نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روزنامه کیهان ضمن انتقاد از ماجرای ابقای اسکوچیچ در تیم ملی، علیه جریان دلالیسم در فوتبال کشور یادداشتی را منتشر کرد.

روزنامه کیهان نوشت: با اعلام رای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر ابقای سرمربی کروات که بدون تردید مهره دست نشانده و گوش به فرمان جریان دلالی افسارگسیخته و وقیح است بیش از پیش بر همه حتی خوش باوران و دیرباوران و جز کسانی که خود را بنابر مصالحی! به خواب زده‌اند معلوم شد که تیم ملی و کلیت فوتبال ما در دست جریان فرصت‌طلب و منفعت‌جو گرفتار و اسیر است.

جریانی که از حدود بیش از بیست سال پیش مرحله تازه‌ای را در زندگی نکبتی خود آغاز کرده و با استفاده از بی‌ثباتی در سطح مدیریت فدراسیون و یا ارعاب مدیران عوضی آمده وبزدل وکارنشناس‌، با نفوذ در مراکز حساس از جمله رسانه‌ها و خاصه بخش‌ها و برنامه‌هایی از صدا وسیما، برای رسیدن به اهداف حقیر و کسب منافع نامشروع هر چه بیشتر، برنامه‌ها و طرح‌هایی را به شکل خزنده، گاه صریح و بی‌پرده و گاه کاملا موذیانه درباره فوتبال ایران اجرا می‌کند.

عمده این برنامه‌ها یکی تحقیر صریح و لگدمال کردن آشکار شخصیت مربی ایرانی است و دمیدن در ساز بی‌دانشی وبی‌سوادی و بی‌عرضگی اوست و دیگری به طور موذیانه دامن زدن به رقابت میان طرفداران تیم‌های بزرگ و مطرح کشور و تبدیل تدریجی آن به بدبینی شدید و کینه عمیق و نفرت در حد دشمنی و... (که بحث مفصل آن در این مختصر نمی‌گنجد) تا برسد روزی که از این آبی که خود گل‌آلوده کرده برای تامین منافع حرام و نامشروع خود ماهی بگیرد و خط و ربط غلط و ویرانگر خود را به فوتبال تحمیل نماید و بر گرده فوتبال ایران سوار و مسلط شود.

و امروز همان روز است. روزی که هیئت به اصطلاح رئیسه فدراسیون که اکثر قریب به اتفاق نام و نشانی در فوتبال ایران ندارند و کسی از اهالی فوتبال آنها را نمی‌شناسد و اصلا معلوم نیست با کدام مشروعیت فنی و تخصصی و اجتماعی در این جایگاه قرار گرفته و به آن نفوذ کرده‌اند، تحت تاثیر این جریان و در واقع (مثل سرمربی تیم دلالی) گوش به فرمان «راهبران» مافیایی این جریان، بدون توجه به نظرات صریح کمیته فنی‌، که اکثر قریب به اتفاق آنها از چهره‌های خاک خورده و شناخته شده فوتبال ایران هستند مبنی بر فقدان صلاحیت سرمربی دست نشانده و با بی‌اعتنایی به نظرات دلسوزانه و کارشناسانه کسانی که عمری برای سلامت و اصلاح و قرار گرفتن فوتبال در خدمت مردم و جامعه بی‌پروا و شجاعانه با دلالیسم افسارگسیخته و قالتاقیسم قبح‌شکن در ورزش و فوتبال جنگیده‌اند، همچون ابزاری بی‌اراده و عناصری فاقد اختیار به خواست و اراده دلال‌های پیشانی سفید و بدنام فوتبال عمل و بیش از پیش به نظرات تخصصی و کارشناسی معطوف به منافع ملی و مطالبات مردمی بی‌اعتنایی و توهین کردند...

و البته با این کار فقط کارنامه خود را رفوزه‌تر و سیاه‌تر از قبل کرده و بیش از پیش ثابت کردند این‌کاره نیستند و به اشتباه به این جایگاه نفوذ کرده‌اند. آنان با این رفتار واعلام نظر ضد کارشناسی نشان دادند که برای تصمیم گیری بیش از آنکه به نظرات «کمیته فنی» و منافع ملی و مطالبات به حق مردمی توجه داشته باشند گوش به فرمان فرامین باندهای منفعت‌پرست هستند و در پی تامین منافع دلالی سیری ناپذیر است...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • به نام ایرانم GB ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    دخالت های آشکار نهادهای سیاسی،امنیتی و حکومتی در ایران در ورزش آشکار و مبرهن است!!!!پس دیگه نگید چرا در دنیا با ورزش ما سیاسی برخورد میشه.این روزنامه هم دلش برای فوتبال نسوخته بلکه از این شاکی هستند که چرا حرف های مریدشان در زمینه انتخاب مربیان ایرانی طبق دستور اجرا نشده است.
    • فوتبال را پاکسازی کنیم IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      کیهان حرف حق رو زده هر هوادار ساده فوتبال هم همه این روابط رو در فوتبال بخوبی دیده و فعلا هم ادامه داره
  • S IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    برسد ب دست لنگیهای عزیز و طرفدارای اسکوچیچ دست نشانده! این که یه روزنامه ی دولتی هست که از همه چیز خبر داره با این عصبانیت درباره دلالیسم و اسکوچیچ دست نشانده و هیئت رئیسه ی بیسواد حرف میزنه وای به حال ادمایی که پشت این ابقا موندن و دفاع کردن
    • مرتضی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      آخه تو چی میگی کیسه کش ؟ شما باید ممنون باندهای فساد باشید که امسال به زور قهرمانتون کردن
  • حسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    کیهان تو عمرش یه مطلب مفید نوشته باشه همینه
  • امید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    خیلی مسخره شده ، خودشون از نظر فنی تاییدش نمیکنن دوباره خودشون ابقاش میکتن . این وسط خدا میدونه چقدر پول رد و بدل میشه . اونوقت بازنشسته ها ۴ ماهه منتظر چندقاز اضافه حقوق تو این گرما هر روز باید جمع بشن و هیچ مسئولی هم جوابگو نیست .
  • پرویز کلا گیس ( فرناز مجیدی) TR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    این طرف خودش آخره دلال و لابی بازیه ..... ششتقلالی ها حتما منتظر پرویز کلا گیس هستند برا تیم ملی...جمعش کن بابا کیهان ..با تشکر از خبر ورزشی جان
  • شاهین33 IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    واقعا بی چشم و رویید!!!!!!!! ان موقعیکه تیم رو با افتخار از گروه مقدماتی که امکان حذفش بود بالا آورد ، لال بودید!!!!!! پاداش کسیکه سریعترین صعود داشته این نیست که بهش الکی بپرید!!!!!! واقعا براتون متاسفم! ادعای نمک شناسی دارید در جاییکه کشخصا نمک نشناسید!!!!!!
    • سیاوش IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      شما چشمتون رو روی واقعیت بستید و نمیخواید قبول کنید که این صعود هیچ ربطی به این آقا نداشته و بردن چهار تا تیم آسون ( البته با دانش خود بازیکنها) کار شاقی نیست . یه تیم سخت تو این گروه بود که اون هم 5 امتیاز جلوی این تیم از دست دادیم . تیمی که 8 سال به بردنش عادت کرده بودیم و جلوی ما همیشه از پیش باخته بود .
  • سیاوش IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    حالا بگید که چرا کیروش به این فدراسیون و این افراد بی احترامی می کرد .چون میدانست این آقایون همشون دنبال دلالی و ضربه زدن به تیم ملی کشورشون هست و به همین دلیل اجازه نمیداد که احدی درتیم ملی دخالت کنه و دلش بیشتر از این مسئولین دلال پرست برای تیم ملی میسوخت. از اول هم معلوم بود که این آقای مترسک ( اسکوچیچ) بدون اجازه این آقایون حتی جرات آب خوردن هم نداره کیروش خار چشم این دلالها بوده و هست و به همین دلیل هست که از اسم کیروش هم میترسن
  • تیم ملی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    دمش گرم گل گفته👏🏻
  • فراز IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    لنگ سوراخ است ...تامام
  • سیروس US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    وقتی روزنامه کیهان هم مخالف اسکوچیچ میشه، من احساس میکنم که اشتباه کرده ام که مخالف اسکوچیچ بوده ام! البته آنقدر تجربه هم دارم که بدانم بعضی ها بدنبال این هستند که بعد از افتضاح احتمالی در جام جهانی، بتوانند مدعی گردند که ما که از اول گفته بودیم! دم خروس اونجا میزنه بیرون که روزنامه کیهان منتقد "جریان فرصت‌طلب و منفعت‌جو" میشه! بیخیال بابا، این جریان که از خودتون هستند!!! :)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی