حالا می‌فهمم چه شوکی به علی دایی وارد شد/ سارقان گردنبندم سه نفر هستند/ لحظه حمله سارق آچمز شدم/ نقل و انتقالات پرسپولیس چهره قهرمان را نمایان کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: امیدوارم وضعیت اقتصادی کشورمان به سمت و سویی برود که دیگر جوانان حتی در تخیلات شان هم به فکر سرقت از هموطنانشان نیافتند.

محمدرضا مهدوی، بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس و استقلال و عضو پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره حادثه سرقت گردنبندش و اتفاقات مربوط به این ماجرا، همچنین نقل و انتقالات اخیر تیم پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

روز حادثه در خیابان دادمان مشغول انجام چه کاری بودید؟

تازه اتومبیلم را تعویض کرده بودم و قصد داشتم اسناد و مدارک مربوط به اتومبیل قبلی را به نمایشگاه یکی از دوستانم ببرم. همه مدارک در کیف بغلی ام بود و حواسم هم کاملاً جمع بود که مبادا آنها را گم کنم و یا کسی از من بزند اما یک مرتبه در صدم ثانیه آن اتفاق افتاد.

پیش از این، صحنه‌های اینچنینی را بارها در رابطه با سرقت از خیلی از سلبریتی‌ها و یا افراد سرشناس مانند اتفاق تلخی که برای علی دایی در کنار دخترش رخ داد دیده بودید. تصور می‌کردیم چنین اتفاقی برای خودتان رخ بدهد؟

اصلاً به این موضوعات فکر نمی‎کردم. کلا عادت ندارم انرژی منفی به خودم بدهم. اما همیشه آمادگی مقابله با چنین اتفاقاتی را داشتم. حالا می‌فهمم در آن لحظه چه شوکی به علی دایی وارد شد. گاهی اوقات در خیابان که بین مردم درگیری‌هایی به وجود می‌آید اگر بتوانم می‌روم و کمک می‌کنم اما وقتی چنین شرایطی برای خودتان رخ می‌دهد واقعاً آچمز می‌شوید! در آن لحظه لطف خدا شامل حالم شد و توانستم عکس العمل به موقعی انجام بدهم.

حالا می فهمم چه شوکی به علی دایی وارد شد/ سارقان گردنبندم سه نفر هستند/ لحظه حمله سارق آچمز شدم/ نقل و انتقالات پرسپولیس چهره قهرمان را نمایان کرد

چطور؟

با توجه به اتفاق که ناگهان برایم افتاد آدرنالین خونم ترشح شد و توانستم با یک قدرت عجیب و غریب موتورسیکلت را نگه دارم. شاید در حالت عادی اصلا نتوانم این کار را بکنم ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در آن لحظه بلافاصله دویدم، به موتور رسیدم و نگهش داشتم.

بعد از این حادثه خانواده و دوستانتان صحبت یا توصیه ای به شما نکردند؟

اتفاقاً اعضای خانواده به تازگی در ارتباط با گردنبندم به من هشدار داده بودند و من هم چند روزی بود که آن را به گردن نمی‌انداختم اما چون شب قبل از حادثه به مهمانی رفته بودم، گردنبند روی گردنم بود و فراموش کردم بازش کنم. ولی واقعیت امر این است که اصلاً نباید این قبیل اشیای قیمتی را در معرض دید قرار داد.

فکر می‌کنید چه بخشی از این حادثه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه مربوط باشد؟

صددرصد به این مسائل ربط دارد. چون این قبیل رفتارها در فرهنگ ما ایرانی‌ها جایی ندارند. ما ایرانیها فرهنگمان آنقدر بالاست که هرگز کارهای غیرانسانی انجام نمی‌دهیم. متاسفانه وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده که برخی از جوانان برای حل مشکلات مالی شان دست به چنین کارهای خطرناکی می‌زنند. امیدوارم وضعیت اقتصادی به شکلی بهبود پیدا کند که حتی کسی در تخیلاتش هم سراغ این قبیل کارها نرود.

حالا می فهمم چه شوکی به علی دایی وارد شد/ سارقان گردنبندم سه نفر هستند/ لحظه حمله سارق آچمز شدم/ نقل و انتقالات پرسپولیس چهره قهرمان را نمایان کرد

در ارتباط با پیگیری‌های پلیسی و اقدامات خودتان صحبت کنید. در چه مرحله‌ای هستید؟ آیا سارق دستگیر شد؟

فکر می‌کنم به زودی دستگیر می‌شود. همان روز به کلانتری منطقه رفتیم و خدمت سرگرد محسنی بودیم. اتفاقات صورتجلسه شد و توانستیم ظرف ۲۴ ساعت همه مدارک را جمع آوری کنیم و به اداره آگاهی تحویل بدهیم. مشخص شده که سارقان سه نفر هستند در حالی که موتور سوار فقط یک نفر بود. دوستان در آگاهی اقدامات خودشان را آغاز کرده‌اند و فکر می‌کنم به زودی سارق دستگیر شود.

در این ارتباط توصیه ای به هموطنان خودتان ندارید؟

امیدوارم این فرهنگ به هیچ عنوان در کشورمان جا نیافتد که گروهی بخواهند از این طریق دنبال امرار معاش باشند. حالا من یک ورزشکار بازنشسته بودم که هنوز در شرایط جسمانی نسبتاً خوبی هستم. اگر این اتفاق برای یک خانوم مسن یا یک پیرمرد اتفاق می‌افتاد شاید بر اثر برخورد با زمین اتفاقات حادثه وخامت بیشتری پیدا می‌کرد.

در رابطه با نقل و انتقالات پرسپولیس صحبتی دارید؟

چهره واقعی قهرمان را می‌توان از همین حالا دید. پرسپولیس با قدرت در نقل و انتقالات ظاهر شده و بازیکنان خوبی را جمع آوری کرده. امیدوارم با شرایط خوبی که در این مدت برای پرسپولیس ایجاد شده این تیم دوباره به جایگاه اصلی اش برگردد و قهرمان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی