نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
گری لینکر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گری لینکر، اسطوره تیم ملی انگلیس، می‌گوید به دلیل پوست تیره‌ام مورد آزار و اذیت‌های نژادپرستانه از سوی بازیکنان دیگر قرار گرفتم.

گری لینکر اسطوره انگلیس فاش کرد که به خاطر پوست تیره‌اش مورد آزار نژادپرستانه از سوی بازیکنان دیگر قرار می‌گرفت. مجری ۶۱ ساله برنامه معروف «Match Of The Day» همچنین می‌گوید که در سال‌های تحصیلش به دلیل اینکه «بچه‌ای کوچک و غیراجتماعی» بود، مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

با وجود اینکه مانند آن‌ها انگلیسی بود اما همکارانش در فوتبال به خاطر رنگ پوست نسبتا تیره‌اش او را اذیت می‌کردند.

او به پادکست پرفورمنس گفت: «اگر در ورزش خوب نبودم زندگی برای من بسیار متفاوت می‌شد، در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتم چون خیلی کوچک بودم. بچه درس‌خوان غیراجتماعی، با پوستی تیره و من تا حد زیادی مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفتم، اگرچه اینطور نیستم، من به اندازه آن‌ها انگلیسی هستم. حتی در فوتبال حرفه‌ای هم چند بار این اتفاق برایم رخ داد، هیچ‌وقت اسمی نمی‌آورم. کمی عجیب است. نمی‌دانم چه چیزی در من بود که من را ساخت، اما افراد دیگر ممکن است نتوانند از عهده آن برآیند.»

لینکر می‌گوید که با «قدرت ذهنی‌اش» که برای او ارزشمندتر از پای راست مورد علاقه‌اش بود، توانست بر آن غلبه کند. او افزود: «بزرگ‌ترین قدرت من پای راستم نبود، قدرت روحی‌ام بود. همیشه اینطور بودم. این چیزها بر من غلبه نمی‌کرد.»

لینکر مرتباً علیه نژادپرستی و همچنین سایر مسائل اجتماعی صحبت می‌کند. در آوریل سال گذشته، لینکر به ستارگان، باشگاه‌ها و سازمان‌های برجسته ورزشی پیوست تا ۴ روز خاموشی رسانه‌های اجتماعی را برای مقابله با سوءاستفاده و تبعیض انجام دهد. تحریم یکپارچه تمام رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام را در بر گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی