نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیدر مقتدر استقلال در وسط زمین کیست؛ فرمانده بازنشسته پرسپولیس جانشین دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال که ترکیب خوش‌ترکیب خود را تا حدی دست‌خورده می‌یابد، در پست‌های کلیدی چندی، ثبات لازم و متمایز بودن نفرات پرقابلیت خود را ندارد!

اردشیر لارودی؛ یکی دیگر از مسائل نوپدید فوتبال ما که تیم استقلال را در اندازه‌های متفاوتی می‌دید و حالا پرسپولیس را در قواره‌ای جداگانه بازسازی می‌کند، این است: استقلال که ترکیب خوش‌ترکیب خود را تا حدی دست‌خورده می‌یابد، در پست‌های کلیدی چندی، ثبات لازم و متمایز بودن نفرات پرقابلیت خود را ندارد! استقلال، هم برای دفاع وسط با نگرانی و دغدغه‌مندی چشم‌به‌راه است و هم نفراتی را زیر نظر گرفته تا هافبک‌هایش از حرکت و سرعت لازم برخوردار باشد! استقلال، با حرف‌های به اصطلاح واقع‌گرایانه‌ای روبه‌رو است که حق می‌دهد تا تصمیم‌های ناگهانی بگیرد! فکر کردن به خود و مکانیزم گروهی را ندیدن...

ترکیب‌ها و زوج‌ها

استقلال، زوج‌های متمرکز و مثلث‌های خوش‌نقش خود را هم لازم دارد -دست‌کم به اندازه گذشته خیلی نزدیک- و هم به اینان اتکایی باید داشته باشد که صفت و عملکرد تیمی‌اش را به اوج می‌رسانید! استقلال در این کشاکش چندگونه و چندین‌وجهی، باید یک رهبر مقتدر در وسط میدان داشته باشد! استقلال علاوه بر بازیکنانی که بازی خلق‌الساعه را خوب بلدند، یکی،دو فرمانده و راهبر در وسط زمین نیاز دارد و این یکی از ضرورت‌های خیلی لازمی است که ساپینتو، باید با خودش بیاورد! استقلال هم مردانی لازم دارد که تن دادن به بازی گروهی را یک اصل اصیل می‌داند و هم قادر است جمعی‌ترین بازی فردی را پیاده کند!

لیدر مقتدر استقلال در وسط زمین کیست؛ فرمانده بازنشسته پرسپولیس جانشین دارد؟

در قواره سیدجلال

پرسپولیس هم در دایره بازی تیمی، چندقدمی جلو است! کاپیتان سیدجلال، دوران بازیگری‌اش را به پایان برده و حالا فرمانده جدیدی لازم است که باید جای خالی کاپیتان را پر کند! پرسپولیس از چه راهکاری استفاده خواهد کرد؟ جواب این سؤال این است: ...راهکارها و تدابیری که نفراتی مثل مهدی ترابی و بقیه را همواره در حالت اوج، به حرکت درآورد! کاپیتان کم‌کار و کامل نه برای استقلال و نه برای پرسپولیس کارآمدی ندارد. تیمی که بازیکنانش در حد و اندازه پرسپولیس ۱۴۰۱ و در قواره و توان استقلال ۱۴۰۰ با فرهاد مجیدی بازی می‌کنند، جور دیگری باید روانه میدان شود! پرسپولیس سال‌های اخیر، نیمی از قدرتش به سیدجلال حسینی بسته بود! در سال آینده هم کاپیتان اهمیتی دارد ده‌چندان!

لیدر مقتدر استقلال در وسط زمین کیست؛ فرمانده بازنشسته پرسپولیس جانشین دارد؟

باشگاه‌های عربستان و لنگ زدن

تفاوت زیاد است! می‌گویند از زمین تا آسمان! حریفان تیم‌های ایرانی، در لیگ آسیا و بلکه در عرصه باشگاه‌های عربی را می‌گوییم که چون «قدر»قدرت و قوی‌شوکت نیستند، اقدام به آن کار دیگر می‌کنند و با تمهیدات آشنا، ولی کم و بیش متفاوتی دست به‌کار می‌شوند! در لیگ آسیا، فولاد اهواز با تیم الفیصلی حریفی است که کوتاه نمی‌گذارد و کم نمی‌آید! ولی این تیم نتیجه‌ای گرفته که واقعیت فوتبال سعودی‌ها را به نمایش می‌گذارد! باختن با نتیجه ۲ - یک به الهلال که سابقه قهرمانی آسیا را هم به دفعات دارد که با الهلال فاصله بعیدی دارد! دیگر تیم مدعی سعودی‌ها، که نشان داد مالی نست، الهلال است که تساوی الشباب را ترجیح داد و با همین نتیجه عدم شایستگی خود را نشان داد! برای استقلال از در و دیوار می‌بارد، آخرین خبر درباره پولی است که هنوز جور نشده. سازمان لیگ خبر داده است که بدهی‌ها همچنان بدهی مانده‌اند و استقلال صندوقی دارد که حسابش جور نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی