نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محک کادرفنی تیم ملی در ترکیه / منتقدان از ترکیب جوانان و نوجوانان ایراد گرفتند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های کشورهای اسلامی در حالی با دعوت از ۱۲ وزنه بردار در آکادمی ملی المپیک دایر شده است که برای نخستین بار دو مربی جوان که به تازگی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده اند، هدایت آن را برعهده دارند.

سعید علی حسینی ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری ایران که پس از مدت کوتاه هدایت وزنه برداران پایه کشورمان به عنوان جانشین محمدحسین برخواه سرمربی سابق تیم ملی انتخاب شد، به همراه محمدرضا براری دارنده چندین مدال آسیایی به عنوان مربی هدایت ملی پوشان را برعهده دارند. بازی های کشورهای اسلامی که مرداد ماه سال جاری در قونیه ترکیه برگزار می شود، نخستین میدانی است که این دو مربی جوان محک خواهند خورد.

اما سجاد انوشیروانی سرپرست جدید فدراسیون که به تازگی به این سمت برگزیده شده است، پس از سپردن هدایت تیم ملی کشورمان به دو جوان جویای نام که کارنامه نسبتا درخشانی در دوران قهرمانی شان داشته اند با انتقاداتی روبه رو شده است. عمده انتقاداتی که از این انتصابات صورت گرفته است فاصله کم سنی کادر فنی تیم ملی با برخی از اردونشینان است که حتی بعضی از آنان همدوره علی حسینی و براری بوده اند.

منتقدان همچنین عنوان می کنند  که علی حسینی مدت کوتاه زمانی در تیم های ملی پایه بوده است و تجربه لازم را برای هدایت ملی پوشان این رشته ورزشی ندارد و تصدی پست سرمربیگری تیم ملی برای او زود بوده و براری نیز هیچ سابقه ای در امر مربیگری ندارد و بهتر بود از او در تیم های پایه ملی استفاده شود.

با توجه به زمان اندکی که سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است و انتصاباتش در این مدت و اعزام ملی پوشان کشورمان به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مدتیی باید منتظر ماند ودید آیا جوانگرایی صورت گرفته در راس کادرفنی تیم ملی مثبت بوده است و یا اینکه انوشیروانی باید در انتصابات خود به ویژه در بخش فنی تجدید نظر کند.

از سویی دیگر برخی نسبت به ترکیب تیمهای نوجوانان و جوانان اعزامی به ازبکستان انتقاد دارند. منتقدان معتقدند که ترکیب مناسبی اعزام نشده اند و بدین وسیله عملکرد کادر جدید فدراسیون وزنه برداری را زیر سئوال برده اند.

البته مسئولان جدید هم در پاسخ به این منتقدان اعلام کردند قبل از حضور آنان در فدراسیون، اسامی وزنه برداران کشورمان به کنفدراسیون آسیا ارسال شده بود، آنان با توجه به داشته های موجود نسبت به اعزام وزنه برداران اقدام کرده اند و پس از بازگشت اقدامات نسبت به پشتوانه سازی تیم کشورمان اقدام خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی