نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
ببینید| ضربات پنالتی عجیب و غریب یک بازی سوژه شد/ تبانی محض یا اعتراض به داوری؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در فوتبال نیجریه اتفاقی عجیب و غریب افتاد که سوژه شبکه‌های اجتماعی در جهان شد.

دو تیم فوتبال در نیجریه پس از انتشار تصاویری از ضربات پنالتی مضحک که در روز پنجشنبه در فینال جام حذفی ایالت اوگون در فضای مجازی پخش شد، در معرض توجه و البته انتقادهای فراوان قرار گرفتند.

بازیکنان رمو استارز و ایجبو یونایتد به دلیل روش غیرمعمولی که برنده این جام منطقه‌ای را پس از تساوی ۰-۰ در وقت قانونی تعیین کردند، در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیدند. رفتاری که انواع واکنش‌ها را به همراه داشت.

ایجبو یونایتد، تیمی میانه جدولی از دسته سوم، در ضربات پنالتی ۳-۰ پیروز شد و جام را کسب کرد، اما چیزی که واقعاً تعجب‌آور بود، نوع ضرباتی بود که زده شد. دروازه‌بان تیم رمو استارز عملاً در همه پنالتی‌ها بدون حرکت ایستاده بود و بازیکنان زننده پنالتی این تیم نیز تمام ضربات را به جاهای عجیب و غریب شوت کردند.

در این تصاویر، دروازه‌بان رمو استارز به عنوان تیمی که در لیگ حرفه‌ای فوتبال نیجریه (NPFL) بازی می‌کند، هیچ تلاشی برای مهار ضربات رقیب انجام نمی‌دهد و هم‌تیمی‌هایش نیز به نوبه خود، تا جایی که می‌توانند توپ را از دروازه دور می‌کنند به جای اینکه به سمت دروازه شلیک کنند. حتی یکی از آنها دست‌هایش را روی سرش می‌گذارد طوری که انگار  حسرت ضربه از دست رفته را می‌خورد.

ایبوکان آلوکو، روزنامه‌نگار ورزشی و  سردبیر پورتال نیجریه نیوز، هنگام اشتراک‌گذاری این تصاویر در حساب توییتر خود نوشت: «اگر این تبانی نیست، پس من نمی‌دانم چیست.»

البته آلوکو بعداً در توییت بعدی توضیح داد که متوجه شده است که رفتار مشکوک تیم دسته اولی عمدی بوده است: «من متوجه شدم که بازیکنان رمو استارز عمداً سه شوت اول خود را از نقطه پنالتی به بیرون زدند و دروازه‌بان آنها نیز بی حرکت ماند. این رفتار آنها به نشانه اعتراض به داوری در جریان مسابقه صورت گرفته است.»

با این حال، برخی از هوادارانی که در این مسابقه حضور داشتند، گفتند که «عملکرد داوری بسیار منصفانه بود» و البته ابراز تعجب کردند که «چرا کسی دست‌های خود را به عنوان حسرت خوردن روی سرش می‌گذارد، اگر این کار را عمداً انجام می‌دهد؟»  چند کاربر در یک پست فیسبوک از این گفتند که این درخواست رئیس باشگاه بوده است.

یکی از کاربران نوشت: «رئیس باشگاه به آنها گفت که پنالتی‌ها را نزنند، زیرا او به خاطر تساوی با یک تیم دسته پایین‌تر از آنها ناامید شده بود. بازیکنان نتوانستند حرف او را گوش نکنند، او مالک باشگاهش است... چه کسی می‌خواهد کارش را از دست بدهد؟ بنابراین آنها باید دستور رئیس را اجرا کنند».

حقیقت این است که این رسوایی در فضای مجازی منتشر شده و فرضیه تبانی در ورزشگاه بین المللی دیپو دینا بلافاصله توسط مقامات فوتبال نیجریه مورد بررسی قرار  می‌گیرد تا در نهایت روشن شود که چه اتفاقی افتاده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رادین پرسپولیسی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    چه تبانی واضحی
  • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    مسخره بود
  • کوهمره_جروق IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    فکر نکنم این ضربات تبانی بوده.بیشتر شبیه اعتراض به چیزی بوده.خوب اینقدر واضح کسی تبانی نمیکنه.
  • قاسم نوروزی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    اصلا خیلی ها نمیدون تبانی چیه.تبانی زمانی انجام میدن که یه منفعتی بزرگی توش باشه.این اهتمال زیاد اعتراض بوده.نوع زدنشون و بی حرکتی دروازه بانشون معلومه که دارن به چیزی اعتراض میکنن.
  • نقش جهان IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    این کجاش تبانیه؟ببین توپا کجا شوت میزنه میزنه اوت
  • کامی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    ههههههه کم مونده بزنه به داور ههههههه داوره شاسگولم هماهنگ کردن باهاش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی