شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
۱ |
۱
فیروزجا باز هم به پیروزی نرسید!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فیروزجا مقابل شطرنج باز لهستانی به تساوی رضایت داد تا او تنها در قعر جدول رقابت‌های کاندیداها قرار بگیرد.

علیرضا فیروزجا که در رقابت کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور دوازدهم این مسابقات به مصاف دودا لهستانی رفت و به تساوی رسید. این تساوی درحالی به دست آمد که فیروزجا با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات حضور دارد درحالی که حریف او در این دور دارای ریتینگ ۲۷۹۳ بود.

فیروزجا در این بازی هم عملکرد ضعیفی داشت و در اواسط بازی از حریف عقب بود اما این شطرنج باز در آخر از باخت گریخت تا حداقل با یک تساوی حدود یک واحد ریتینگ زنده خود را از دست بدهد.

فیروزجا با یک پیروزی، هفت تساوی و چهار شکست (۴.۵ امتیاز) به تنهایی در قعر جدول این مسابقات قرار گرفته است. نپو روس که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات دست به مهره شده، در رده نخست این رقابت‌ها با ۸.۵ امتیاز قرار دارد. صدرنشینی شطرنج باز روس درحالی است تنها دو دور دیگر به اتمام این رقابت‌ها باقی مانده است.

رقابت‌های کاندیداها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج باز در حال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا با پرچم فرانسه، کاروانا از آمریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از آمریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج باز این مسابقات هستند.

نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو جایزه بگیرد. نفر دوم هم ۳۶ هزار یورو برنده خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجتبی نعمتی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    جهت اطلاع شما که ظاهرا اطلاعاتی ندارین علیرضا فیروزجا در اولین دوره حضورش در تورنمنت کاندیداتوری موفق تر از کارلسن، اسپاسکی و فیشر در اولین دوره حضورشون در تورنمنت کاندیداتوری عمل کرد. این و گفتم تا یه چیز یاد بگیرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی