نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اولویت اولم برای فصل بعد استقلال است/ به هیچ وجه از پرسپولیس پیشنهادی دریافت نکرده‌ام
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ملی‌پوش استقلال گفت: روز اولی که به این تیم پیوستم گفتم که از بچگی استقلالی نبودم. ولی قول میدهم تا زمانیکه پیراهن این تیم را برتن دارم از هیچ تلاشی برای موفقیتش کوتاهی نکنم

مهدی مهدی‌پور که پس از حضور «فرهاد مجیدی» در استقلال، به مهره‌ی ثابت خط میانی این تیم تبدیل شد، توانست فصل رویایی را پشت سر بگذارد به یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش بدل شود. مهدی‌پور به عنوان هافبک وسط آبی پوشان یک گل به ثمر رساند اما ۷ بار برای هم تیمی‌هایش پاس گل ارسال کرد تا بهترین پاسور استقلال در فصل گذشته لقب بگیرد. این بازیکن با ۹۸ قطع توپ، ۶۱ تکل موفق و ۳۵ پاس کلیدی آمارهای مثبت خود را بالا برد که این برای یک هافبک وسط عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

بر همین اساس این ملی‌پوش گفت‌وگویی پیرامون مسائل مختلف داشتین که در ادامه آن را می‌خوانید:

*اول از همه درمورد قهرمانی بدون باخت استقلال و تاریخ‌سازی‌اش در لیگ برتر برایمان صحبت کنید؟

خداراشکر فصل بی‌نظیری را پشت سرگذاشتیم که بنظرم این مهم حاصل تلاش تمامی بازیکنان، کادرفنی، مدیریتی باشگاه و از همه مهم‌تر حمایت هواداران تیم بود. بنظرم استقلال درشرایطی به این قهرمانی دست پیدا کرد که درتیم هیچ ستاره‌ای نداشت همه بازیکنان در یک سطح قرار داشتند. با همدلی، اتحاد این مهم را رقم زدند. از همان اول فصل تصمیم گرفته بودیم که صدرجدول را به هیچ عنوان از دست ندهیم. کمتر به حواشی بپردازیم و بیشتر درمتن حرکت کنیم. برای همین نیز تمام تمرکزمان را بر روی تیم خود و بازی‌هایمان قرار دادیم و توانستیم با اقتدار قهرمان لیگ ۲۱ شویم.

*دراین فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتید از نگاه بسیاری از کارشناسان شما یکی از بهترین بازیکنان لیگ ۲۱ بودید نظرتان در این مورد چیست؟

باعث افتخارم است که مورد لطف و حمایت تمامی کارشناسان قرار دارم. اگر بتوانم در مراسم ترین‌های لیگ برتر به نمایندگی از کل نفرات تیم کاندید این عنوان و برنده این جایزه باشم خیلی خوشحال خواهم شد. اما بدون شک تمامی بازیکنان استقلال در پست‌های مختلف بهترین‌های فصل بودند از جان و دل برای موفقیت تیم مایه گذاشتند. چون اتفاق تاریخی مهمی که باشگاه استقلال برای اولین بار در لیگ برتر با تکیه بر دانش کادرفنی و تلاش بازیکنان رقم زد اتفاقی است که بعید می‌دانم حالا حالاها کسی بتواند آن را شکسته و به این زودی‌ها به آن دست پیدا کند. جدا از این دوست دارم از آقایان «سیروس دین محمدی» و «مهدی پاشازاده» عزیز هم که خیلی به من لطف داشتند و از من حمایت کردند تشکر کنم.

همکاری با «فرهاد مجیدی» و کادر او چطور بود؟ نظرتان در مورد جدایی نابهنگام او از تیم چیست؟

به شخصه درفصلی که گذشت از همکاری با «فرهاد مجیدی» خیلی لذت بردم. مجیدی یک مربی جوان با انرژی است که در این چندسال‌ خیلی باتجربه‌تر شد، تجربیاتش خیلی در لیگ 21 به کار مجموعه باشگاه آمد. درست است که او با جدایی‌اش خیلی از هواداران را ناراحت کرد ولی زندگی حرفه‌ای فوتبالی او مربوط به خودش می‌شود، می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. جدا از این آمدن و رفتن‌ همیشه بخشی از فوتبال است که بنظرم آقا فرهاد در این قضیه استاد هستند، چه آن زمان که به عنوان بازیکن استقلال را ترک کردند و چه حالا که بعد از کسب یک قهرمانی بی‌نظیر تصمیم به جدایی از این تیم گرفتند. به شخصه خیلی به انتخابشان احترام میگذارم. امیدوارم که در این چالش جدید هم موفق و سربلند عمل کنند.

الویت اولم برای فصل بعد استقلال است/ به هیچ وجه از پرسپولیس پیشنهادی دریافت نکرده‌ام

*باشگاه هنوز برای انتخاب سرمربی جدید تیم بلاتکلیف است شما در این مورد چه نظری دارید؟

به هرحال کسب قهرمانی بدون باخت استقلال درلیگ 21 کار را برای هر مربی جدیدی سخت کرده است. کمتر کسی زیر بار قبول این مسئولیت سنگین خواهد رفت. بدون شک یکی از مشکلاتی که کادرمدیریتی باشگاه با آن روبه‌رو است، همین شمایل قهرمانی سال گذشته تیم است. به شخصه وقتی خودم را جای مربی که می‌خواهد مسئولیت استقلال را قبول کند می‌گذارم می‌ترسم. چرا که هدایت این تیم کار آسانی نیست. انتظارات خیلی از تیم و بازیکنانش بالا رفته است. بنظرم این موضوع حتی برای کادرمدیریتی هم‌ مشکل‌ساز شده است، چون انتخاب یک جانشین مناسب برای استقلال در این برهه زمانی اصلا کار آسانی نیست.

*به دلیل عملکرد بسیار خوبی که داشتید گویا از چندین باشگاه قطری و همینطور تیم فوتبال پرسپولیس پیشنهاد دارید؟ حتی گفته می‌شود به دلیل اینکه شما کشف «یحیی گل محمدی» در ذوب‌آهن بودید احتمال این انتقال وجود دارد نظرتان در این‌باره چیست؟

پیشنهاد امسال پرسپولیس به من شایعه است. به هیچ وجه از این باشگاه پیشنهادی دریافت نکرده‌ام. ولی موضوعی که خیلی حائز اهمیت است اینکه همیشه با هواداران استقلال رو راست بوده‌ام، روز اولی که به این تیم پیوستم در جمع خبرنگاران گفتم که از بچگی استقلالی نبودم. ولی قول میدهم تا زمانیکه پیراهن این تیم را برتن دارم از هیچ تلاشی برای موفقیتش کوتاهی نکنم. امیدوارم که تا به اینجای کار هواداران از عملکردم راضی بوده باشند.

جدا از این پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر چندین پیشنهاد خیلی خوب از تیم‌های خارجی به دستم رسیده است. ولی فعلا منتظر هستم تا ببینم که در نهایت باشگاه برای انتخاب سرمربی جدید چه تصمیمی خواهد گرفت تا در جلسه‌ای درخصوص آینده‌ام تصمیم‌گیری کنم. ولی اولویت اولم استقلال است. چرا که پوشیدن پیراهن این تیم افتخاری است که نصیب هرکس نمی‌شود.

*در مورد حضورتان در اردوی قطر برایمان صحبت کنید.

به شخصه شرایط تیم ملی را اصلا مساعد نمی‌بینم. چرا که تیم ملی تدارکاتی را که یک تیم برای ایجاد آمادگی لازم به منظور حضور در یک تورنمنت جهانی نیاز دارد را به هیچ وجه دارا نیست. ما در اردوی قبلی میزبان آقای سجادی وزیر ورزش بودیم. ایشان ضمن حضور در اردو قول مساعدت دادند گفتند: که از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد. بنظرم بحث تیم ملی با هر چیز دیگری فرق می‌کند. چرا که وقتی اسم تیم ملی می‌آید آبروی یک کشور و پای مملکت وسط است. پرچم مقدس کشورمان روی سینه بازیکنان قرار می‌گیرد آن‌ها از جان و دل برای بالا بردن این پرچم تلاش می‌کنند. به همین خاطر تمامی نفرات سیاسی، ورزشی از شخص محترم رئیس جمهور گرفته تا وزرا و تمامی افراد ورزشی نباید از هیچ کمکی به این تیم کوتاهی کنند. چرا این تیم، باشگاهی نیست بلکه همانطور که گفتم آبروی کشور است. موفقیت آن باعث سربلندی تمامی مردم ایران می‌شود.

الویت اولم برای فصل بعد استقلال است/ به هیچ وجه از پرسپولیس پیشنهادی دریافت نکرده‌ام

پس ازباخت مقابل الجزایر چقدر به موفقیت و صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی امیدوار هستید؟

از این ایران در گروه خیلی سختی هم قرار دارد اصلا صعودش از مرحله گروهی کار آسانی نیست. نیازمند یک برنامه تدارکاتی و آماده‌سازی خیلی اصولی است. به شخصه خیلی برای حضور و بازی در بزرگترین آوردگاه فوتبال دنیا هیجان زده هستم. به شخصه تمامی تلاشم را خواهم کرد تا در این چندماه باقی مانده تا آغاز رقابت‌ها با یک لایف استایل خیلی خوب ضمن ایجاد آمادگی‌ام به تیم ملی کشورم کمک کنم. چرا که حضور در رقابت‌های جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است، من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

*درباره وریا غفوری و شایعاتی پیرامون آینده‌اش هم صحبت کنیم

وریا بازیکنیست که در این چند سال با دلش برای تیم بازی کرده، با دلش هم درمورد مردم حرف زده است. بعد از حرف‌های او بسیاری از مردم و همینطور سلبریتی‌های عزیز او را مورد حمایتشان قرار دادند. به هرحال امیدوارم که باز هم او را درکنار تیم ببینیم و بازوبند کاپیتانی را دور دست‌های او مشاهده کنم. چرا که می‌دانم او دوست دارد در استقلال به کارش ادامه دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    درود برمهدی مهدی پور که با هواداران صادق بوده والبته از بازی‌های خوبش لذت بردیم بله اگر بازیکنی قدر فرصت وغنیمت شمردن لباس استقلال که برتنش شده بداند دیده می شود واین باشگاه بزرگ سکوی پرتاب برای موفقیت های او می شود ومهدی پور قدر این موقعیت را به خوبی دانست وبازیکنان دیگر که به این تیم می آیند قدر خودشان را بدانند وتلاش مضاعفی بعمل آورند نه اینکه با رسیدن به این پیراهن مقدس اشباع شوند بلکه به عنوان سکوی پرتاب خوب استفاده نمایند
  • یه ایرانی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    باشه کشف یحیی باشه، مگه هرکس هرکیو کشف کنه مالک احساساتشم میشه؟ پرسش خبرنگار در این رابطه اشتباهه، اماانصافا گل قشنگی زد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی