سیدجلال و کریم عصای دست یحیی می‌شوند/ این ستاره‌ها دو تا مبصر می‌خواهد!/ مهدی عبدی اول آقای گل شود؛ بعد برود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرتضی کرمانی مقدم پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: سیدجلال شاید هنوز هم دوست داشته باشد که لخت شود و کنار بچه‌ها باشد اما این جبر روزگار است. فوتبال هم مثل هر ورزش دیگری یک سن و سالی دارد و تازه سید جلال بسیار با قدرت و تداوم بازی کرد.

یکی دیگر از پیشکسوتان پرسپولیس که در اولین تمرین این تیم حضور پیدا کرد مرتضی کرمانی مقدم بود. ستاره تکنیکی پرسپولیس در دهه ۶۰ با دیدن اولین تمرین به آینده این تیم امیدوار شده است. با مرتضی کرمانی مقدم در همین ارتباط گپی زدیم که در زیر می‌خوانید:

چه شد که سرتمرین پرسپولیس رفتید؟ علی پروین هماهنگ کرد؟

خود آقای درویش تماس گرفت. به هر حال اولین تمرین پرسپولیس در فصل جدید بود و مدیرعامل باشگاه که خودش از دوستان قدیمی و پرسپولیسی متعصب است از ما دعوت کرد سرتمرین برویم و ما هم لبیک گفتیم.

ولی چه قاب خاطره انگیزی شد. شما فرشاد پیوس، علی پروین، محمود خوردبین و محمد مایلی کهن، ضیا عربشاهی و...

یادش به خیر! جای بقیه بچه‌ها هم خالی بود. مجتبی محرمی، محسن آشوری، جمشید شاه محمدی و خیلی از دوستان قدیمی که خاطرات بسیاری با آنها داریم.

همه هم دور و برعلی پروین بودید؟

ما همیشه شاگرد علی آقا بوده و هستیم.

اولین تمرین چطور بود؟

طبیعی است بچه‌ها بعد مدت‌ها دور هم جمع شدند و هنوز بدن‌ها کار دارد اما این بازیکنان حرفه ای هستند. با شناختی که از این بچه‌ها داریم مطمئن هستیم می‌توانند فصل بسیار خوب و توأم با موفقیتی داشته باشند.

برخورد کادرفنی چگونه بود؟

یحیی گل محمدی و افشین پیروانی که از خودمان هستند و همیشه جوری با ما پیشکسوتان برخورد می‌کنند که شرمنده می‌شویم. بقیه هم همین طور و ... سید جلال هم که ماشالله هنوز سرحال و قبراق است.

سیدجلال مربی با سید جلال بازیکن چه فرقی می‌کند؟

این دو دنیای متفاوتی است. سیدجلال شاید هنوز هم دوست داشته باشد که لخت شود و کنار بچه‌ها باشد اما این جبر روزگار است. فوتبال هم مثل هر ورزش دیگری یک سن و سالی دارد و تازه سید جلال بسیار با قدرت و تداوم بازی کرد. حالا هم او آمده است و می‌تواند به عنوان بزرگ تر عصای دست یحیی باشد.

سید جلال و کریم عصای دست یحیی می شوند/ این ستاره ها دو تا مبصر می خواهد!/ مهدی عبدی اول آقای گل شود؛ بعد برود

چه نقشی سید جلال حسینی می‌تواند داشته باشد؟

او کاپیتان این تیم بوده و بچه‌ها قبولش دارند. نفرات جدیدی هم که آمدند می‌دانند چه بازیکن ملی پوش و بزرگی بوده است ضمن آن که این تیم پرستاره به نظر من دو تا مبصر می‌خواهد. کریم و سید جلال می‌توانند خیال یحیی گل محمدی سرمربی خوب و با دانش پرسپولیس را از حواشی راحت کنند. به نظرم اکیپ خوبی دور هم جمع شده اند و امیدوارم هر چه هست به سود پرسپولیس باشد.

برخورد بازیکنان با شما چطور بود؟

عالی، همه بچه‌ها محبت کردند، جلو آمدند و با ما خوش و بش کردند. ما هم خوشحال می‌شویم وقتی نسل جدید را می‌بینیم و این تیم بازیکنان بزرگ تر خوبی هم دارد. امید عالیشاه و کمال کامیابی نیا می‌توانند جای سید جلال حسینی را به خوبی به عنوان کاپیتان پُر کنند.

برخی شاگردان شما هم در پرسپولیس دیده می‌شوند. درست است؟

بله، فرشاد فرجی و مهدی عبدی قبلا بازیکن ما بوده و خیلی هم در این جلسه تمرینی محبت نشان دادند. هر دو بازیکنان با کیفیت و خوبی هستند.

این روزها بحث جدایی احتمالی مهدی عبدی و حضورش در لیگ پرتغال سوژه رسانه‌ها شده است. شما با این نقل و انتقال موافقید؟

به هر حال هر بازیکنی دوست دارد در جوانی لژیونر شود و به اروپا برود اما اگر نظر من را بخواهید می‌گویم مهدی عبدی یک سال دیگر بماند، آقای گل شود و بعد به اروپا برود. این جوری برای خودش هم خیلی بهتر است و البته این نظر من است.

نظر باشگاه پرسپولیس چیست؟ از درویش نپرسیدید؟

چرا اتفاقا! آقای درویش گفت که نه رضایتنامه نمی‌دهیم و به مهدی عبدی این فصل نیاز داریم. به هر حال مهدی یک مهاجم گلزن و جوان است و پرسپولیس هم نمی‌خواهد در این بحران و کمبود مهاجم او را از دست بدهد. برای مهدی مثل پسر خودم آرزوی موفقیت می‌کنم.

به عنوان سئوال آخر چند درصد شانس برای قهرمانی این پرسپولیس قائل هستید؟

شما بنویسید ۱۰۰ درصد! این پرسپولیس با این کادرفنی و بازیکنان و انشالله حمایت همه ما پیشکسوتان و هواداران می‌تواند فصل آینده قهرمان لیگ برتر شود. به این تیم همه ما خیلی امیدواریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • عماد US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    در مورد آقای عبدی صد در صد درست میگید، این حرفی بود که من به صادق محرمی وقتی که ذخیره ماهینی بود گفتم.
  • شمسعلی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    اقای کرمانی در قهرمانی فصل ایندهلنگ باید به امتیازات معیشتی هم اشاره می کردید خخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    پرسپولیس الان یه دستیار خوب نیاز داره چون باقری و حسینی فقط بار انضباطی دارن و از الان فنی چندان کارایی ندارن و عملا یحیی تو کارهای فنی تنهاست و کمکی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی