نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
سریال‌های تابستانی نقل‌وانتقالات بارسلونا/ ناکام و ناامیدکننده!/ این ستاره هم به نوکمپ نمی‌آید؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا کلکسیونی از ناکامی‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی داشته و حالا هم هواداران‌شان ترس دارند تا روبرت لواندوفسکی هم به لیست ناکامی‌های‌شان اضافه شود.

بازار نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۲ بهترین فرصت برای ارزیابی توانایی باشگاه بارسلونا برای اغوا کردن ستاره‌های دنیای فوتبال است. قرار است آزمایش شود که کاتالان‌ها تا چه حد می‌توانند فوتبالیست‌ها را متقاعد کنند که قدمی برای امضای قرارداد با این باشگاه بردارند. اگرچه از نظر اقتصادی چندان شرایط خوشایند نیست، اما با تکیه بر بزرگی باشگاه همیشه خوان لاپورتا و همکارانش می‌توانند برای جذب بازیکن جدید امیدوار باشند.

سریال جدید؛ روبرت لواندوفسکی

به نظر می‌رسد که سریال بزرگ هواداران بارسلونا در تابستان امسال روبرت لواندوفسکی باشد. ستاره لهستانی از مدت‌ها پیش گفته بود که می‌خواهد تیمش بایرن‌مونیخ را عوض کند و احتمالاً به بارسلونا برود، اما باشگاه آلمانی هم اعلام کرد که اجازه این انتقال را نخواهد داد. هوادار عاقبل احتمال اشتباه در این پروژه را می‌دهد. این که لواندوفسکی در بایرن بماند و بارسلونا به یک‌باره مهاجمی دیگر را در دقایق پایانی نقل‌وانتقالات از کلاه بیرون بیاورد.

همانطور که متئو آلِمانی ممکن است در کار خودش خوب باشد، توانایی‌شان در معجزه کردن محدود است، به‌خصوص در شرایط فعلی که وضعیت مالی باشگاه مساعد نیست. شاید اسپانسرهای مختلفی بتوانند کمک‌شان کنند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد و لواندوفسکی وارد گالری وحشتناک بازیکنانی شوند که بارسلونا از خریدشان ناامید شده، توانایی باشگاه زیر سؤال خواهد رفت.

از پاری‌سن‌ژرمن

تعداد بازیکنانی که قرار بوده از پی‌اس‌جی به بارسلونا بروند و انتقال‌شان رخ نداده آنقدر زیاد است که به خودیِ خود این باشگاه فرانسوی تبدیل به یکی از منابع ناامیدی برای باشگاه کاتالونیایی می‌شود. نه تنها فقط برای گرفتن نیمار، بلکه به‌دلیل تعدادی از بازیکنانی که می‌خواستند با بارسلونا قرارداد امضا کنند و نتوانستند. مارکینیوس، داوید لوئیس، مارکو وراتی، آنخل دی‌ماریا، آدرین رابیو و حتی بازگشت نیمار که خیلی به آن نزدیک شده بودند. این بازیکن برزیلی برای بازگشت دیوانه شده بود، اما در نهایت عملیات به نتیجه نرسید.

مدافعان

ماتایس دی‌لیخت مدافع فعلی یوونتوس دیگر بازیکنی است که در نهایت از دست بارسلونا فرار کرد. با دیدن وضعیت او در یوونتوس و ظهور رونالد آرائوخو می‌توان گفت محقق نشدن این انتقال درد کمتری داشته. البته در آن زمان به خدمت گرفتن یک مدافع میانی تراز اول در اروپا سختی‌های زیادی داشت. رؤیای بارسا این بود که او و فرنکی دی‌یونگ را در نوکمپ کنار هم داشته باشد، اما آن‌ها به هافبک آژاکس بسنده کردند که البته خرید کمی هم نبود.

یکی دیگر از مدافعانی که بارسا می‌خواست اینیگو مارتینس بود. او بسیار به بارسلونا نزدیک شده بود، اما فشار رختکن کاتالان‌ها و حضور مدافعی مثل خاویر ماسچرانو باعث شد این بازیکن هم از انتقال به نوکمپ ناامید شود.

مهاجمان

چند وقت اخیر نام‌های بسیاری پیرامون بارسلونا به گوش رسیده. شاید عملیات جذب رودریگو کمی دردناک‌تر بود. باشگاه بارسلونا تا آخرین لحظه نقل‌وانتقالات هم برای جذب او صبر کرد، اما این انتقال نهایی نشد و لوک دی‌یونگ را به خدمت گرفتن، بازیکنی که هواداران چندان او را نپذیرفتند.

البته بارسایی‌ها آن زمان با لائوتارو مارتینس هم دچار سرگیجه شدند. مهاجم آرژانتینی تمدید قراردادش را به تعویق انداخت برای این که می‌دانست بندی در قراردادش هست که شاید باعث شود پیراهن آبی‌اناری را برتن کند، اما بارسایی‌ها هرگز با این شرایط به سراغ او نرفتند.

با تمام این سوابق، این که انتقال لواندوفسکی هم پایان بدی داشته باشد، اجتناب‌ناپذیر است. اما داستان تمام اجزای موفق شدن را دارد؛ بازیکنی بزرگ که علاقه دارد پیراهن بارسلونا را بپوشد و همه هفته‌های متوالی این را می‌دانند، اما باشگاهش نمی‌خواهد او را بفروشد... باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی