نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
امیدوارم امسال داوری‌ها علیه پرسپولیس نباشد/ در نقل و انتقالات یک گل از حریفان جلو افتادیم!/ اسکوچیچ را از بازی دوستانه با تیم‌های قلدر نترسانید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمد پنجعلی کاپیتان پیشین پرسپولیس بر این باور است که تیم محبوبش در فصل نقل و انتقالات تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، زودتر از همه تیم‌ها نقل و انتقالات خود را شروع کرده و به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها اسب خود را برای قهرمانی زین کرده باشند.

ازسوی دیگر اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه قرار است سید جلال حسینی به کادرفنی پرسپولیس اضافه شود و همه این موارد بهانه خوبی شد برای گفت و گو با محمد پنجعلی؛

جایی از قول شما خواندیم که گفته بودید پرسپولیس به خاطر داوری قهرمانی لیگ بیست و یکم را از دست داد. چرا چنین اعتقادی دارید؟

دقت و عدالت در داوری خیلی حائز اهمیت است. یک اشتباه سهوی ممکن است به قیمت قهرمانی یک تیم یا از دست دادن قهرمانی تیم دیگری تمام شود یا حتی تیمی به دسته پایین تر سقوط کند. اشاره من به دربی برگشت بود و به نظرم داور مسابقه با اشتباهات سهوی خود جارو جنجال به پا کرد و پرسپولیس را به حاشیه برد.

منظور شما از حاشیه همان اعتراض‌های یحیی گل محمدی و...

بله، یحیی گل محمدی محروم شد و تیم پرسپولیس ضرر کرد. شما یک بار دیگر فیلم دربی برگشت را تماشا کنید تا ببینید چگونه داور یک مربی خونسرد مثل یحیی گل محمدی را آن گونه عصبانی کرد. من امیدوارم امسال دیگر داوری‌ها به ضرر پرسپولیس نباشد!

شاید برخی‌ها بپرسند که یعنی به سود پرسپولیس باشد؟!

نه، پرسپولیس ۵ سال قهرمان ایران شد. در این ۵ سال ۲ مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و حتی یک اوت دستی هم داوران به سود پرسپولیس نگرفتند. پرسپولیس تیم بزرگی است که نیاز به کمک داوران ندارد بلکه منظور من اجرای حق و عدالت است. در لیگ برتر به ویژه بازی‌های بزرگ این سوت‌های داوران است که می‌تواند تعیین کننده باشد و باید قضاوت‌ها عادلانه باشد تا حق به حق دار برسد.

امسال پرسپولیس نفرات خوبی را خریداری کرده و خیلی‌ها می‌گویند این تیم اسب خود را برای قهرمانی زین کرده است. شما هم چنین نظری دارید؟

اینکه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و با این خریدها به قول فوتبالی‌ها یک گل از حریفان جلو افتاده است، شکی نیست! ما بازیکنان خوبی خریدیم که هر کدام سابقه روشن و مشخصی دارند. به نظر می‌رسد اتفاقات و مشکلات فصل گذشته خیلی زود توسط کادرفنی و مدیریت شناسایی و به همین خاطر بلافاصله پس از سوت پایان لیگ تیم تقویت شد. حالا همه ما به فصل آینده امیدوار شدیم.

بهترین خرید فصل پرسپولیس چه کسی بوده است؟

اجازه بدهید فصل شروع شود، آن وقت می‌توان بهتر به این سئوال جواب داد. فعلا به نظر می‌رسد همه خریدها خوب باشند و من هم امیدوارم با شروع فصل هم تمام این عزیزان بتوانند به پرسپولیس کمک کنند.

تغییرات زیادی هم قرار است در خط دفاع پرسپولیس رُخ دهد. شما سال‌ها در خط دفاع تیم ملی و پرسپولیس بازی کردید. فکر می‌کنید این تغییرات در خط دفاعی مثبت باشد؟

خود یحیی گل محمدی سال‌ها در سطح اول فوتبال ملی و پرسپولیس آن هم به عنوان مدافع میانی بازی کرده و تجربیات زیادی دارد. او خودش بهتر از هرکسی ضعف‌های پرسپولیس را می‌شناسد و بنابراین باید به سرمربی اعتماد کرد. به هر حال تیم پرسپولیس در فصل گذشته مشکلاتی در این بخش داشت و انشالله با خریدهای جدید در فصل آینده بتوانیم بهترین آمار دفاعی را ثبت کنیم.

یکی از این مدافعان که ظاهرا قرار است برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند، سید جلال حسینی است. درباره خداحافظی او و پیوستن کاپیتان به کادرفنی نظری ندارید؟

من همین قدر بگویم کسی که بتواند تا ۴۰ سالگی در سطح اول فوتبال ایران و آن هم در تیم پرسپولیس با قدرت بازی کند قابل احترام است. نه تنها پرسپولیس بلکه فوتبال ایران باید شأن و منزلت سید جلال حسینی را حفظ کند اما به شخصه معتقدم و بارها گفتم بهترین کسی که می‌تواند در خصوص خداحافظی یک بازیکن تصمیم بگیرد خود آن بازیکن است. سید جلال حسینی برای فوتبال این مملکت و پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

شما پس از بازی دوستانه ایران و الجزایر یکی از کسانی بودید که از اسکوچیچ حمایت کردید. چرا؟

من احساس می‌کنم با این رفتارها و انتقادات آن هم پس از بازی الجزایر، کار می‌کنیم که دراگان اسکوچیچ از بازی دوستانه با تیم‌های گردن کلفت بترسد در صورتی که نباید این کار را انجام دهیم. ما می‌توانیم با تیم‌های ضعیف آسیایی یا آفریقایی بازی کنیم و به هر یک هم ۳ یا ۴ گل بزنیم اما چه فایده ای دارد؟ در بازی با تیم‌های گردن کلفت و قلدر است که ایرادات مشخص می‌شود و ...

اما الجزایر از جام جهانی حذف شده و چند ستاره خودش مثل ریاض محرز ستاره سیتی را نداشت؟

الجزایر همیشه الجزایر است. در این تیم ستاره آث میلان، فنرباغچه و ... بودند و به نظرم تیم خوبی بود. به نظر من در این مقطع دست زدن به اسکوچیچ و آوردن یک مربی دیگر حرفه ای نیست و کمکی به تیم ملی ما نمی‌کند.

بی تعارف تیم ملی ایران می‌تواند این بار از گروه خود صعود کند؟

بی تعارف بگویم تا زمانی که بسترسازی صورت بپذیرد و فوتبال ما ریشه ای درست نشود نباید چنین توقعی داشت. شما بهترین مربی دنیا را هم بیاورید اما امکانات یا زیرساخت لازم را نداشته باشید نتیجه نخواهید گرفت. شما بینید تیم‌های پایه ای رده ملی ما در چه وضعی هستند؟ بهتر است به جای نگرانی بابت صعود یا عدم صعود به دور دوم جام جهانی، نگران آینده فوتبال ایران و کم توجهی به رده‌های پایه ای باشیم. ژاپن و کره جنوبی سال‌هاست در این رده مشغول برنامه ریزی و سرمایه گذاری بوده و الان می‌بینیم چقدر نسبت به ما پیشرفت کرده اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    حرف حق بجای مربی خوب خارجی برای بزرگسالان باید یک مربی خوب برای تیم های پایه ای اورد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی