پرسپولیس یکی از تاثیرگذارترین افراد خود را از دست داد/ یک بازیکن لقب بهترین خرید را از آن خود می‌کند!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس بر این باور است که این تیم خریدهای خوبی داشته اما بهترین آنها دروازه‌بان ملی پوش قرمزهاست.

فرزاد آشوبی که یکی از ستاره‌های پرسپولیس و افشین قطبی در لیگ هفتم و قهرمانی این تیم بود حالا در قامت سرمربی تیم نوجوانان این باشگاه فعالیت می‌کند.

او که یکی از چهره‌های بی حاشیه فوتبال ایران بوده حالا می‌خواهد شاگردان خوب و با اخلاقی هم به فوتبال ایران معرفی کند و...

ابتدا از سرمربیگری در تیم نوجوانان پرسپولیس بگویید. مربیگری در رده‌های پایه ای چه فرقی با بزرگسالان دارد؟

از لحاظ کارفنی و فوتبالی شاید خیلی توفیری نداشته باشد اما با توجه به شرایط سنی و خاص یک فرآیند متفاوت است. شما با نوجوانانی سروکار دارید که سن و سال کمتری دارند و باید از لحاظ روحی و روانی، فنی و آنچه برای خود من اهمیت دارد اخلاقی با آنها کار کنید. به شخصه دوست دارم بازیکنانی را به فوتبال پرسپولیس و ایران معرفی کنم که از لحاظ اخلاقی سرآمد باشند.

می‌خواهیم در خصوص شرایط کنونی پرسپولیس و جدایی داوود فنای و مظاهر رحیم پور نظر شما را بدانیم؟

شاید من نتوام قضاوت درستی داشته باشم چون درجریان کامل نیستم که این جدایی به خواست آقای گل محمدی بوده است یا فشار فضای مجازی؟ اگر به خواست خود آقا یحیی بوده باشد که کاملا حرفه ای است و او حق دارد با هرکسی دوست دارد یا صلاح می‌داند کار کند اما اگر براساس فشار فضای مجازی باشد نمی‌تواند پیآمد مثبتی به همراه داشته باشد.

حمید مطهری هم از این تیم با شرایطی متفاوت جدا شد و هدایت تیم نساجی مازندران را بر عهده گرفت. در این رابطه صحبتی ندارید؟

برای آقای مطهری خیلی خوشحال شدم. او جزو مربیان با کیفیت، با دانش و جنتلمن است که اصلا هم دور از انتظار نبود روزی سرمربیگری یک تیم لیگ برتری را عهده دار شود. البته پرواضح است که پرسپولیس یکی از تأثیرگذارترین عناصر خودش را از دست داد و انشالله یک جانشین خوب و مناسب هم برای او در تیم پیدا شود.

مجید جلالی هم همین موضوع را گفت و اینکه انتخاب یحیی گل محمدی خیلی می‌تواند حائز اهمیت باشد؟

به هرحال پیدا کردن جایگزین مناسب برای افراد تأثیرگذار چه در رده بازیکن و چه کادرفنی کارآسانی نیست. آقا یحیی هم شرایط امروز آقا حمید را درک کرده و با جدایی اش موافقت کرد تا این مربی با دانش و با کیفیت در عرصه سرمربیگری هم وارد چالش جدید شود اما پیدا کردن جایگزین هم دغدغه بزرگی است. هرچند آقای گل محمدی نشان داده که همیشه دستیاران خوبی برای همکاری با خود انتخاب می‌کند.

به عنوان کسی که در خط میانی پرسپولیس بازی‌های خوبی انجام دادید و حتی با این تیم به قهرمانی لیگ برتر رسیدید خرید سروش رفیعی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من سروش رفیعی که در سپاهان دیدیم خیلی می‌تواند به این تیم کمک کند. به نظر من خرید بسیار خوب و مناسبی بود.

آیا می‌تواند همان نقشی را بازی کند که دو سال پیش بشار رسن داشت و تیم را به فینال آسیا رساند؟

بله، چرا که نه؟ سبک بازی سروش رفیعی با بشار رسن شباهت‌هایی به هم دارد و حتی سروش دربرخی آیتم‌ها برتر است. بنابراین من فکر می‌کنم او خیلی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

فکر می‌کنید یحیی گل محمدی با این خریدها تغییر تاکتیک بدهد؟

2-4-4 خطی که پرسپولیس در این سال‌ها بازی کرده به نظر من سیستم کم نقصی است. روشی که جواب داده و شاید آقا یحیی دست به آن نزند. هرچند پرسپولیس خریدهای خوبی امسال داشته که قابلیت تغییر تاکتیک و هرگونه فوتبالی را به یک مربی می‌دهد.

به نظر شما بهترین خرید پرسپولیس چه کسی است؟

همه خریدهای پرسپولیس به نظر من خوب و عالی بوده است.

بگذارید جور دیگری بپرسیم. پیش بینی می‌کنید در فصل آینده بهترین خرید پرسپولیس کدامیک از بازیکنان جدید باشد؟

با توجه به نقش دروازه بان‌ها در موفقیت یک تیم و شناختی که از علیرضا بیرانوند دارم فکر می‌کنم او بتواند لقب بهترین خرید پرسپولیس را از آن خود کند. با این حال به نظر من این فصل پرسپولیس خریدهای بسیارخوب و منطقی داشته است. از مرتضی پورعلی گنجی که آن هم سابقه ملی و بین المللی دارد بگیرید تا دانیال اسماعیلی فر که این یکی هم یک مدافع راست انرژیک و خوش نفس است و سروش و ... و همین طور تمدید قرارداد با عناصر کلیدی تیم مثل مهدی ترابی و میلاد سرلک که جدایی هر یک می‌توانست تیم را با چالش مواجه کند. در مجموع تیم خیلی خوبی با زحمات کادرفنی و مدیریت باشگاه پرسپولیس بسته شده که همه را به کسب نتایج خوب و موفقیت در فصل پیش رو امیدوارمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی