نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آخرین ایستگاه برای انتخاب دو وزن ۵۷ و ۷۹ کیلوی کشتی‌آزاد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم منتخب کشتی‌آزاد کشورمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی دارای رنکینگ اتحادیه‌جهانی‌کشتی با ۵ کشتی‌گیر راهی قاره سیاه شد.

این رقابتها فردا و پس فردا به میزبانی کشور تونس برگزار می‌شود. با برگزاری مراحل مختلف چرخه‌انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد، تکلیف ملی‌پوشان ۳ وزن ۶۵، ۷۰ و ۷۴ کیلو مشخص و عضویت رحمان عموزادخلیلی،امیرمحمد یزدانی و یونس امامی در تیم ملی تقریباً قطعی و نهایی شد. بعداز تعیین تکلیف سرنوشت ملی پوشان این ۳ وزن، کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد، تصمیم به برگزاری مرحله‌نهایی چرخه‌انتخابی در ۷ وزن باقیمانده را به دو شیوه مختلف گرفتند. براین اساس مدعیان ۵ وزن ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو در تهران و دیدار مستقیم و رو در رو، تکلیف ملی‌پوشان این اوزان را مشخص کنند و مدعیان دو وزن ۵۷ و ۷۹ کیلو نیز به مسابقات رنکینگ‌دار تونس اعزام شده، با معرفی مسافران باقیمانده جهانی ۲۰۲۲ صربستان، تیم‌ملی اعزامی کشورمان را تکمیل کنند.

در پایان مرحله نهایی انتخابی ۵ وزن در تهران، رضا اطری، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع با غلبه بر داریوش حضرتقلی‌زاده، علیرضا کریمی، امیرحسین فیروزپور، مجتبی گلیج و امیررضا معصومی، خود را به‌عنوان صاحب دوبنده تیم‌ملی برای رقابت با مدعیان جهانی صربستان معرفی کردند. البته در ۶۱ و ۹۷ کیلو فقط دو مدعی کشتی گرفتند ولی در ۸۶ کیلو محسن مصطفوی، ۹۲ کیلو مهدی حاجیلوئیان و در ۱۲۵ کیلو هم یداله محبی حضور داشتند که به ترتیب مقابل کریمی، فیروزپور و معصومی مغلوب شده و از رویارویی با یزدانی، قاسمپور و زارع نفرات نخست این اوزان محروم شدند. باتوجه به تعیین تکلیف ۳ وزن قبلی و ۵ وزن در دیدارهای انتخابی ۱۹ تیرماه، آخرین ایستگاه برای انتخاب نمایندگان کشورمان در دوزن پایانی ۵۷ و ۷۹ کیلوی تیم‌ملی نیز امروز و فردا در تونس برگزار می شود تا تکلیف آزادکاران برای مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۲ صربستان و بازیهای کشورهای اسلامی ترکیه روشن شود.

بعداز خاتمه انتخابی روز ۱۹ تیرماه محمد بنا، ترکیب تیم‌ملی کشتی‌فرنگی اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ ترکیه را اعلام کرد و علی‌اکبر یوسفی قهرمان سنگین‌وزن جهان را نیز بعداز شکست مقابل امین میرزازاده به‌عنوان ملی‌پوش اعزامی به ترکیه معرفی کرد. برهمین اساس اعلام رسمی و نهایی ترکیب تیم‌ملی کشتی‌آزاد اعزامی به قونیه، نیز بعد خاتمه مسابقات تونس و بازگشت به میهن، از سوی پژمان درستکار انجام می‌شود.

در دیدارهای امروز و فردا علیرضا سرلک و احمد محمدنژادجوان برای تعیین تکلیف ۵۷ کیلو، محمد نخودی و علی سوادکوهی نیز برای مشخص شدن سرنوشت ۷۹ کیلو روی تشک می‌‎روند. یونس امامی هم که عضویتش در ۷۴ کیلوی تیم‌ملی اعزامی به رقابتهای‌جهانی، تقریباً قطعی و صددرصد شده، برای این‌که در شرایط مسابقه قرار بگیرد و قبل از شرکت در پیکارهای جهانی صربستان، بدنش به تن مدعیان خارجی بخورد، در تونس کشتی می‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی