقلال جذب کنن وگرنه در طول فصل به مشکل میخوریم دانش علی ربانی خیلی زیاد بود وحتی در بهترین تیمهای خارجی مربی بوده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی