دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
۲ |
۵
باز هم مدرسه تیم ملی دیر شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر قرار به برکناری اسکوچیچ بود، این کار باید بعد از باخت ۲-صفر ایران مقابل کره جنوبی انجام می‌شد، نه حالا.

حتی اگر همین امروز اسکوچیچ برکنار شود، خیلی دیر است. اگر قرار به برکناری او بود، این کار باید بعد از باخت ۲-صفر ایران مقابل کره جنوبی انجام می‌شد، نه حالا. از طرفی اگر فرض را بر خوب بودن اسکوچیچ بگذاریم و حتی بپذیریم که او از کی‌روش و برانکو بهتر است (که نیست) با اتفاقاتی که در این چند روز افتاد، باید بپذیریم از اقتدار او به شدت کاسته و مشخص شده که حداقل ۸ بازیکن تیم ملی با این مربی خیلی راحت نیستند و یا اعتقاد دارند با اسکوچیچ در جام جهانی به جایی نمی‌رسیم.

بله، یک فوتبالیست نباید در انتخاب سرمربی دخالت کند اما اینجا ایران است و همین ملی‌پوشان بودند که باعث شدند کی‌روش به جای ۴ سال، ۸ سال در ایران بماند! در مورد اسکوچیچ هم او موافقانی چون خداداد عزیزی را دارد و بازیکنانی چون بیرانوند و سردار آزمون که تأثیرگذارند اما بیشتر فوتبالدوستان و اهل فن خیلی به او امیدوار نیستند و بدتر اینکه بر سر جانشین این مربی هم اجماع چندانی وجود ندارد.

در واقع باید گفت باز هم مدرسه تیم ملی دیر شده و حالا هر تصمیمی گرفته شود، یک ریسک بزرگ است. اگر اسکوچیچ بماند که با این اتفاقات کارش بسیار سخت است و در صورتی که کی‌روش یا برانکو بیایند، باز هم ریسک است و اگر نتیجه نگیرند، می‌توانند کمبود زمان را بهانه کنند. بدتر از همه اینکه فدراسیون نه رئیس دارد، نه اقتدار! ضمن اینکه دودستگی در تیم ملی هم که محرز بود، حالا علنی‌تر شده و به قول معروف قبح یکسری از مسائل از جمله حرمت سرمربی تیم ملی ریخته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    اگه سرمربی خوب بذاریم،هنوز وقت داریم
  • سیروس US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    وقتی از فوتبال حرفه ای حرف می زنیم، باید خود را برای این دنیای متفاوت هم آماده کنیم! ورزش حرفه ای مزایا و معایب خاص خود را دارد و شاید بهمین دلیل بود که سالها در بازیهای المپیک اجازه حضور ورزشکاران حرفه ای را نمیدادند. در فوتبال حرفه ای امروز تمام ارکان یک تیم حق نظر دادن دارند و چه کسی بیشتر از بازیکنان یک تیم؟ درست است که در یک مجموعه حرفه ای بازیکنان اجازه دخالت در بعضی موارد را ندارند، اما آیا اصولا ارکان فوتبال ما حرفه ای ست؟ در چنین شرایطی چرا بازیکن نباید حق دفاع از منافع شخصی و تیمی را نداشته باشد؟ در مورد اسکوچیچ ظلم شد و هیچ شکی در آن نیست، اما خود او در مورد این ظلمی که در حقش شد مقصر نیست؟ قطعا خود او نیز مقصر است، چون تابع همه نابسامانی ها بود و بنابراین، این هم قسمتی از آن نابسامانی های فوتبال ماست که او در موردش سکوت میکرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی