نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آقای وزیر جلسه با ۶ ملی‌پوش در قطر اشتباه بود/ از اسکوچیچ حمایت قاطع می‌کردید بازیکن به خودش جرات این کارها را نمی‌داد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس اعتقاد دارد متولیان ورزش و فوتبال ما در حق دراگان اسکوچیچ بی‌معرفتی کرده‌اند.

حمید درخشان که در دهه ۶۰ ستاره خط میانی تیم ملی بوده است یکی از حامیان اسکوچیچ از بدو حضورش روی نیمکت تیم ایران به شمار می‌رود. هافبک تکنیکی و پیشین تیم ملی در همین ارتباط و مسائل اخیر فوتبال کشورمان، صحبت‌هایی با خبرورزشی انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

می‌خواستیم بدون مقدمه نظر شما را در خصوص اتفاقات اخیر تیم ملی و ماجرای اسکوچیچ بدانیم. به نظر شما مقصر اصلی این داستان کیست؟

من نمی‌دانم مقصر کیست اما خوب می‌دانم جلسه گذاشتن وزیرورزش با ۶ بازیکن ملی پوش در قطر که خود آقای حمید سجادی در مصاحبه اش آن را تأیید کرده اشتباه بوده است. وزیر ورزش یک مملکت که نباید با بازیکن تیم ملی جلسه بگذارد.

شاید از آنجایی که دکتر حمید سجادی خودش ورزشکار بوده و روحیه ملی پوشان را می‌شناسد خواسته است که ...

باز هم دلیل خوبی نیست. فدراسیون رئیس یا سرپرست دارد. وزیر ورزش یک مملکت با سرمربی تیم ملی هم نباید جلسه بگذارد. وقتی در این سفر آقای میرشاد ماجدی هم حضور داشته است چرا باید وزیر ورزش و جوانان با بازیکن تیم ملی جلسه بگذارد؟ این اولین اشتباه بود!

شما فکر می‌کنید همه مشکلات از اینجا ناشی شد؟

نه! من نمی‌گویم مشکلات از اینجا آغاز شد اما این اجازه را به چند بازیکن ملی پوش داد که خود را بزرگ تر از سرمربی تیم ملی بدانند.

ببخشید آقای درخشان! شاید الان برخی فوتبالدوستان قدیمی که این مصاحبه شما را بخوانند با خود بگویند مگر ۱۴ بازیکن ملی پوش تیم ملی پس از بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول نامه استعفا به خاطر مرحوم دهداری ننوشتند که یکی از آنها هم حمید درخشان بود؟

آن ماجرا خیلی فرق می‌کند. الان دست زنده یاد پرویز خان دهداری از دنیا کوتاه است و من نمی‌توانم خیلی مسائل را باز کنم اما لطفا بروید از ۱۳ همبازی دیگر من هم بپرسید ماجرا چه بوده است. ما هرگز علیه همبازی خود بیانیه ننوشتیم و خودمان را بزرگ تر از تیم ملی ندانستیم. بی احترامی‌و حرمت شکنی‌هایی دیدیم که تصمیم گرفتیم استعفا بدهیم و دیدید که اغلب هم برگشتیم و حتی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن قهرمان هم شدیم که البته من نبودم. در ادامه من برای مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا دعوت شدم و با افتخار برای تیم ملی بازی کردم.

فکر هم می‌کنیم بهترین تورنمنت ملی شما بود که یک تنه تیم را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۱۹۹۰ بردید و هرگز گل شما به سوریه فراموش نمی‌شود؟

نه، ما یک تیم بودیم و من هم عضو کوچکی از آن اما می‌خواهم بگویم مشکل ما چیز دیگری بود. ما نه در تیم ملی پاداش می‌گرفتیم و نه در تیم باشگاهی خود قرارداد آنچنانی می‌بستیم. حالا من و ناصر( محمد خانی) و چند نفر دیگر شانس آوردیم که به قطر رفتیم و بازی کردیم اما درمجموع پولی در کار نبود. اردوی خوبی نداشتیم و امکانات زیر صفر بود. گفتم که سال‌ها از آن ماجرا گذشته و من به دلیل فوت مرحوم دهداری به خودم اجازه نمی‌دهم خیلی مسائل را شفاف بگویم اما خیلی از فوتبالی‌ها از اصل داستان با خبر هستند.

از اصل مطلب دور شدیم! شما گفتید برخی بازیکنان تیم ملی خودشان را بزرگ تر از سرمربی تیم ملی می‌دانند. چه زمانی به این نتیجه رسیدید؟

اتفاقاتی در این چند ماه افتاد که متأسفانه فدراسیون قبلی و فعلی خیلی پشت اسکوچیچ نایستاد. البته من از روز اولی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد حامی‌او بودم. در واقع حامی‌تیم ملی کشورم بودم ولی احساس می‌کنم خود این مربی کروات هم در برخورد با بی انضباطی‌ها و زیاده خواهی برخی ستاره‌های تیم ملی خیلی کوتاه آمد.

حالا که گفته می‌شود به احتمال ۹۹ درصد باید اسکوچیچ را برکنار شده از تیم ملی بدانیم؟

این دیگر بی معرفتی است. شما کجای دنیا دیده اید یک سرمربی تیم ملی را در فاصله چند ماه به جام جهانی درحالی که خودش باعث صعود تیم بوده، کنار بگذارند؟!

 یک روزمانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ لوپتگی از هدایت تیم ملی فوتبال اسپانیا برکنار شد. به خاطر دارید؟!

ماجرا فرق می‌کرد. دلیل این اتفاق و برکناری، مذاکره لوپتگی و توافق برای بستن قرارداد با باشگاه رئال مادرید بدون هماهنگی و اطلاع با فدراسیون فوتبال اسپانیا عنوان شد. این کار غیر حرفه ای بود و به همین خاطر فدراسیون فوتبال اسپانیا او را برکنار کرد. فراموش نباید کرد دراگان اسکوچیچ نتایج درخشانی با تیم ملی گرفت و سریع ترین صعود به جام جهانی را تجربه کردیم. آن روزها همه به به و چه چه می‌کردند اما حالا در موردش بی معرفی می‌کنیم!

قبول ندارید که دراگان اسکوچیچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی کوچک است؟

چرا کوچک است؟ مگر با همین تیم به جام جهانی صعود نکرده است؟

درست است اما بازیکن سالاری یا حواشی که همه از کم و کیف آن مطلع هستند در زمان اسکوچیچ به وجود آمد؟

اسکوچیچ همان طور که گفتم در برخورد با ستاره‌های تیم ملی مماشات کرد که اشتباه بود. حالا یک سئوالی دارم که اگر فدراسیون فوتبال و متولیان ورزش ما به جای جلسه با ۶ ملی پوش از خود اسکوچیچ حمایت قاطعانه می‌کردند باز هم او در برخورد با بازیکنان مماشات می‌کرد؟ قطعا جواب منفی است. او از جایگاه خودش مطمئن نبود و به همین خاطر هم نمی‌توانست اقتدار لازم را نشان دهد.

به نظر شما جانشین مناسب اسکوچیچ چه کسی است؟

لطفا شما بگویید جانشین اسکوچیچ تضمین موفقیت می‌دهد؟ تضمین می‌دهد در جام جهانی نتایج خوب و آبرومندانه ای بگیرد؟ یقین بدانید هیچ کس نمی‌تواند تضمین بدهد آن هم در فاصله چند ماه مانده به جام جهانی قطر!

پس پیشنهاد شما چیست؟

ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ تا پایان جام جهانی قطر!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • حسین پهلوان باقر IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    حرف حساب
  • سید ابراهیم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    تا جایی که من اطلاع دارم در طول تاریخ ایرانی در حق کسی بی معرفتی نکرده . ما همیشه مدعی وفا داری ،مردانگی و غیرت بوده ایم . بنظر من قبل از بر کناری مربی تیم ملی باید فدراسیونی ها را بر کنار کرد . چون واقعا تخصص و استقلال کافی ندارند . اینها با این تصمیم نادرست کاری کرده اند که تیم ملی را به فراموشی بسپاریم و دوست نداشته باشیم
  • ۴۴۴۴ IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    خیلی جالب است جماعت منتسب به پیروزی همگی از کار درست برکناری اسکوچیچ هراسان شده اند.... حالا دیگه برای همه عیان شددر یک تیم همیشه برخوردار از رانت وعده فرستادن بازیکن به تیم ملی از راه ناصواب وجود داشته که با برکناری اسکو این وعده به سراب تبدیل می شود.
    • Ali IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      کاربر بانام 4444: نام تیم درحال حاضر پرسپولیس است حتی اگر پیروزی هم باشد با افتخار می گوییم چرا ؟؟؟ بدلیل اینکه نام هایی ایرانی می باشند نه مانند نام تیم شما چه در قبل که تاج بوده وچه حالا که استقلال هست نام هایی غیر ایرانی بوده و هستند، وبه خاطر همین نوع پندار و گفتار و کردار شما هست که درست ویا نادرست لفظ همیشه حکومتی به شما اطلاق می گردد.
  • م IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    خود کرده را تدبیر نیست همون آقایونی که با پارتی بازی ناجوانمردی و به ناحق کیسه رو قهرمان!!!! کردند همونها دارند تیم ملی رو نابود میکنند فقط برای اینکه عقده های اعضای کیسه خالی بشه این کارها نهایت نامردیه.
  • م IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    خود کرده را تدبیر نیست همون آقایونی که با پارتی بازی ناجوانمردی و به ناحق کیسه رو قهرمان!!!! کردند همونها دارند تیم ملی رو نابود میکنند فقط برای اینکه عقده های اعضای کیسه خالی بشه این کارها نهایت نامردیه.
  • فربد US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    حرف حق جواب نداره،احتمالاً بعد از جام جهانی وزیر ورزش استیضاح و برکنار خواهد شد.
  • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    جناب آقای حمید درخشان حرف دل ما رو زدی
  • اشنا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    مافیای نفوذی پرسپولیس درفدراسیون بشدت طرفدارسرمربی بی اقتداراست تابازیکنان موردنظرش رابه تیم ملی تحمیل کند
  • يك ايراني IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    هر جايي كه مخارجش از محل بودجه هاي عمومي تامين مي شود مردم و مديران سياسي حق دخالت و اظهار نظر دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی