قرارداد فوتبالیست‌ها
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در قرارداد بین فوتبالیست‌ها و باشگاه‌ها برخی اوقات بندهایی دیده می‌شود که برای همه خنده‌دار یا عجیب است، مثل بندهای مختلفی که در قرارداد لیونل مسی با بارسلونا قرار گرفته بود.

بازیکنان کالاهای ارزشمندی هستند. بنابراین هنگامی که آن‌ها بر سر قرارداد با بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان به توافق می‌رسند، مهم است که همه‌چیز را درست انجام دهند و هیچ چیز به شانس واگذار نشود. اما مواقعی وجود دارد که بازیکنان و باشگاه برای محافظت از منافع خود شرط و شروطی می‌گذارند.

نشریه «سان» به عجیب‌ترین بندهای اضافه شده توسط بازیکنان و باشگاه‌ها نگاهی می‌اندازد که با هم مرور می‌کنیم.

تجارت مسی

در سال ۲۰۲۰، وقتی که هنوز آینده لیونل مسی در هاله‌ای از ابهام بود، صحبت در مورد آنچه که او در قرارداد جدید خود دور از بارسلونا به دنبالش خواهد بود، شروع شد. برخی از بندهای قرارداد قبلی او توسط «ال موندو» فاش شد. از جمله توافق برای یادگیری زبان کاتالانی، او باید رفتار درستی داشته باشد و گام‌های مناسبی در زندگی بردارد و درگیر دوپینگ نشود و اگر کاتالونیا به کشور خودش تبدیل شود، می‌تواند با انتقال آزاد آن را ترک کند.

لوای ماجراجو

زمانی که روبرت لواندوفسکی در حال اتمام قراردادش با بوروسیا دورتموند بود، بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید برای امضای قرارداد با او تلاش می‌کردند. در اسناد فاش شده، پیشنهاد رئال‌مادرید بسیار سودآورتر به نظر می‌رسید. در کنار قرارداد ۱۶۶۰۰۰ پوندی در هفته و مبلغ ۱۰ میلیون پوندی برای امضا، چندین درخواست بود که آن‌ها نمی‌خواستند لواندوفسکی جسور تا زمانی که تحت مالکیت آن‌ها بود انجام دهد. اسکی، پاراگلایدر، کوهنوردی، سوار شدن بر قایق موتوری و حتی موتورسواری برای مادرید «نه» بزرگی بود... پس به همین دلیل به جای آن با بایرن قرارداد امضا کرد. اگر او در این تابستان دوباره نقل مکان کند، باید انتظار بندهای نقل و انتقالات عجیب‌تری را در آنجا داشته باشد.

وسیله بازی رینا

خیلی مهم است که هنگام مذاکره برای بستن یک قرارداد، ۱۰۰ درصد در مورد آنچه که شرط شده روشن باشید. هنگامی که جوزپه رینا، مهاجم آلمانی در سال ۱۹۹۶ به آرمینیا بیله‌فلد نقل مکان کرد، از باشگاه خواست تا برای هر سال قراردادش خانه‌ای برای او بسازد. باشگاه پذیرفت. اما رینا مشخص نکرده بود که خانه چه اندازه‌ای داشته باشد. آرمینیا برای سه سال آینده خانه‌ای از لگو برای او فراهم کرد.

موهای دردسرساز ردوندو

فرناندو ردوندو، هافبک سابق رئال‌مادرید و میلان به دلیلی عجیب از ترکیب تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۸ کنار گذاشته شد. مربی دنیل پاسارلا از انتخاب همجنس‌گراها یا بازیکنانی با گوشواره و موهای بلند خودداری کرده بود. ردوندو در مورد دومی «مقصر» شناخته شد. او گفت: من در فرم بسیار خوبی بودم. اما پاسارلا ایده‌های خاصی در مورد نظم و انضباط داشت و می‌خواست موهایم را کوتاه کنم. من نمی‌دانستم مو چه ربطی به فوتبال بازی کردن دارد، بنابراین قبول نکردم.»

پختن غذا

رولف کریستل گی‌مین، هافبک کنگو در سال ۱۹۹۹ از کارلسروهه به اینتراخت فرانکفورت نقل مکان کرد. با این حال، او یک درخواست ساده داشت: اینکه باشگاه جدیدش برای آموزش آشپزی برای همسرش هزینه کند. ما مطمئن نیستیم که خانم گی‌مین برخوردی مهربانانه با این خواسته داشته یا نه. او در آن زمان برای اظهار نظر در دسترس نبود.

روی زمین بمان

استفان شوارتز سوئدی در سال ۱۹۹۹ به ساندرلند نقل مکان کرد، اما آنها یک شرط داشتند که بازیکن سابق آرسنال باید به آن پایبند باشد. به شوارتز گفته شد که هرگونه پرواز احتمالی به فضا قابل تحمل نخواهد بود. جان فلیکینگ، مدیر اجرایی گربه‌های سیاه، در آن زمان گفت: «یکی از مشاوران شوارتز، در واقع، یکی از جایگاه‌ها را در پروازهای تجاری به فضا، که قرار بود در سال ۲۰۰۲ انجام شود، رزرو کرده بود. و ما نگران بودیم که مبادا بخواهد استفان را هم با خودش ببرد. بنابراین ما فکر کردیم که بهتر است همین حالا در موردش به توافق برسیم نه دقیقاً موقع پرواز. در واقع، استفان به جای اینکه بتواند صعود کند، با سقوط ساندرلند در سال ۲۰۰۳، حرفه‌اش به پایان رسید.

بند وزنی

نیل رادوک، مدافع سابق لیگ برتر و تیم ملی انگلیس، یک بار اعتراف کرد که هر سال ۲۱۲ استیک و پای گوشت می‌خورد. در سال ۲۰۰۰ به کریستال پالاس توصیه شد که در زمان امضای قرارداد حواسش به وزن او باشد. سیمون جردن، رئیس سابق عقاب‌ها در زندگی‌نامه خود نوشت: «با نزدیک شدن به وستهام متوجه شدم که او یک انتقال آزاد است، اگرچه حقوق سنگینی داشت، که تنها چیز سنگین در مورد او نبود. هری ردنپ، سرمربی وقت وستهام، به من گفت که یک بند وزنی اضافه کنم. بنابراین تصمیم گرفتم برای قراردادی که پیشنهاد می‌کردیم به او بگوییم در صورتی که وزنش بیش از ۹۹.۸ کیلوگرم (که باز هم خیلی زیاد بود) بشود، ۱۰ درصد جریمه پرداخت خواهد کرد.» ظاهراً اولین بازی رادوک در پالاس به تعویق افتاد زیرا باشگاه نتوانست شلوارکی که به اندازه کافی بزرگ باشد برای او پیدا کند.

رانندگی با هوندا

کیسوکه هوندا اسطوره ژاپنی در ژانویه ۲۰۲۰ به بوتافوگو پیوست. اما انتقال به شهر پر جنایات برزیل، ریودوژانیرو، هافبک را نگران امنیت خود کرد. بنابراین او شرط کرد که به عنوان بخشی از معامله به یک وسیله نقلیه زرهی نیاز دارد. غیر قابل باورتر اینکه بوتافوگو موافقت کرد. اما اقامت او در آمریکای جنوبی زیاد طول نکشید و این بازیکن ۳۵ ساله اکنون در سودووا در لیتوانی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی