هشدار فیفا به بازیکنان؛ مراقب باشید که با چه باشگاه‌هایی قرارداد می‌بندید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان حمایت از بازیکنان حرفه‌ای به بازیکنان در مورد قرارداد با باشگاه‌های چین، ترکیه، یونان و غیره در تابستان امسال، به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان، هشدار داده است.

اتحادیه جهانی حمایت از بازیکنان «FIFPRO» به فوتبالیست‌ها در مورد خطرات بستن قرارداد با باشگاه‌های چین، ترکیه، یونان و چندین کشور دیگر در تابستان امسال به دلیل «تخلفات سیستماتیک و گسترده در قراردادها» هشدار داده است.

اتحادیه فوتبال چین در ماه آوریل اعلام کرد باشگاه‌هایی که نتوانسته‌اند تمام دستمزدهای معوقه را تا ۳۱ دسامبر تسویه کنند، سقوط کرده یا اخراج خواهند شد و «چونگ‌کینگ لیانگ‌جیانگ اتلتیک» آخرین تیمی است که به دلیل افزایش بدهی‌ها سقوط کرده است.

بازیکنان چونگ‌کینگ در ماه مِی نامه سرگشاده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و گفتند پولی به آنها پرداخت نشده است. سازمان حمایت از بازیکنان همچنین گفت که عدم پرداخت حقوق یک مشکل تکراری برای بازیکنان در الجزایر، عربستان سعودی، رومانی و ترکیه است در حالی که باشگاه‌های دسته دوم یونان اغلب بدون پرداخت بدهی فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

تحقیقات منتشر شده توسط اتحادیه بازیکنان یونان (PSAP) در ماه دسامبر نشان داد که باشگاه‌های این کشور بیش از ۲۵ میلیون یورو (۲۱.۵ میلیون پوند) دستمزد پرداخت نشده بدهکار هستند. در این تحقیق آمده: «تعداد زیاد باشگاه‌ها در رومانی که وارد مراحل عجز از پرداخت بدهی می‌شوند، همچنان مشکلات شدیدی برای بازیکنان به وجود می‌آورند و آنها را به سمت رویه‌های بی‌پایانِ عدم پرداخت سوق می‌دهند و بازیکنان شانسی برای دریافت طلب‌هایشان ندارند. در دو سال گذشته، یونان کشوری بوده که بیشترین تعداد بازیکنانی را داشته که به دنبال دریافت برخی از دستمزدهای پرداخت نشده خود از صندوق حمایت از بازیکنان فیفا هستند.»

نهاد حاکم جهانی فیفا در سال ۲۰۲۰ با سازمان حمایت از بازیکنان FIFPRO همکاری کرد تا صندوقی را برای تامین غرامت بازیکنان در مواقعی که باشگاه‌هایشان در مشکلات مالی قرار می‌گیرند، تشکیل دهند.

سازمان حمایت از بازیکنان همچنین اعلام کرد که نگران افزایش تعداد بازیکنان خارجی است که در لیبی سرگردان هستند زیرا باشگاه‌هایی که آنها را به کار می‌گیرند از ارائه اسناد مربوط به ترک باشگاه خودداری می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی