نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
زخم کاری یک سرخپوش به خودش/ تمام درهای پرسپولیس برای همیشه بسته شد
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زخم کاری اما وقتی برای ستاره سرخ ها رقم خورد که او در قامت یک ستاره به تهران برگشته بود. رامین این‌بار در یک برنامه تلویزیونی تلویحا از هم‌تیمی‌ها انتقاد کرد و مدعی شد که مکمل خوبی در این تیم ندارد

به کار بردن عبارتِ «فهرست مازاد» برای بازیکنی که قراردادش با باشگاه رسما به پایان رسیده، انتخاب چندان درستی نیست اما به هر حال تردیدی وجود ندارد که پرسپولیسی‌ها خواهان ادامه همکاری با رامین رضاییان نبودند و او جایی در نقشه‌های یحیی گل‌محمدی برای فصل جدید نداشت. او با ناراحتی از پرسپولیس جدا شد و مثل همیشه احساساتش را به شکل علنی در معرض دید عموم قرار داد. مدافع راست سابق قرمزها انتظار داشت که فصل جدید را هم در ترکیب این تیم سپری کند اما باشگاه هیچ تمایلی برای حفظ او نشان نداد.

سرخ‌ها برای تقویت سمت راست خط دفاعی به سراغ دانیال اسماعیلی‌فر رفتند و در واقع جانشین رامین را حتی قبل از جدایی رسمی او انتخاب کردند. حالا رامین راهی قطر شده و دیگر در فوتبال ایران حضور ندارد تا پروژه بازگشت برای این بازیکن، یک پروژه شکست‌خورده تلقی شود. سؤال کلیدی اما اینجاست که بازیکنی با این کیفیت و این پتانسیل، چطور به یک مهره نخواستنی در پرسپولیس تبدیل شده است؟ این درست همان ماجرایی است که اثبات می‌کند یک بازیکن را نباید تنها با مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی توصیف کرد. آنچه بر رامین گذشته، بیشتر نتیجه مجموعه‌ای از رفتارهای این بازیکن است؛ رفتارهایی که معمولا در چارچوب یک تیم فوتبال نمی‌گنجند. سازهای ناکوکی که گاهی تمام یک هارمونی را از بین می‌برند.

رامین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محبوبیتی فراتر از انتظار در پرسپولیس دست پیدا کرد. او فقط چندماه بعد از ملحق‌شدن به باشگاه، به یکی از پرتکرارترین اسم‌ها روی سکوهای هوادار پرسپولیس تبدیل شد. بازیکنی با استارت‌های بلند، سانترهای خوب، ضربه‌های ایستگاهی دیدنی و فرم فیزیکی ایده‌آل که به‌راحتی از دیگران متمایز می‌شد. نخستین رشته‌های الفت رضاییان و پرسپولیس اما وقتی پاره شد که این بازیکن در یک تصمیم عجیب و ناگهانی به ریزه‌اسپور ترکیه رفت. او نه‌تنها خودش را در این موقعیت عجیب قرار داد، بلکه مهدی طارمی را هم با خودش همراه کرد تا عصبانیت پرسپولیسی‌ها را به نقطه اوج برساند. رضاییان هم مثل مهدی خیلی زود پشیمان شد و برگشت اما تا پایان فصل دیگر آن مهره سابق برای برانکو نشد. ماجرای درگیری با علی علیپور در یکی از اردوها هم عملا کار او را در این باشگاه تمام کرد. این دومین شکاف عمیق بین این ستاره و پرسپولیسی‌ها به‌حساب می‌آمد.

زخم کاری اما وقتی رقم خورد که او در قامت یک ستاره به تهران برگشته بود. رامین این‌بار در یک برنامه تلویزیونی تلویحا از هم‌تیمی‌ها انتقاد کرد و مدعی شد که مکمل خوبی در این تیم ندارد. مصاحبه‌ای که خشم کادرفنی را برانگیخت و هم‌تیمی‌ها را نیز عصبانی کرد. رضاییان با آن مصاحبه، آخرین اشتباهش را هم انجام داد و همه درها را در پرسپولیس به روی خودش بست؛ ستاره‌ای که به‌صورت موازی، تیم ملی را هم از دست داده و حالا دیگر هیچ سهمی از فوتبال ایران ندارد. بازیکنی که حواشی متعدد، درجازدن در فوتبال قطر و زندگی اینستاگرامی، روی توانایی‌های انکارنشدنی فوتبالش سایه انداخته‌اند.

ماجرای رامین، یادآور آن ویدئوی معروف و خنده‌دار فردی با لهجه شیرین مازنی است که مدام تکرار می‌کرد: «گل به‌خودی، گل نیست؟» بله، گل‌به‌خودی هم گل است، اما وقتی که آن را حریف به ثمر رسانده باشد! رامین با چند گل‌به‌خودی، پیراهن پرسپولیس را از خودش گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ساوالان IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    تیم لنگ همیشه محلی برای تخریب ستاره ها بوده است
    • عیسی آل کثیر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      آره همون موسوی ، رضاوند ، مظاهری ، مرادی ، زکریا مرادی ، زکی پور ، مرادمند ، قایدی شجاعیان ، رابط ، آزادی ، صادقی ، جلالی شما کیسه کشا و دوچرخه سوارانی ها و آبجی فرناز ریدین تو استعدادشون و تبدیل ب ستاره و استعدادشون کردین خیلی هنر کردین 🤣🤣🤣🤣🤐🤐🤐🤐🤐 عشق ابدی پرسپولیس کبیر ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    • چی بگم IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      نمیدونم کیسه کشی یا سوراختوری؟!به هر حال عزیزم بپا از حسودی پا...نشی
  • ابرام US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    اشکا ل از(را مین) نیست . تر بیت اجتما عی وا پس گرا یانه با علم کردن حرکت نا معقول و بی نزاکت برانکو ٬ بی جهت بازیکنی با قا بلیت های فنی بالا نظیر را مین رضا ییان را از گردونه خا رج می کند. هر دو طرف ما جرای مقابل این با زیکن ٬ برای تو جیه عمل اشتباه طرد را مین ٬از هم کمک گرفته و به یاری هم می آیند «همان روباه و شا هدش» . هرگز نه یحیی و نه برانکو صریحا نگفتند ٬که البته توانایی آنرا نداشتند ٬ که برای همه دلیل این نخوا ستن خودشا ن را بیا ن کنند . در جا معه تو سری خور با خلق و خوی مستبد ٬ نظیر ما ٬ حتی افرادی از دل استبداد ما رشال تیتو ی یوگسلاوی سا بق هم هوس می کنند که « مستبدانه» انضباط را بهانه کنند و عقده گشا یی متکبرانه خودرا تحمیل ما نما یند و به به و چه چه « ما شا الله برا نکو» هم گوش فلک را کر کند و گلمحمدی ها هم اورا ملاک حرکت نا جوانمردانه حذف یکی از بهترین بازیکن ها ی حال حا ضر ایران از تیم محبوبش « پرسپولیس» نما ید . العا قل تکفیه ا لا شاره .
    • شاهرخ خان: (۱) IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      فوتبال ما کم از برانکو و امثال برانکو ضربه نخورده. اون از ول کردن تیم ملی، اون از ول کردن پرسپولیس و رفتنش به الاهلی عربستان، اون از تحمیل بنجلهایی مثل بودیمیر گل‌نزن، دو اوکراینی چاق و گولچ استرالیایی و اونم از لجبازی با بازیکنای تاپی مثل رامین رضائیان، محسن مسلمان، پیام صادقیان، امید عالیشاه و محمد نادری. برانکو با اخراج رضائیان، صادقیان و مسلمان نشون داد که سیستم او بر پایه دلالی استواره. وگرنه کدوم مربی عاقلی میاد بهترین بازیکنای تیمشو کنار بذاره و یه مشت کور و کچل خارجی رو که با دلالی آورده‌شون تو تیم بازی بده!! او شایان مصلح مصدوم رو فیکس میفرستاد تو زمین و محمد نادری سرحال رو نیمکت‌نشین میکرد. او با عالیشاه پدرکشتگی داشت. رضائیان و صادقیان و مسلمان ظاهرا سه نفری پدر برانکو رو کشته بودن که بازیشون نمیاد اما دو اوکراینی چاق و بودیمیر باید تحت هر شرایطی بازی میکردن. اون سالها که ما با برانکو قهرمان شدیم دو دلیل داشت: یکی مرگ تلخ هادی نوروزی بود و دوم همت و غیرت بازیکنا که با قهرمانی میخواستن روح نوروزی و طرفدارا رو شاد کنن.
    • شاهرخ خان: (۲) IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      بعد که قهرمان شدن گفتن خب چرا دوباره و سه باره و چهار باره و پنج باره قهرمان نشیم. برانکو یه روانشناس بود و چیز چندانی از مربیگری در چنته نداشت. او فقط با کارای روحی روانی تونست ما رو سه بار قهرمان کنه وگرنه کارنامه‌اش تو الاهلی عربستان با اون همه امکانات معلوم شد. او به خاطر لجبازی با کیروش حاضر بود هر کاری بکنه همونطور که کیروش به خاطر لجبازی با برانکو حاضر بود هر کاری بکنه. قابل توجه برانکوپرستا و کیروش‌پرستا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی