قبل از اینها باید به برنامه‌ریزی ۴ ساله فکر می‌کردیم/ کی‌روش در تیم ملی جوری مدیریت کرد که در جام جهانی زنگ تفریح تیم‌های بزرگ نشدیم
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: شک نکنید بازی تدارکاتی، یک میزانی برای اندازه گیری سطوح آمادگی تیم است و همه تیم‌های بزرگ در فیفا دی این کارها را می‌کنند.

فریدون معینی کارشناس فوتبال اعتقاد دارد تیم ملی در زمان کی روش، صاحب وحدت تیمی بود و به همین دلیل نتایج خوبی در جام جهانی می‌گرفت. بخش‌هایی از این مصاحبه را در زیر بخوانید:

*برنامه ریزی صحیح چهار ساله مهمترین مساله در آماده شدن تیم‌ها در مسیر جام جهانی فوتبال است که ما باید قبل از اینها به آن می‌پرداختیم و حرکت می‌کردیم.

*برای ساخت یک تیم باید تمامی بازیکنانی که در خدمت تیم ملی هستند عملکردشان آنالیز شود و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسیم.

*یکی از موارد مهم که یک مربی می‌تواند نقشی در آماده شدن یک تیم برای رسیدن به همبستگی وحدت تیمی داشته باشد، باید مفهوم تیمی را به آنها القا کند که در این زمینه نظم و انضباط بسیار تاثیرگذار است.

 قبل از اینها باید به برنامه ریزی ۴ ساله فکر می کردیم/ کی روش در تیم ملی جوری مدیریت کرد که در جام جهانی زنگ تفریح تیم های بزرگ نشدیم

*باید توجه داشته باشیم که تیم ملی در زمان کی روش این شرایط را پیدا کرده بود و توانست در جام جهانی قبلی، تیمی نباشد که زنگ تفریح برای تیم‌های دیگر باشد و ماهیت خودش را خوب نشان داد. امیدواریم در فرصت باقیمانده به مسابقات جام جهانی قطر، تدابیری را اتخاذ کنیم که بتوانیم آبرومندانه در این رویداد ورزشی مهم شرکت کنیم و نتایج خوبی بگیریم.

*شک نکنید بازی تدارکاتی، یک میزانی برای اندازه گیری سطوح آمادگی تیم است و همه تیم‌های بزرگ در فیفا دی این کارها را می‌کنند و نتیجه آن را در جام جهانی می‌بینند. این تیم‌ها، نزدیک به یک هفته تا ۱۰ روز قبل از جام جهانی اردوهای تدارکاتی که آخرین شرایط برای انتخاب ۱۱ نفر اول میدان و مابقی بازیکنان است، برپا و انجام می‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • P IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    کارشناسی که منصفانه تر نظر میده مسلما میتونه ایده و نظرات کارا تر و موثر تری بده که نتیجش به سود فوتبال باشه دو دیدگاه برا برنامه ریزی وجو داره بلند مدت و کوتاه مدت دوره قبلی برنامه کی روش تا پیش از قرعه کشی صعود از گروه بود ولی به بدترین گروه ممکن خورد اما تا اخر میخواست بجنگه این که گفت دو ماه یا بشتر بازیکنان رو در اختیار تیم ملی قرار بدید با هدف صعود بود باز هم نا امید نشده بود چون مربی بزرگی بود می خواست به اهداف عالی تر برسه ولی جرات تغییر همزمان رو هم از دست نداد استفاده از مجید حسینی و بازیکنان تازه کار در اون تورمنت خیلی مهم بود همزمان اینده نگری و جرات و جسارت هم داشت با وجود شرایط حساس و موفق هم شد نتیجه خوبی داشت ولی اسکوچیچ دیدگاه بلند مدت نداره مثلا ابراهیمی و حاج صفی رو دعوت می کنه که دیگه اثر اتی و بلند مدت ندارن پس نمیشه با دیدگاه بلند مدت بهش امید داشت همین جام جهانی و کنار گذاشتنش بهترین حالت تصمیم گیری مدیریت فوتباله اگه خواست میتونه سرمربی یکی از تیمای پر طرفدارش بشه ببینیم اونجا هم میتونه 20 بازی اول بدون شکست جلو بره یا نه وبرا 4 سال بعدی تصمیم درستی گرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی