نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آتشی بین بازیکنان، مربیان و مدیریت پرسپولیس شکل گرفته است/ با دیدن علی دایی در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی احساس غرور می‌کنید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امید عالیشاه به خبرورزشی گفت: فصل گذشته مشکلاتی داشتیم و امتیازاتی از دست دادیم که شاید مستحق آن نبودیم اما  این اتفاقات دیگر مربوط به گذشته است. حالا فصل جدیدی است و باید رو به جلو حرکت کنیم.

مهدی یکتا؛ اولین کسی که به این صحبت‌ها واکنش نشان داد امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس بود که در صفحه شخصی خودش نوشت: «گاهی افرادی حزب اللهی نما که ماسک به چهره زدند و خودشون رو خدای دیگران می‌دونند فکر می‌کنند اجازه دارند دهنشون رو باز کنند و هر بی ربطی و با ربطی رو به زبون بیارن که البته هنری دیگه‌ای ندارن و برای دیده شدن ناچارن اینطور باشن. نمیخوام بیشتر بگم اما فقط یادآوری می‌کنم رهبری بارها و بارها از همین تیم ملی فوتبال حمایت کردند و ... تمام. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.»

به همین بهانه سراغ امید عالیشاه رفتیم تا گفت‌وگویی با کاپیتان پرسپولیس داشته باشیم که بحث به جاهای جالب‌تری کشیده شد و...

صحبت‌های اخیر حسن عباسی علیه فوتبالیست‌ها واکنش‌هایی را به دنبال داشت اما تو و علی کریمی‌نخستین کسانی بودید که عکس‌العمل نشان دادید؟

واقعا جای تعجب دارد که بعضی‌ها چگونه به خود اجازه می‌دهند به جوانان ورزشکار این مملکت که در جبهه ورزش مشغول خدمت هستند به این راحتی و بدون پروا توهین کنند و تهمت بزنند. من هنوز هم متوجه نشدم این آقا چگونه به خودش چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ علت چیست و چرا؟

خودت فکر می‌کنی چرا؟

ببینید، به شخصه به خودم اجازه نمی‌دهم در حوزه‌ای که تخصص ندارم ورود کنم یا نظری بدهم اما در این مملکت طرف بدون آگاهی و تخصص لازم هم نظر می‌دهد و هم توهین می‌کند. ما در همین فوتبال اسطوره‌هایی داریم که اسم ایران را در دنیا بلند آوازه کرده اند. شما وقتی آقای علی دایی را با آن ابهت در مراسم قرعه کشی جام جهانی قطر و میان بزرگان تاریخ فوتبال جهان می‌بینید احساس غرور می‌کنید اگر ایرانی باشید. آیا این آقا چنین لحظه‌ای را دیده است؟ فکر نمی‌کنم! بعضی‌ها متأسفانه اول کلی حرف می‌زنند و بعد کمی‌فکر می‌کنند تازه ادعای مسلمانی هم دارند.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم البته واکنش جدی و خاصی نشان نداد؟

این سئوال را باید از خود دوستان بپرسید. ما فوتبالیست‌ها شورای صنفی یا تشکل مستقلی نداریم اما انتظار می‌رود متولیان فوتبال از طریق مراجع قضایی پیگیر این ماجرا باشند. طرف همه فوتبالیست‌ها را بی دین خوانده و طوری وانمود کرده که انگار بازیکنان فوتبال اختلاس کرده اند! من امید عالیشاه پول زیادی هم از فوتبال درنیاوردم اما هرگز یادم نمی‌رود با چه سختی در سن کم و نوجوانی از شهرستان به تهران آمدم و با چه سختی‌هایی خودم را به ورزشگاه راه آهن می‌رساندم. نه پدرپولداری داشتم و نه پارتی و اگر امروز چهار نفر، من را می‌شناسند اول لطف خدا بوده، دوم دعای پدر و مادرم و بعد تلاش و زحمت خودم. همه فوتبالیست‌ها چنین شرایطی دارند ضمن آن که به قول علی آقا کریمی‌حداقل همین فوتبالیست‌ها دل مردم را شاد و هواداران را برای خوشحالی و شادی به خیابان‌ها کشانده اند. مردم هنوز با گل آقا خداداد عزیزی به استرالیا کیف می‌کنند و گل از گل شان می‌شکفد. اما امثال این آقا چه کرده اند؟ دل چند نفر را شاد کرده اند؟ ضمن آن که می‌خواهم یک چیز دیگر را بگویم؟

بفرما؟

بعضی‌ها برای شهرت بیشتر یا دیده شدن دست به هر کاری می‌زنند. هرکسی ممکن است اشتباه کند یا حرفی علیه مسلمان دیگر بزند که پشیمان شود اما کسی که شجاع باشد و شهامت داشته باشد حداقل عذرخواهی می‌کند. ما فوتبالیست‌ها آدم‌های بی ادبی نیستیم که جواب توهین و بی ادبی را با بی ادبی بدهیم اما منتظر یک عذرخواهی خشک و خالی این آقای عباسی هستیم. این حداقل کاری است که او می‌تواند بعد از توهین آماری به جامعه فوتبال انجام دهد. دیگر بیشتر از این هم دوست ندارم به این موضوع بپردازم چون احساس می‌کنم هدف اصلی از این کار همین دیده شدن است.

بسیار خوب، نمی‌شود با امید عالیشاه صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید. ابتدا می‌خواستم نظرت در مورد خداحافظی سیدجلال حسینی را بپرسم؟

بعضی بازیکنان فوتبال به گونه‌ای هستند که همبازیان خود و دیگران را تحت تأثیرقرار می‌دهند. سیدجلال حسینی هم یکی از همین دسته از بازیکنان بود که هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی یک الگو و فوتبالیست حرفه‌ای بود. خوشحالم که سیدجلال پرسپولیسی بود و به تیم ما پیوست و نه تیم‌های رقیب و باز هم خوشحالم در کنار چنین فوتبالیست و مدافع بزرگی چند سال بازی کردم. برای او در ادامه زندگی ورزشی و شخصی اش آرزوی موفقیت دارم.

منتظر عذرخواهی شما هستیم آقای عباسی/ فوتبالیست‌ها دل مردم را شاد کرده‌اند؛ شما چطور؟/ ما پرسپولیسی‌ها می‌دانیم شایسته قهرمانی هستیم

تمرینات پرسپولیس زودتر از رقیبان اصلی آغاز شد. فصل نقل و انتقالات را هم زود شروع کردید و به نظر می‌رسد این فصل برنامه‌های خاصی داشته باشید. این طور نیست؟

فصل گذشته برخلاف تصورما تقریبا زود قهرمانی لیگ برتر را از دست دادیم اما این اتفاق باعث برافروخته شدن آتشی در بین همه ما از مدیریت گرفته تا بقیه پرسپولیسی‌ها شد. ما می‌دانستیم و می‌دانیم که شایسته قهرمانی هستیم و می‌توانیم باز هم جام‌ها را فتح کنیم اما باید زودتر دست به کار می‌شدیم. مهم ترین اصل در فوتبال یا حتی زندگی به نظرم این است که شما باید بدانید که چگونه با شکست مواجه شوید، زیرا این اتفاق بخشی از فوتبال است و اگر شما بتوانید دستاوردی از شکست داشته باشید، این موضوع به شما کمک می‌کند که موفق شوید.

توصیف جالبی بود و این یعنی اینکه باشگاه متوجه شد چگونه باید با شکست و ناکامی‌مقابله کند؟

همه ما متوجه شدیم. ما فصل گذشته مشکلاتی داشتیم و امتیازاتی از دست دادیم که شاید مستحق آن نبودیم اما این اتفاقات دیگر مربوط به گذشته است. حالا فصل جدیدی است و باید رو به جلو حرکت کنیم.

نظرت در خصوص خریدهای جدید پرسپولیس چیست؟ گئورگی گولسیانی در مصاحبه اخیرش مدعی شد جو پرسپولیس فوق العاده است؟

پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است. پرطرفدارترین تیم ایران که بازیکن آن همیشه ذیر ذره بین است و به قول معروف در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کند. همان قدر که توی چشم هستید اگر مرتکب اشتباه شوید این اشتباه بیشتر دیده می‌شوید. در چنین تیمی‌همیشه باید حرفه‌ای باشید، حرفه‌ای زندگی کنید و حتی حرفه‌ای فکر کنید. نفرات جدیدی هم که به تیم آمده اند همگی با تجربه و شناخته شده هستند. پرسپولیس همیشه چنین جوی داشته و فضای رختکن این تیم دوستانه بوده است. بازیکنی هم که به این تیم می‌آید باید بداند به چه تیمی‌آمده و هواداران چه انتظاری از او دارند. امیدوارم بازیکنان جدید در کنار قدیمی‌ها بتوانند بهترین نمایش خود را در فصل جدید اجرا کنند چون طرفداران عاشق پرسپولیس انتظارات زیادی از این تیم و ما بازیکنان دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • لنگ= مکتب عبده IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    آقای سنگ پران
  • تراختور IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    همینطور حرفه ای سنگ بندازید و فحش به هوادار بدید اما محروم نشید به لطف فدراسیون وکمیته انضباطی لنگیش
  • احمدرضا IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    اینهمه سنگ خورد،اینهمه به پرسپولیسی ها و عالیشاه فحاشی شد،امید یه سنگ انداخت اونم به فنس اهنی نرسید و ۳ جلسه محروم شد،از نظر دوستان استقلالی و تراکتوری امید عالیشاه باید اعدام می شد و پرسپولیس را منحل می کردند،اگر از قانون اطلاعات ندارید لااقل انصاف داشته باشید،سرپرست و همه کاره فدراسیون پیشکسوت استقلال هست. بعد فدراسیون پرسپولیسی میشود؟؟؟؟ در اصفهان و تبریز حریف پرسپولیس در زمین بازی نمیشوند مخصوصا در ۶ سال اخیر اما به اتوبوس و بازیکنان نارنجک و سنگ پرتاب می کنند انواع فحاشی ها میشود حتی به کسانی که دست شان از دنیا کوتاه هست اما فدراسیون و کمیته انظباطی پرسپولیس را محروم از بازی خانگی و هواداران می کند,براستی عدالت کجاست؟؟بهای مردمی بودن باشگاه پرسپولیس با چه قیمتی؟؟؟ دوستان نزاد پرست در غرب کشور بعلت نفرت از نماد مردم ایران،تخت جمشید به پرسپولیس فحاشی می کنند اما دوستان رقیب در تیم تهرانی انها را تشویق می کنند،این دیگه عمق فاجعه هست!!!! و در پایان این هم می گذرد!!!!
  • کیسه کش موادی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    واقعا این کیسه کشابی منطق ترین هوادارهای دنیا هستند خیلی متاسفم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی