نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
همه چیز در مورد ستاره نقل و انتقالات در لیگ برتر/ صادقی برای سومین بار شاگرد یحیی شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سعید صادقی سومین همکاری خود را با یحیی گل محمدی شروع کرده است.

سعید صادقی شاه ماهی نقل و انتقالات بود و در نهایت هم با انتقالی پر سر و صدا راهی پرسپولیس شد و به گفته خودش به آرزوی دوران بچگی خود رسید. سعید صادقی در فصل قبل با تاثیرگذاری روی ۲۰ گل بهترین بازیکن لیگ بیست‌ویکم بود.

این جمله اما جزئیات بیشتری هم دارد که می‌تواند خصوصیات این بازیکن را بیشتر مشخص کند. بازیکنی که مانند همه بازیکنان علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارد.صادقی نفوذهای خوبی دارد و سرعت بالای او کمک می‌کند تا یار مقابل را به راحتی از پیش رو بردارد.

سعید همچنین ضربات ایستگاهی را هنرمندانه می‌زند ولی مثلا در شوت های راه دور و یا سر زنی ضعف دارد. صادقی با وجود سابقه زیاد در لیگ برتر، خیلی دیر شناخته شد و در گل گهر و زیر نظر امیرقلعه نویی تبدیل به یک ستاره تاثیرگذار شد و به تیم ملی هم رسید.

شاید کمتر کسی بداند که اولین همکاری سعید صادقی و یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو نبوده است. در اولین سال حضور یحیی گل‌محمدی در قم، صادقی به صبا رفت که البته با فرصت بازی پیدا نکردن خیلی زود از این تیم جدا شده و به خدمت سربازی رفت. حالا بعد از گذشت چندین سال از آن روزها این بازیکن به عنوان ستاره لیگ معرفی شد و یحیی را مشتری پروپاقرص خود دید.

خود سعید و البته اطرافیانش همیشه عنوان کردند که او فوتبالش را به نوعی مدیون یحیی است و همین موضوع در پرسپولیسی شدن صادقی نقش مهمی ایفا کرد. گفتنی است این سومین همکاری مشترک صادقی و گل محمدی به حساب می‌آید.

سعید پیش از این ۴۶ بازی زیر نظر گل محمدی انجام داد و در این دیدار موفق به زدن ۲ گل و دادن ۶ پاس گل شد. صادقی که متولد ساری مازندران است، خانواده به شدت پرسپولیسی دارد و خود سعید هم به گفته دوستان نزدیکش از بچگی طرفدار پرسپولیس بوده است.

سعید فوتبال خود را از دوران کودکی با پیوستن به آکادمی صنعت ساری آغاز کرد سپس سال ۹۱ در ۱۸ سالگی به تیم صبای قم ملحق شد ولی پس از یک سال به دلیل نرسیدن فرصت بیشتر از این تیم جدا شد.

در ادامه سال ۱۳۹۲ در ۱۹ سالگی جهت گذراندن دوران خدمت سربازی به مدت ۲ سال در تیم نیرو زمینی تهران توپ زد. سال ۱۳۹۴ به تیم «مس کرمان» پیوست و پس از یکسال از این تیم جدا و به تیم «خونه به خونه بابل» ملحق شد و تا سال ۱۳۹۶ در این تیم مشغول به بازی بود.

او سال ۱۳۹۶ در ۲۳ سالگی به این تیم پیکان پیوست ولی پس از نیم فصل از این تیم جدا و به تیم شهر خودرو مشهد منتقل شد و تا سال ۱۳۹۹ برای این تیم به میدان رفت.

صادقی لیگ در هجدهم با تیم شهر خودرو مقام چهارمی در لیگ برتر ایران را به دست آورد و به همراه این تیم در مسابقات لیگ قهرمان آسیا حاضر شد. بعد از آن هم تا پایان لیگ بیست و یکم در گل گهر بازی کرد و حسابی درخشید. صادقی مجموعا ۱۳۱ بازی در لیگ برتر انجام داده و آمار ۱۶ گل و ۲۴ پاس گل را به ثبت رسانده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی