نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
از صادقی تا ابراهیمی و قایدی/ ستارگانی که به تور استقلال نیفتادند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وعده جذب و بازگرداندن بازیکنانی که مهره‌های کلیدی در لیگ برتر خودمان محسوب شده یا اینکه زمانی چهره‌های بسیار مؤثری در استقلال بودند برای چند روز روحیه هواداران را بسیار بالا برد.

استقلال بلافاصله پس از جدایی فرهاد مجیدی هیاهوی زیادی بابت جذب سرمربی جدید و به خدمت گرفتن بازیکنان سرشناس آغاز کرد تا با استفاده از این راهکار ذهن هوادارانش را از جدایی مردی که توانسته بود این تیم را بدون شکست قهرمان لیگ برتر کند، به سمت دیگری ببرد. وعده جذب و بازگرداندن بازیکنانی که مهره‌های کلیدی در لیگ برتر خودمان محسوب شده یا اینکه زمانی چهره‌های بسیار مؤثری در استقلال بودند برای چند روز روحیه هواداران را بسیار بالا برد و آنها امیدوار بودند تا تیمی فوق‌العاده کهکشانی برای فصل آینده داشته باشند که قاطعانه از عنوان قهرمانی خود دفاع کند اما به جرأت می‌توان گفت تا اینجای کار این هیاهو دستاوردی نداشته و بسیاری از بازیکنان بزرگی که استقلالی‌ها روی آنها دست گذاشته بودند تا امروز یا با این باشگاه به توافق نرسیده‌اند یا اینکه اصلاً تیم جدیدی برای خود یافته‌اند و قطعاً فصل آینده استقلالی نخواهند بود.

صادقی و رفتن به اردوگاه رقیب

هواداران استقلال حتماً سعید صادقی و ماجراهای رخ داده طی دو هفته اخیر را هرگز فراموش نمی‌کنند. بازیکنی که گروهی از مدیران این باشگاه با صراحت مدعی شدند توافقات لازم با او برای لیگ بیست‌ودوم صورت گرفته ولی او نه تنها استقلالی نشد بلکه با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای پیراهن قرمز را بر تن کرد تا استقلال از این بابت شکستی تلخ و پرحاشیه را در فصل نقل و انتقالات پذیرا شده باشد. البته استقلال محمد نژادمهدی بازیکن مؤثر سپاهان را هم می‌خواست ولی سپاهانی‌ها به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت هم قرارداد او را تمدید کردند و هم محمد دانشگر را هم از استقلال گرفتند تا به طور کامل شرایط برای استقلالی‌ها در این عرصه عوض شود!

نیامدن ابراهیمی و قایدی

چند روز پس از اینکه امید ابراهیمی دوباره بعد از مدت‌ها به تیم ملی کشورمان دعوت شد، این شایعه بر سر زبان‌ها افتاد که استقلالی‌ها می‌خواهند هافبک قدیمی خود را برگردانند. امید که یکی از بهترین بازیکنان ما در جام جهانی‌ روسیه بود، دقیقاً پس از همان مسابقات استقلال را ترک کرد و به لیگ ستارگان قطر پیوست. این بازیکن حالا چهار سال در فوتبال قطر حضور داشته و قطعاً به لحاظ مالی کاملاً تأمین شده است ولی با وجود پیگیری‌های مسئولان استقلال زمینه برای بازگشت او فراهم نشد. برخی می‌گویند مسائل مالی مهم‌ترین عامل عدم تحقق چنین امری بوده است. داستانی که به شکلی تقریباً مشابه در رابطه با مهدی قایدی هم تکرار شد. بازیکن فوق‌العاده خوش‌استعداد و تکنیکی استقلال که تابستان پارسال از این تیم جدا شد و به الاهلی امارات پیوست تا استقلالی‌ها از بابت انتقال او مبلغ خوبی کاسب شوند ولی عدم موفقیت مهدی در الاهلی شایعات زیادی را پیرامون بازگشت او مطرح کرد. استقلالی‌ها برای جذب قایدی هم وارد عمل شدند ولی به نظر می‌رسد رقم مورد نظر اماراتی‌ها برای اینکه او را تحت عنوان بازیکن قرضی یا دائمی در اختیار تیم سابق خود قرار دهند بسیار فراتر از انتظار طرف ایرانی بوده و همین مسئله بازگشته بازیکن تکنیکی به جمع آبی‌ها را تقریباً منتفی کرده است.

پاسخ منفی دیاباته

هواداران استقلال از شیخ دیاباته بابت فصول گذشته خاطرات خوبی دارند. مهاجمی که عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ بیستم را مال خود کرد و در میان طرفداران جایگاه بسیار خوبی داشت. اگرچه شیخ تابستان سال قبل از استقلال جدا شد و به الغرافه قطر پیوست اما استقلالی‌ها بهار امسال پیغام‌هایی برای او فرستادند تا ماجراهای گذشته را فراموش کند و دوباره به استقلال برگردد. مدیران استقلال به او این مسئله را گوشزد کردند که مشکلات مالی و بدحسابی‌های قبلی دیگر تکرار نمی‌شود چون کادر مدیریتی جدیدی سرکار آمده است اما دیاباته چراغ سبز نشان نداد و حداقل تا امروز حرفی از آمدن نزده است. البته هنوز هم در ساختمان سعادت‌آباد عده‌ای معتقدند شاید در آخرین لحظات بتوان شیخ را متقاعد به بازگشت کرد. در کنار دیاباته وضعیت کاوه رضایی هم همچنان نامشخص است و کسی نمی‌داند مهاجم اسبق استقلال که برای این تیم در دربی هم گل زد و چند سال گذشته را در فوتبال اروپا سپری کرده است، در لیگ بیست‌ودوم پیراهن آبی را بر تن می‌کند یا اینکه راهی تیم دیگری می‌شود؟ جالب اینجاست که در رابطه با کاوه شایعاتی پیرامون مذاکرات جدی سپاهانی‌ها با او نیز شنیده می‌شود.

شرایط متفاوت پرسپولیس

استقلال این روزها تمام تلاش خود را بر پایه اولویت قرار دادن جهت تمدید قرارداد بازیکنان قدیمی خود و ملی‌پوشان استوار کرده ولی در این عرصه نیز به طور کامل موفق نبوده است. اگرچه مهدی مهدی‌پور و آرمان رمضانی استقلالی ماندند و سجاد شهباززاده هم دوباره آبی‌پوش شد اما جدایی محمد دانشگر و شرایطی که برای وریا غفوری پیش آمد، موجب تداوم نگرانی هواداران شده و آنها بابت عدم حضور مؤثر استقلال در فصل نقل و انتقالات، بابت یارگیری پرسپولیس هم حسابی نگران هستند و معتقدند حریف سنتی استقلال تا اینجای کار فصل نقل و انتقالات را به سود خود تمام کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی