نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
جنجال حضور ستاره مشهور در زندان/ امتیازهایی که صدای اعتراض سایر زندانیان را بلند کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بوریس بکر ستاره سابق تنیس جهان در زندان اوضاع خوبی دارد و این باعث شکایت سایر زندانی‌ها شده است.

بوریس بکر از زمانی که در اواخر آوریل به دلیل انتقال غیرقانونی مبالغ هنگفت پول و مخفی کردن دارایی‌هایش برای تشکیل پرونده ورشکستگی به دو سال و نیم زندان محکوم شد، همچنان برای رهایی روز شماری می‌کند.

ستاره سابق تنیس آلمان در طول این دو ماه، از رده B زندان واندسورث در جنوب غربی لندن به رده C زندان هانترکامب منتقل شد، جایی که «فرصت‌های بیشتری برای بیرون آمدن از سلول، برای کار کردن و حتی برای تحصیل دارد.»، این خبر را زندانی سابق این زندان به نام کریس اتکینز  به روزنامه سان گفت.

اما به نظر می‌رسد این ورزشکار ۵۷ ساله سابق پس از آمدنش، به دلیل امتیازاتی که دارد، از جمله شغلی که به او محول شده، باعث ناراحتی در سایر زندانیان شده است.

انطور که رسانه‌های انگلیسی گزارش داده اند، برنده شش گرند اسلم تنیس جهان که قبلاً برای برخی از زندانیان کلاس‌های انگلیسی برگزار می‌کرد، اکنون در حال تدریس علوم ورزشی در زندان است ، شغلی که آسان و راحت تلقی می‌شود و به دلیل شهرت بکر به او اهدا شده است.

یک منبع موثق به روزنامه سان توضیح داد: «معمولاً سال‌ها باید بگذرد تا یک زندانی بتواند به عنوان دستیار کلاس درس به کار گرفته شود. داشتن چنین موقعیتی در زندان یک امتیاز محسوب می‌شود. اما بکر در عرض چند هفته پس از محکومیت این عنوان را به دست آورد. نارضایتی زیادی وجود دارد. مخصوصا به این خاطر که گزارش شده که بوریس بکر داخل زندان کل مسابقات ویمبلدون را از طریق تلویزیون دنبال کرده است.

ند زندانی در این باره گلایه کرده اند و حتی برخی از بستگان آنها نیز شکایت خود را از طریق نامه به مدیران ارشد زندان مطرح کرده اند.

این منبع موثق رسانه‌های بریتانیایی در مورد وضعیت برنده سه دوره تورنمنت تنیس ویمبلدن افزود : «بوریس بکر دقیقاً آن زندگی مجللی را که خارج از زندان داشت ندارد اما در زندان اوضاعش از بسیاری از زندانیان بهتر است.»

لازم به ذکر است که اولین هفته‌های زندانی شدن بکر با وضعیت امروزی او بسیار متفاوت بود. در روزهای اول، شکایت اصلی او مربوط به حبس و فضای کمی‌بود که در سلول داشت، که بابت آن خواسته بود در را باز بگذارند، درخواستی که برخی از نگهبانان را به شدت عصبانی کرده بود.

تنیسور سابق باید حداقل نیمی‌از دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند، سپس می‌تواند درخواست آزادی مشروط کند.  او خوشبین و امیدوار است تا قبل از پایان سال به زندانی در کشورش آلمان منتقل شود، جایی که حتی می‌تواند به سرعت برای آزادی مشروط درخواست کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی