سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
۰ |
۵
آیا استرالیا کشور مناسبی برای ورزش است؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امروزه با ریشه کن شدن بیماری کرونا، جامعه ورزش بار دیگر به شرایط سابق بازگشته است. بسیاری از جوانان، نوجوانان، بزرگسالان و کودکان چشم امید شان به برگذاری مسابقات ورزشی می باشد. ورزشکاران نیز دوره بسیار سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند؛

چرا که با بسته شدن بسیاری از مراکز ورزشی و باشگاه ها، بسیاری از ورزشکاران موفق به انجام تمرینات خود به صورت دوره ای نشدند. خوشبختانه روز های سخت به اتمام رسیده و برگزاری مسابقات طبق روال قبل آغاز شده است.

بسیاری از افراد برای ارتقا در رشته ورزشی خود و کسب افتخارات بیشتر دوست دارند تا با امکانات پیشرفته ای که کشور های دیگر در اختیار دارند، تمرین کنند. استرالیا یکی از کشور هایی است که از تمامی جوانب کشور مناسبی می باشد. ورزشکاران می توانند در زمینه های مختلف ورزشی در این کشور تمرین کرده و خود را برای مسابقات آماده نمایند. از آنجایی که استرالیا دارای شرایط مناسبی برای ورزش می باشد، در چند سال اخیر مهاجرت استرالیا افزایش یافته است. از سوی دیگر ورزشکاران با آمدن به این کشور می توانند چند برابر بهتر از قبل به ورزش حرفه ای شان بپردازند.

امکاناتی که کشور استرالیا در زمینه ورزش داراست، بسیاری از کشور های در حال توسعه آن را ندارند. به همین خاطر افرادی که در آن کشور زندگی می کنند، کودکان خود را در سنین پایین به باشگاه های ورزشی می فرستند تا در صورتی که کودک شان دارای استعداد و مهارت خاصی در ورزش باشد، آن را برای مسابقات کشوری، استانی و جهانی ثبت نام نمایند.

آیا دانشجویان در حال تحصیل می توانند در رشته های ورزشی شرکت نمایند؟

از آنجایی که تحصیل و نظام آموزشی در استرالیا دارای اهمیت فراوانی می باشد، این امکان برای دانشجویان فراهم شده است که در اوقات فراغت خود، در صورتی که به درس شان لطمه ای وارد نشود، ساعتی از روز را به ورزش کردن بپردازند. معمولا دانشگاه های استرالیا از اعتبار بالایی در جهان برخوردار هستند و دانشجویانی که در این دانشگاه ها در حال تحصیل اند، وقتی برای ورزش و تفریح ندارند.

چرا که دانشجویان مشغول درس خواندن و برخی هم در حین تحصیل مشغول کار کردن هستند. به همین خاطر وقتی را برای گذراندن در باشگاه ها و اماکن ورزشی ندارند. از آنجایی که تحصیل در کشور استرالیا در تمامی مقاطع امکان پذیر می باشد، برخی از ورزشکاران برای ادامه تحصیل به این کشور می آیند. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. در صورتی که شما بتوانید نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور را اخذ کنید، می توانید برای تحصیل و در کنار آن ورزش به استرالیا بروید.

برای تحصیل در استرالیا، در مقاطع مختلف شما باید دارای رزومه تحصیلی مناسبی باشید. رزومه تحصیلی مناسب شامل نمرات بالا، مقالات بین المللی، پژوهش ها، تحقیق ها و... می باشد. البته برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند، تنها داشتن نمرات بالا، سابقه کاری و... کافی می باشد؛ اما دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند، باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشند؛ چرا که پذیرش و تحصیل در این مقطع کمی سخت تر از سایر مقاطع می باشد و در صورتی که دانشجو دارای رزومه تحصیلی بسیار خوبی باشد، می تواند در این مقطع تحصیل نماید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا نزدیک به ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند در حین تحصیل در این مقطع از بورسیه های تحصیلی آن نیز بهره مند شوند. البته از آنجایی که هزینه های تحصیلی پایین است، تعداد بورسیه های ارائه شده بسیار محدود می باشد؛ اما به جای آن تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دارای بورسیه های تحصیلی متنوع و متفاوتی است که دانشجویان در حین تحصیل می توانند آن را دریافت کنند.

تحصیل در استرالیا

البته برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور، دانشجویان اجازه کار پاره وقت را نیز دارا هستند. بسیار یاز افراد تصور می کنند که تحصیل رایگان در استرالیا، امکان پذیر است؛ اما این کشور همانند آلمان و فرانسه نیست و تنها در صورتی دانشجو قادر به تحصیل رایگان است که بورسیه تحصیلی دریافت کند. بورسیه های تحصیلی کشور استرالیا در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بسیار متنوع می باشد و دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی که دارا هستند، می توانند در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

البته اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل. موقتی است و شما پس از اتمام تحصیلات تان باید به کشور خود بازگردید. معمولا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نزدیم به ۲ الی ۳ سال به طول می انجامد. اخذ پذیرش از این مقطع تحصیلی کار چندان سختی نمی باشد و تنها متقاضی باید رزومه تحصیلی، مدرک زبان در حد آیلتس ۷ به بالا و... را به دانشگاه ارائه دهد و در صورتی که دانشگاه آن را تایید کرد، نامه پذیرش دریافت و نسبت به اخذ ویزا اقدام نماید.

تحصیل در مقطع دکتری نزدیک به ۴ سال به طول می انجامد. برای تحصیل در این مقطع رزومه شما باید توسط استاد راهنما یا سوپر وایزر تایید شود. در صورت تایید رزومه برای شما نامه پذیرش تحصیلی صادر می شود. اجازه کار حین تحصیل در این مقطع از سوی دولت استرالیا صادر شده است. البته کار باید به صورت پارت تایم باشد تا به تحصیل دانشجو آسیبی وارد نکند. از آنجایی که نرخ بیکاری در استرالیا پایین است، کار های پارت تایم برای دانشجویان به راحتی پیدا می شود.

سخن پایانی

به طور کلی، برای تحصیل، ورزش، کار و... کشور استرالیا، کشور مناسبی می باشد؛ چرا که این کشور دارای ثبات اقتصادی و سیاسی است و همچنین دانشگاه های معتبری را در خود جای داده. به طور کلی، افراد می توانند هم برای تحصیل و هم برای ادامه ورزش حرفه ای شان به این کشور بروند. البته اقامت از این روش ها موقتی است و شما باید پس از سپری شدن زمان معلومی به کشور خود بازگردید. البته در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیلات تان در این کشور مشغول به کار شوید، می تواند پس از چند سال کار و پرداخت مالیات در این کشور، اقامت دائم داشته باشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی