نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۳ استقلالی گزینه دستیاری ساپینتو شدند/ مربی پرتغالی تنها یک عضو کادر فنی مجیدی را می‌خواهد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ریکاردو ساپینتو و باشگاه استقلال قرار است به زودی سایر اعضای کادر فنی این تیم را معرفی کنند.

با انتخاب ساپینتو در وهله اول در بین هواداران استقلال این سوال پیش آمد که کدام گزینه یا گزینه‌ها به‌عنوان دستیاران ایرانی این مربی پرتغالی وی را در فصل جدید همراهی خواهند کرد. البته این گمانه‌زنی نیز مطرح شد که شاید این چهره مانند استراماچونی ایتالیایی با کادر کامل به ایران آمده و تنها یک مربی گلرها - که احتمالا بهزاد غلامپور خواهد بود - وی را برای فصل پیش رو همراهی خواهد کرد اما طبق شنیده‌ها به‌طور قطعی یک مربی ایرانی که سابقه حضور در استقلال را دارد به جمع دستیاران سرمربی جدید پرتغالی استقلال اضافه خواهد شد.

طبق شنیده‌ها نام ۴ پیشکسوت استقلالی برای دستیاری ساپینتو از سوی باشگاه مطرح شده است که تا این لحظه به‌جز نام یک نفر یعنی رضا عنایتی، بقیه اسامی رسانه‌ای نشده اما کدهای مرتبط با این نفرات به‌صورت تقریبی ارائه‌ شده است.

طبق اولویت یکی از گزینه‌هایی که از شانس زیادی برای دستیاری سرمربی پرتغالی برخوردار است، رضا عنایتی است که اتفاقا چندی پیش نیز جلسه‌ای را با آجرلو مدیریت باشگاه برگزار کرد. این جلسه درحالی برگزار شد که بعدها خیلی‌ها از خروجی آن به‌عنوان انتخاب سرمربی بعدی استقلال یاد کردند اما مشخص شد که با عنایتی برای دستیاری سرمربی بعدی خارجی آبی‌ها مذاکره شده، هرچند خودش این ماجرا را تایید نکرد و اصرار داشت با او برای سرمربیگری مذاکره شده است.

با این حال شنیده می‌شود عنایتی که خبر سرمربیگری احتمالی وی در استقلال با واکنش شدید هواداران مواجه شد، به‌احتمال زیاد دستیاری در این باشگاه را نپذیرفته و به‌دنبال آن است که چالش سرمربیگری خود در سایر تیم‌ها را پیگیری کند، هرچند مذاکرات برای این موضوع ادامه دارد. البته عنایتی درخصوص رد یا تایید پیشنهاد دستیاری ساپینتو هنوز به قطعیت نرسیده و منتظر است سایر پیشنهادها را بررسی کند و سپس تصمیم نهایی را بگیرد.

سایر گزینه‌های دستیاری ایرانی

در صورتی که رضا عنایتی پیشنهاد دستیاری در استقلال را نپذیرد که احتمال این موضوع بسیار زیاد است از ۳ پیشکسوت استقلالی دیگر برای این بحث نام برده می‌شود که به‌احتمال زیاد یکی از این ۳ نفر به‌عنوان دستیار ساپینتو انتخاب و معرفی خواهند شد.

بر همین اساس از جمع این ۳ نفره، ۲ نفر از آنها سابقه سرمربیگری در لیگ دسته اول را دارند که البته یکی از این ۲ نفر سابقه بسیار کوتاهی در این عرصه در لیگ برتر را در کارنامه دارد. نفر سوم هم که سابقه حضور در جام‌جهانی را در کارنامه دارد به‌تازگی دوره‌های پیشرفته مربیگری را طی کرده اما در عمل سابقه‌ای ندارد.

در این بین صحبت‌هایی درخصوص دستیاری مجتبی جباری نیز شنیده می‌شد که به نظر نمی‌رسد این موضوع صحت داشته باشد.

آنالیزور ساپینتو با او به تهران می‌آید؟

برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته نسبت به دستیاران خارجی سرمربی جدید استقلال هم به گمانه‌زنی پرداختند و در این مورد نیز برخی اسامی اعلام شد اما تا لحظه بازگشت این سرمربی هنوز چیزی به‌صورت قطعی مشخص نخواهد شد.

با این حال طبق اطلاعات قبلی این سرمربی پرتغالی در تیم قبلی خود در پرتغال با آنالیزوری به نام خوائو آرائوخو به همکاری پرداخت که البته نتیجه این همکاری سقوط مورینسه به دسته پایین‌تر در لیگ پرتغال بود و شاید این فرد با ریکاردو به تهران نیاید. این مربی در واسکودوگاما نیز با چند مربی هموطن خود همکاری داشته است. در برزیل روی موتا به‌عنوان دستیار، خوائو موریرا به‌عنوان بدنساز و ایگور دیاس به‌عنوان آنالیزور ساپینتو را همراهی می‌کردند و باید دید او برای حضور در تهران روی کدام نفرات نظر مثبت دارد اما چیزی که قطعیت دارد، این است که او حداقل دو دستیار خارجی با خود به تهران خواهد آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • قرمز IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    ازنظر اخلاقی بهم میخورن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی