منتظر رای دادگاه عالی ورزش هستیم/ عده‌ای خائن به دنبال ایجاد مشکل هستند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون جودو خبر از شرکت تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های کشورهای اسلامی و انتخابی المپیک داد.

در حالی که رأی دادگاه CAS درباره پرونده جودو ایران برای ششمین بار متوالی به تعویق افتاد، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون قول حضور جودوکاران در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را می‌دهد. او حالا با توافقاتی که با رئیس فدراسیون جهانی کرده است، جواز حضور ملی‌پوشانش در تعدادی از رقابت‌های بین المللی، البته با شرایطی خاص و محرمانه را گرفته است.

آقای رحیمی‌،سرپرست کاروان ایران در بازیهای اسلامی‌خبر از حضور جودو تنها در بازیهای ترکیه را داد. ولی شما سخن دیگری می‌گویید؟

متاسفانه اطلاعاتشان کامل نیست. من از سرپرست کاروان انتظار بیشتری داشتم. از تمام مسئولانی که در این باره اظهار نظر می‌کنند خواهش می‌کنم که شرایط را در نظر بگیرند. عده‌ای خائن و مریض که چشم دیدن این مسائل وحل مشکلات جودو را ندارند از این تناقض‌ها سوء استفاده می‌کنند.

یعنی شما مدعی هستید که توافقات انجام شده و دیگر ما محروم نیستم؟

ما توافقات و مذاکراتی به صورت محرمانه انجام دادیم اما نمی‌توانیم جزئیات این مذاکرات را در بوق و کرنا کنیم. طبق توافقاتم با رئیس فدراسیون جهانی، جودوکاران‌مان می‌توانند با شرایط خاص در بازی‌های آسیایی‌هانگژو و مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند اما این مسأله فعلاً محرمانه است و نمی‌توانم چیزی راجع به شرط و شروط فدراسیون جهانی بگویم.

البته شما در مصاحبه رادیویی اعلام کردید که رأی دادگاه CAS چه مثبت باشد و چه منفی، تیم ملی می‌تواند در انتخابی المپیک شرکت کند. این صحبت‌ها با حواشی زیادی روبه‌رو شد. حالا شفاف سازی می‌کنید؟

ما تا ۲۰ روز آینده منتظر رأی دادگاه CAS می‌مانیم. در صورتی که رأی به نفع ما باشد که مشکل‌مان خود به خود حل می‌شود. اما اگر رأی دادگاه منفی باشد، طبق توافقات‌مان با شرایطی خاص می‌توانیم در بازی‌های آسیایی سال بعد و انتخابی المپیک شرکت کنیم. خیلی شفاف و صادقانه این موضوع را مطرح کردم.اما نمی‌دانم چرا یک عده متوجه منظور من نشدند، البته باز هم می‌گویم فعلاً نمی‌توانم از این شرایطی که برای ما گذاشتند چیزی بگویم.

 نظرتان راجع به بازی‌های کشورهای اسلامی‌و پیش بینی نتایج تیم ملی جودو؟

مبارزه ملی‌پوشان جودو با رقبا در بازی‌های کشورهای اسلامی‌جنگی نابرابر است. در تاتامی‌ترکیه تمام تلاش‌مان را می‌کنیم .اما جنگ ملی‌پوشان ما در این بازی‌ها با رقبا نابرابر است چرا که ملی‌پوشان ما با تعلیق جودو چند سالی از تاتامی‌دور بوده‌اند.

برای بانوان هم مربی کروات آورده اید؟

ماریجا مسکوییج کروات صرفا برای برگزاری یک دوره دانش افزایی تخصصی به ایران سفر کرده و در طول این ۱۱ روز کنار ملی پوشان حضور در استان همدان حضور دارد.

شما از برخی حاشیه سازها صحبت کردید. منظورتان چه کسانی است؟

متاسفانه یک سری افراد که هیچ جایگاهی در بین خانواده جودو کشورمان ندارند، مدام بدنبال حاشیه سازی هستند، آنها تاب دیدن موفقیت جودو کشورمان را ندارند و در طول این مدت فقط بدنبال مطرح کردن خودشان بودند. بدون شک هرکسی به ورزش سرزمین مادری خود خیانت کند دست کمی‌از یک وطن فروش و خائن ندارد. خانواده بزرگ جودو این روزها برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی‌خوشحال هستند و آنها از این اتفاق ناراحت هستند و بدنبال حاشیه سازی هستند.

تیم ملی به غیر از ترکیه مسابقات دیگری هم دارد؟

تیم ملی تاجیکستان روزهای آینده به تهران می‌آید. در حال رایزنی هم هستیم تا بتوانیم ملی‌پوشان را به تونس هم بفرستیم. قرار بود ما در اردوی مشترک تونس حضور پیدا کنیم، اگر طی یکی دو روز آینده دعوت نامه از سوی فدراسیون تونس به ایران ارسال نشود، ما ناچاریم یک کمپ تمرینی دیگر را انتخاب کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی