لوئیس فیلیپه اسکولاری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوئیس فیلیپه اسکولاری یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران مربیگری‌اش را «نبرد نورنبرگ» بین پرتغال و هلند می‌داند، دیداری که رکورد کارت زرد و قرمز در تاریخ جام‌جهانی را شکست.

لوئیس فیلیپه اسکولاری سرمربی پیشین تیم ملی برزیل که با این تیم قهرمان جام‌جهانی ۲۰۰۲ شد در مصاحبه با نشریه «فورفورتو» مهم‌ترین بازی‌های دوران مربیگری‌اش را نام برده که توضیحاتش در مورد یکی از آن‌ها جالب است.

اسکولاری که در جام‌جهانی ۲۰۰۶ سرمربی تیم ملی پرتغال بود، تیمش را در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف هلند فرستاد که این دیدار آنقدر خشونت‌آمیز بود که والنتین ایوانوف داور روسیه‌ای ۴ کارت قرمز و ۱۶ کارت زرد (که هشت‌تای آن‌ها تبدیل به ۴ کارت قرمز شد) به بازیکنان دو تیم نشان داد.

اسکولاری در مورد این دیدار خشن که به «نبرد نورنبرگ» معروف شد، گفت: «این مسابقه واقعاً غیرعادی بود. متفاوت‌تر از هرچه که تصور کنیم. با ۱۲ کارت زرد و ۴ کارت قرمز به پایان رسید. در ۵ دقیقه اول بازی، خالد بولحروز یک خطای پوچ روی کریستیانو رونالدو انجام داد که مجبور شد زمین را ترک کند و داور به بولحروز کارت زرد نشان داد. مارک فان‌بومل هم پس از تنها ۹۰ ثانیه کارت زرد دریافت کرده بود. جو فوتبال آمریکای‌جنوبی بود؛ مسابقات کوپا لیبرتادورس. مطلقاً هیچ بازی جوانمردانه‌ای در این مسابقه وجود نداشت. در نهایت با گل مانیش یک بر صفر پیروز شدیم و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کردیم.»

در آن دیدار تاریخی پرتغال با نتیجه ۱-۰ مقابل هلند پیروز شد و در پایان تورنمنت هم در رده چهارم قرار گرفت.

پرتغال - هلند (نبرد نورنبرگ - جام‌جهانی 2006)


خلاصه‌ای از دیدار تاریخی و خشن پرتغال – هلند در جام‌جهانی ۲۰۰۶ را در ویدیوی زیر ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی