نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
می‌خواهیم حقمان را از والیبال بگیریم/ والیبالی بودن همسرم بهترین اتفاق زندگی‌ام بود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ملی پوش بانوی والیبال کشورمان به تیم سریک گنبد با مدیریت سردار آزمون رفته است.آزمونی که تعصب خاصی هم از تیم والیبالش دارد.

پریسا غفاری؛ شبنم علیخانی بازیکن تیم ملی والیبال زنان کشورمان متولد سوم مهرماه سال ۷۱ در اصفهان با اصالتی اهوازی است.اوج درخشش علیخانی در دعوت او به تیم ملی بزرگسالان در سن ۱۵ سالگی بوده، اتفاقی که شاید فقط برای یک فوق ستاره رخ دهد. او با سابقه بازی در تیم‌های ذوب آهن،گیتی پسند، بانک سرمایه، نامی‌نو، سایپا و همچنین قهرمانی در لیگ برتر، فصل جدید را در تیم سردار آزمون (سریک گنبد) توپ می‌زند. البته علیخانی در حال حاضر به همراه سایر ملی پوشان به صوفیه بلغارستان رفته تا تمرینات را برای حضور در جام کنفدراسیون آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی در اروپا ادامه دهند. الکساندر کمپدلی، سرمربی ایتالیایی در این اردو سه مسابقه دوستانه برابر تیم زیر ۲۰ سال بلغارستان فراهم کرده است که اولین آن امروز ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. 

از پایان فصل چند اردو داشتید و شرایط تمرینها چطور است؟

از ۹ اسفند اولین اردو استارت خورد و تاکنون ۷ مرحله آن را پشت سرگذاشته ایم.تمرینات متفاوت تر از سالهای قبل از هر جهت بوده و فکر می‌کنم سفرهای تدارکاتی قبلی و پیش رو هم اتفاق خوبی بوده که بیشتر از دوره‌های قبل برایمان فراهم شده است. از نظر من این اردوهای برون مرزی در روند کار تیمی‌ما بسیار تاثیر گذار است.

کمپدلی چگونه مربی است؟

از نظر فنی خیلی زود است نظر بدهیم ؛چرا که هنوز تیم ملی در رویداد رسمی‌شرکت نکرده است. اما ارتباط خوبی بین او و بازیکنان ایجاد شده، همه همدل هستیم و کادر فنی و بازیکنان به هم اعتماد داریم و مسیری را با یک هدف مشترک دنبال می‌کنیم.

خیلی‌ها می‌گویند او در پایه بسیار قوی است؟

به هر حال در رده بزرگسالان ایرادهای تکنیکی وجود دارد و شرط اول این است بتوانی اول اصلاحات را روی تک تک افراد ایجاد کنی تا بتوان تاکتیک تیمی‌را اجرا کرد.

می‌خواهیم حقمان را از والیبال بگیریم/ والیبالی بودن همسرم بهترین اتفاق زندگی‌ام بود

او این بار بازیکنان نوجوان و جوان هم به اردو دعوت کرده ،فکر می‌کنید به پشتوانه سازی تیم ملی کمک کند؟

خیلی مهم بود که جوانان و نوجوانان به اردوی ما اضافه شدند. کمپدلی از همان ابتدا روی کارهای پایه انها کار کرده است و دقیقا رشدشان را احساس می‌کنیم. اگر برای انها برنامه ریزی بلندمدتی شود بالطبع آینده والیبال زنان را تضمین می‌کنند.

بازیهای دوستانه در صوفیه چقدر مناسب است با توجه به اینکه با جوانان این کشور است؟

ما قبلا تجربه بازی با جوانان صربستان داشته ایم که از نظر تاکتیکی قوی و فیزیک بسیار خوبی دارند. قامت بلندی داشتند و بازیهای مثمرثمری داشتیم. به همین ترتیب بازی با تیم بلغارستان هم برای ما ارزشمند است. چراکه محک  خوبی برای تیم است و ما را به هماهنگی بهتری می‌رساند. در ضمن تیم ملی بزرگسالان این کشور در تعطیلات هستند.

فکر می‌کنید تیم ملی در بازیهای کشورهای اسلامی‌چه نتیجه ای می‌تواند بگیرد؟

هدف ما کسب مدال است تا برای اولین بار در سطح ملی روی سکو برویم. این هدف برای ما بزرگ است چون آینده بهتری را می‌تواند برای این رشته رقم بزند.
و در قهرمانی اسیا؟

هدف اول صعود از گروه است و بعد بدنبال سکو نشینی هستیم. تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم تا اتفاقات تازه رقم بخورد.

لژیونرشدن بازیکنان چقدر به تقویت تیم ملی کمک کرد؟

کمک می‌کند. البته خودم به هر قیمتی حاضر به لژیونر شدن نیستم.باید به تیمی‌بروی که از نظز کیفی بالا باشد. می‌تواند انگیزه هم به سایر بازیکنان هم بدهد. هر چقدر حرفه ای تر شویم کمک بهتری به تیم ملی خواهیم کرد. حضور در تیمهای بزرگ کار با مربیان مطرح را در پی دارد و باعث رشد والیبال می‌شود.

می خواهیم حقمان را از والیبال بگیریم/ والیبالی بودن همسرم بهترین اتفاق زندگیم بود

الان دیگر وقت ان نیست که تیم ملی روی سکو برود؟

می‌تواند باشد. اما باید در نظر بگیرید که سالهای گذشته چه برنامه ریزی‌هایی برای تیم در نظر گرفته شده است. هر سال با یک مربی جدید پیش برویم همین خودش مانع پیشرفت بازیکنان می‌شود. البته خانم کمپدلی برنامه ریزی طولانی مدت دارد که می‌تواند به نفع ما باشد. تاکنون مسابقات دوستانه نداشتیم.به تورنمنت نمی‌رفتیم. همه اینها تاثیر گذار است. وقتی انجام نمی‌شود نمی‌توان انتظار داشت بعد از ۱۰ سال روی سکو بروید. به هر حال تیمهای ملی دیگر هم مرتب در تورنمنتهای مختلف شرکت می‌کنند، برنامه ریزی دارند و در ترونمنتهای مختلف شرکت می‌کنند. هرچند قطعا" هدفمان رفتن روی سکوست و بعد از این سالها می‌خواهیم حقمان را از والیبال بگیریم و فکر می‌کنم برای ثبت این اتفاق نزدیک تر شده ایم.

چطور شد تصمیم گرفتید به تیم سریک گنبد با اسپانسری سردار آزمون بروید؟

شرایط و امکانات این تیم برای حضور در لیگ فراهم است و اعتباری که خانواده آزمون در مدیریت این تیم دارند، عاملی شد به این تیم ملحق شوم. اعتماد نقش مهمی‌داشت. هر چند بحث مالی هم مطرح است. تیم خوبی هم بسته شده و به دنبال قهرمانی هستیم.

دیدن جام باشگاههای اسیا ،پیکان و حضور بازیکنانی چون نمیرعبدالعزیز و انگاپته به نگرش والیبالیستهای خانم کمک کرد؟

حضور بازیکنان مطرح خارجی می‌تواند عامل انگیزه ای برای بازیکنان زن و مرد ایران داشته باشد. چقدر هم خوبه این اتفاق برای بانوان هم بیافتد. 

فکر می‌کردی تیم مردان با ترکیب جوان به مرحله نهایی برسد؟چه نتیجه ای را برای انها پیش بینی می‌کنید بدون هیچ تعصبی؟

من بالشخصه اینکه تیم بطور کلی تغییر کند مخالفم. اما بزرگانی که در تیم ملی هستند با تدبیر اقدام به اینکار کرده اند و با جوانان خوبی که در اختیار دارندنتیجه قابل قبولی می‌گیرند.تا به اینجای کار خیلی خوب نتیجه گرفتند. مهم سربلندی ایران است و امیدوارم این اتفاق برای مردان و روزی  هم برای ما زنان رقم بخورد.

هم رشته بودن با همسرتان چقدر به شما کمک می‌کند؟

هم رشته بودن ما خوب است.در این کار به من کمک می‌کند و  جاهایی که فشار زیادی روی من باشد از نظر فکری کمک حالم بوده، گاهی هم از تفاوت‌های بین والیبال مردان و زنان تعجب می‌کند. ولی یکی از اتفاقات خوبی که در زندگی ام افتاده والیبالی بودن همسرم است و آرامش زیادی به من می‌دهتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • منصور IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    ایشالله موفق باشه
  • Milad IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    عالی با آرزوی موفقیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی