نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
این تیم ملی یک پرویزخان دهداری می‌خواهد!/ اسکوچیچ باید ستاره‌های خیانتکار را خط بزند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرتضی فنونی‌زاده مدافع اسبق تیم ملی معتقد است برخی ستاره‌های فعلی تیم ایران خودشان را بزرگ‌تر از تیم می دانند!

مرتضی فنونی زاده مدافع پیشین تیم ملی و پرسپولیس درباره شرایط تیم ملی گفت: من نمی‌دانم منشا این اختلافات یا صحبت‌ها در خصوص تیم ملی چیست اما می‌دانم فدراسیون می‌توانست زودتر جلوی این اتفاقات را بگیرد.

وی ادامه داد: اگر فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش و جوانان به جای جلسه گذاشتن با ۶ ملی پوش در قطر با اسکوچیچ جلسه گذاشته و به او روحیه می‌دادند شاید کار به اینجا کشیده نمی‌شد. اینکه تیم ملی دو تیکه شود و عده ای موافق و عده ای مخالف سرمربی کروات باشند.

مدافع پیشین تیم ملی با اشاره به بازی‌های آسیایی سئول و استعفای ۱۴ ملی پوش در زمان مرحوم پرویز دهداری یادآور شد: من در آن ماجرا رفیق بازی کردم و اصلا نمی‌دانستم چه چیزی را امضا می‌کنم. بعدا متوجه شدم استعفای دسته جمعی است و بچه‌ها بیشتر از یکی از دستیاران مرحوم دهداری شاکی بودند. البته من استعفایم را مثل سیروس قایقران پس گرفتم و به تیم ملی دعوت شدم اما آن اتفاق پیش آمد و فدراسیون وقت طرف سرمربی را گرفت. به نظر من الان هم جای یکی مثل پرویز خان دهداری خالی است چون این تیم ملی هم یکی مثل آن مرحوم می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر من تیم بازی‌های آسیایی ۱۹۸۸ سئول به مراتب پرستاره تر از تیم ملی فعلی ایران بود. تیمی که در هر نقطه از زمین چند ستاره داشت اما پرویز خان دهداری قید همه ما را زد و تیمی جوان ساخت که آینده فوتبال ایران را تضمین کردند. هرچند چنین توقعی از دراگان اسکوچیچ نمی‌توان داشت. او خودش هم از اول می‌دانست در قواره سرمربیگری تیم ملی نیست و از همان ابتدا به برخی‌ها باج داد.

فنونی زاده افزود: مطمئن باشید حواشی اخیر در تیم ملی و دو دستگی بازیکنان یک شبه به وجود نیامده است. این اختلافات و درگیری‌ها از ماه‌ها قبل بوده که به یک باره سرباز کرده است. اینکه فلان بازیکن با دار و دسته اش از اسکوچیچ حمایت می‌کند همان قدر عجیب است که بهمان ستاره و رفقایش در تیم ملی بیانیه علیه همبازیان خود می‌نویسند. هر دو کار زشت است ولی فدراسیون بیشتر سکوت کرد و به تماشای این موضوع پرداخت.

مدافع اسبق تیم ملی درخصوص کاندیدا شدن سه مربی ایرانی و در نهایت ابقا شدن اسکوچیچ خارجی برای تیم ملی نیز گفت: من نمی‌دانم معیار و ملاک چیست؟ اگر کمیته فنی فدراسیون تصمیم می‌گیرد پس هیئت رئیسه چه می‌گوید؟ اگر هم تصمیم گیرنده اصلی هیئت رئیسه است پس چرا کمیته فنی تشکیل شده است؟ شنیدم پرویزمظلومی‌هم قهر کرده و جلسه را ترک کرده است. من معتقدم این تیم ملی پرحاشیه با بازیکنان پرمدعایش بیشتر یک سرمربی منضبظ و سخت گیر می‌خواهد. امیر قلعه نویی، علی دایی و جواد نکونام هر سه دارای این ویژگی هستند. من بعید می‌دانم این ۳ چهره فوتبالی کشورمان به بازیکنان تازه به دوران رسیده امروز باج دهند اما فدراسیون با حفظ سرمربی کروات بار دیگر همه را سورپرایز کرد!

مدافع پیشین تیم ملی همچنین به دراگان اسکوچیچ توصیه کرد: دراگان اسکوچیچ در این مدت به خوبی ستاره‌هایی که به او خیانت کردند را شناسایی کرده و اگر می‌خواهد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روی نیمکت تیم ملی بنشیند باید آنها را خط بزند. تیم ملی متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است و ارث پدری کسی یا بازیکنی نیست که بخواهد با زیاده خواهی یا بیانیه نویسی برای تیم کشورمان تعیین تکلیف کند.

فنونی زاده همچنین درمورد وضعیت فعلی پرسپولیس نیز اظهارداشت: آنچه مشخص است پرسپولیس خیلی خوب یارگیری کرده و فقط مانده است که یک یا دو مهاجم خوب بخرد. با خرید مهاجم گلزن دیگر آقای درویش کارش را تمام کرده است. تیم پرستاره باید نظم مالی هم داشته باشد چون کنترل چنین تیمی‌بدون پول سخت تر از یک تیم معمولی با بازیکنان متوسط است.

از مدافع اسبق پرسپولیس درباره مصاحبه اخیر بهروز سلطانی علیه یحیی گل محمدی و کریم باقری پرسیدیم که پاسخ داد: به نظرم بهروز سلطانی آزرده خاطر است. او عقاب آسیا قبل از احمدرضا عابدزاده بود که بهترین گلری‌ها را برای تیم ملی و پرسپولیس انجام داد. او در حال حاضر پیشکسوت پرسپولیس است و توجه بیشتری از مسئولان این تیم می‌خواهد. بهروز سلطانی و امثال او عمر و جوانی خود را بدون دریافت پول در پرسپولیس گذراندند و نباید به این راحتی به فراموشی سپرده شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مخمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    کره ای ها،تاتنهام رابخاطربازیکنشان دوست دارند،عجب فرهنگی داریم طارمی مردانگی کردوجواب سرمربی بی دانشی رادادکه گفت دوغ من ترشه،آخه آدم عاقل شاخه ای راکه مفت رویش نشسته ازته می بره؟ چقدرراحت یک آدم صادق وروراست رابه یک اجنبی ....می فروشیم؟
  • تیم ملی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    باز اینا رفتن رو منبر اینا کی میخوان ازدست ازسر تیم ملی بازیکناش بردارن
  • ح ح IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    ما از بازیکنان قدیم و فعلی تیم ملی و پیشکسوتان و نشریات و مردم خواهش می کنیم این قدر مصاحبه مطلب نقل قول و چیزی که باعث تفرقه چند دستگی دخالت در کار کادر فنی و سرمربی است جدا خودداری کنید انتقاد سازنده است اما حالا که سرمربی تیم ملی ابقا شده حمایت کنیم و تصمیمات رو به خودش واگذار نماییم سرمربی باید اقتدار و اختیارات کامل داشته باشه تا از او مسئولیت بخواهیم
  • آنالیزور DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    اتفاقا" بهترین پیشنهاد واسه دلال هاس ! با بهونه خیانت و این حرفا یه تعدادی رو خط میزنن و پکیج بیشتری میفروشن . فقط یه مسئله ایی هست و اونم اینه که چرا پیشنهادهای هر چی لنگی جماعته ، پیشنهادش به فروش بیشتر پکیج و به پول درآوردن بیشتر واسه دلالها ختم میشه ؟؟؟؟
  • Team melli IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    با وجود این ستاره ها مونده چیکار کنه اینارم خط بزنه تات و هاشمیان و حمید استیلی بیان تو زمین؟؟ بریم جلو انگلیسسس یا به نظرت با عبدی و.. بریم تو دلشون، البته هر چی آقا مرتضی بگه
  • جواد IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    امثال جهانبخش و طارمی باید بدانند هرچه دارند از صدقه سر پیراهن تیم ملی است، اگر لباس تیم ملی را بر تن نداشتند عضویت در همین تیم‌های درجه دوم اروپایی را نیز در خواب هم نمی‌دیدند
  • کیارش US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    جناب فنونی خودت یادته اون نامه استعفا رو امضا کردی خودت یادته ازشت به دهداری خنجر زدی بعد که دیدی مرغ پرویز خان یه ما داره با عذرخوهای برگشتی الانم داری کسی رو با دهداری مقایسه میکنی که خودت بهتر میدونی انگشت کوچکه اونم نمیشه بسه تو رو قران بی خیال شین بیشتر از این خاطرات خوبی که مردم از شما ها دارنو خراب نکنین
  • سامانی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
    حرف مفت در خریدار نداره بدبختی فپتبال ایران این پیش کسوت های بی سواد و بی دانش فنی فوتبال است
    • سلام IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      سامانی جون اول خودت سواد داشته باش بعد به دیگران بگو بی سواد؟ به کامنت خودت نگاه کن اصلا خودتم بلد نیستی بخوانیش بعدشم حالا که لیگ تعطیله و پرسپولیس بازی نداره امثال فنونی الحساب گیر دادن تیم ملی انگار شغلشان اینه که هرروز مصاحبه کنن و گیر بدن به کسی تا روزشان شب بشه آخرش ما نفهمیدیم اسکو خوبه یا در حد تیم ملی نیست تا دیروز همه میگفتن اسکو برای تیم ملی کوچیکه حالا امروز بر عکسش را میگن آخه این چه خصلتیه که ماها داریم با دست پس میزنیم با پا پیش میکشیم
  • ایران ما TR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    یکی از دلیل مصاحبه بی موقع و به حاشیه بردن تیم ملی همین فردوسی پور و بازیکنانی هستن که مغز اماتور دارن بجای تلاش و سربلندی فوتبال همش دنبال حاشیه هستن اسکوچیچ مربی بدی نیست فقط نباید بله قربان گوی فدراسیون باشد شایدم شرلاتان بازی بلد نیست امثال طارمی باید بفهمن بزرگتر از تیم ملی نیستن ایا طارمی جرائت داره در پرتغال اینکارو بکنه اسکوچچ با دعوت نکردن میتونه اقتدارشو نشون بده بازیکن خوب کم نداریم مهم موفقیت تیم ملی و وظیفه شناسی بازیکنان برای سربلندی ایران
  • M IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    متاسفم که ما همچین پیشکسوت هایی داریم باید بدونید آقای فنونی زاده که بیشتر کار تیم ملی در جام جهانی را همین امثال طارمی انجام دادند طارمی نظرش رو داد ولی یکم زیادی حرف زد خیلی ها من هم اقای فردوسی پور دارند داخل تیم ملی اتش می اندازند ولی انصاف نیست که بخواهیم بازیکنانی که خیلی برای تیم ملی زحمت کشیدند ضد انها بشیم و ازشون حمایت نکنیم اقای اسکوچیچ با بازیکنانی که ضد شما هستن حرف بزنید ببینید مشکلشون چیه یا فدراسیون این کار رو بکنه گناه نمیشه آ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی