نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نگرانی پرسپولیس از تکرار یک تجربه تلخ/ بازیکنی که ناگهان مارادونا شد!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سروصدای زیاد، تبلیغات بیش از حد و دستمزد بالا، آفت بمب‌های نقل‌وانتقالات است.

سعید صادقی، وینگر فصل گذشته گل‌گهر سیرجان که عنوان بهترین پاسور لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد، به‌شدت مورد توجه ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار گرفت. هر ساعت خبر نزدیک شدن او به یکی از این دو تیم سر زبان‌ها می‌افتاد و درنهایت زمانی که به‌نظر می‌رسید حضور صادقی در استقلال نهایی شده، او به سمت سرخپوشان پیچید. چرخش ناگهانی صادقی آنقدر برای استقلالی‌ها سنگین بود که محمد مومنی، عضو هیأت‌مدیره این باشگاه مدعی شد پرسپولیسی‌ها به او قول حضور در جام‌جهانی را داده‌اند؛ ادعایی که استقلال دراگان اسکوچیچ در تیم ملی را زیر سؤال می‌برد و با واکنش تند فدراسیون فوتبال مواجه شد. فارغ از این داستان اما، کشمکش رخ داده بر سر جذب صادقی می‌تواند به کیفیت فنی این بازیکن صدمه بزند. این همه لفت و لعاب در تصمیم‌گیری وتأخیر و تعلل، قطعا توقعات را از صادقی بالا خواهد برد. آیا او تاب تحمل این فشار را دارد؟

عین داستان‌های پارسال

ماجراهایی که امسال در داستان جابه‌جایی سعید صادقی رخ داد، برای‌تان آشنا نبود؟ عین این داستان‌ها را پارسال در مورد رضا اسدی داشتیم. او هم ناگهان به یک گزینه جذاب در نقل‌وانتقالات تبدیل شد و هر لحظه بین پرسپولیس و استقلال در نوسان بود. یک عده هم مدام در حال نشانه‌شناسی بودند؛ اینکه پسرخاله‌اش فلان پست را منتشر کرده یا پسردایی‌اش در فلان صفحه با قلب قرمز و آبی برای دوستش کامنت گذاشته است. صفحات هواداری فوتبال از این رهگذر کلی فالوئر گرفتند و البته رقم قرارداد آقای اسدی هم مدام بالا و بالاتر رفت. خروجی این فضا آن بود که هواداران پرسپولیس از همان دقیقه اول انتظار داشتند اسدی بترکاند و بهترین فوتبال ممکن را بازی کند. طبیعتا این خواسته‌ها بیش از توان هافبک دفاعی سرخپوشان بود. در نتیجه او شروع ضعیفی داشت و از لحظه اول هم زیر فشار انتقادات قرار گرفت. بنابراین به شکل مستمر تمرکز و کیفیتش را از دست داد و کار به جایی رسید که خودش در صفحه شخصی‌اش برای پایان فصل و جدایی از پرسپولیس روزشمار گذاشت! حالا بیم آن می‌رود که همین شرایط برای سعید صادقی هم پیش بیاید. فقط هم هواداران خودی نیستند؛ چه اینکه گروه زیادی از هواداران استقلال هم منتظرند بازیکنی که به آنها جواب «نه» داده، کوچک‌ترین لغزشی پیدا کند تا حسابی به سرزنش او بپردازند. سعید صادقی بعد از این همه هیاهو، حالا فرصت زیادی برای اثبات شایستگی‌هایش ندارد و از همان ابتدا باید میخش را محکم بکوبد، وگرنه با موجی از ملامت‌ها مواجه خواهد شد.

امان از فضای مجازی

از این مدل قربانی‌ها در فوتبال ایران زیاد داشته‌ایم؛ کسانی که به برکت جوسازی‌های فضای مجازی تبدیل به بمب نقل‌وانتقالاتی شدند و در عمل نم کشیدند. به‌عنوان نمونه می‌توانید به استقلالی شدن محمدحسین کنعانی‌زادگان یا همین امین قاسمی‌نژاد نگاه کنید. پرسپولیس هم پارسال سر داستان رضا اسدی با این مشکل مواجه شد. غیراز مدیربرنامه‌ها که خیلی زیرکانه رقم قرارداد بازیکنان خود را بالا و بالاتر می‌برند، در این مورد خاص باید به هیجان‌زدگی نامتعارف صفحات هواداری هم اشاره کرد؛ کسانی که عمدا یا سهوا، با منفعت یا بی‌منفعت از یک عده بازیکن معمولی «غول» می‌سازند و برای باشگاه‌ها هزینه می‌تراشند. اینها درنهایت با بالا بردن غیرطبیعی انتظارات به‌خود بازیکن هم لطمه می‌زنند و کارایی‌اش را کاهش می‌دهند. همیشه هم از این حرف‌ها زده می‌شود، اما باز هم تا تابستان از راه می‌رسد، یک بمب کذایی دیگر پیدا می‌شود و همین مسیر را از آغاز تا پایان پشت سر می‌گذارد. پارسال اسدی بود، امسال صادقی، ببینیم سال آینده کدام بازیکن با صفر بازی ملی تبدیل به «مارادونا» خواهد شد!؟

نگرانی پرسپولیس از تکرارا یک تجربه تلخ/ بازیکنی که ناگهان مارادونا شد!

صادقی: قرار نبود به استقلال بروم

سعید صادقی هافبک ملی‌پوش فصل گذشته گل‌گهر، پس از کش‌وقوس‌های فراوان دیروز با عقد قراردادی ۲ ساله رسما به پرسپولیس پیوست. او پس از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس به خبرنگاران گفت: «خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که به آرزویم رسیدم و قرارداد ۲ ساله‌ای با تیم بزرگ پرسپولیس امضا کردم. من ۴ سال شاگرد گل‌محمدی بودم و از او شناخت کاملی داشتم. پرسپولیس را با این شناخت انتخاب کردم و علاقه شدیدی به این تیم داشتم.»

او در مورد مذاکره با باشگاه استقلال تأکید کرد: «چنین چیزی نبوده است. قرار بود پس از مسابقات فصل گذشته لیگ برتر با پرسپولیس قرارداد ببندم که خوشبختانه به تیم ملی دعوت شدم. بعد هم پدربزرگم فوت کرد و نتوانستم به باشگاه بیایم. وگرنه از ابتدا تصمیم گرفته بودم که به پرسپولیس بیایم.»

گفته می‌شود در قرارداد صادقی آمده است درصورت دریافت پیشنهاد اروپایی می‌تواند از پرسپولیس جدا شود. اما او شخصا اعلام کرد این موضوع صحت ندارد. هافبک جدید پرسپولیس درباره جاه‌طلبی‌های خودش در این تیم و رقابت با بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس گفت: «در همه تیم‌ها رقبای خودم را داشتم، پرسپولیس هم تیمی بزرگ است و رقبای بزرگ‌تری دارم. من تلاش می‌کنم جایگاه خودم را در تیم به‌دست بیاورم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مکتب هوچی گری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    چرا کاوه رضایی و قبل‌تر احمد مومن زاده را از قلم انداختید . یادتون رفته مومن زاده ۶برابر قراردادهای رایج اون زمان از استقلال پول گرفت و آخرش حتی یه گل هم نزد ؟
  • کیسه هوچی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    ایشون قبل آرام ن به پرسپولیس ملی پوش بوده حداقل برای گول زدن هوادارانون یه چی دیگه بگید
  • امیرمهدی حمزه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    این اقای اسدی از اول همینطور بود ... با تیم اتریشی سقوط کرد و بعدش هم نزدیک 4 ماه تمرین نکرده بود که اومد پرسپولیس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی