نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بازیکنان استقلال: جباری حرف دل خیلی‌ها را زد/ پیگیری کار لژیونر ایرانی به صورت تلفنی!/ ساپینتو از شعار استقلال خوشش آمد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکنان استقلال ویژه ملی‌پوشان این تیم از ماندن دراگان اسکوچیچ خوشحال شدند چون در آخرین اردوی تیم ملی، ۶ نماینده از آبی‌پوشان حضور داشتند.

اردوی استقلال در ترکیه همچنان پیگیری می‌شود و بازیکنان تمرینات پرفشاری را سپری می‌کنند. البته محمدحسین مرادمند هنوز به جمع آبی‌پوشان اضافه نشده و طبق برنامه قرار است خسرو حیدری هم امروز راهی کمپ محل اقامت استقلالی‌ها در حوالی آنکارا شود.  با وجود تمرینات سنگین، بازیکنان استقلال از اتفاقات و اخبار فوتبال ایران هم دور نیستند و مصاحبه دوشنبه‌شب مجتبی جباری را نیز از طریق اینترنت دیده بودند.

پیگیری کار کاوه

مسئولان استقلال به طور جدی و مستمر پیگیر کار کاوه رضایی بودند تا زمینه برای آبی‌پوش شدن او و حضور هرچه سریع‌تر در کمپ فراهم شود. مربیان استقلال نیز تلفنی قضیه را دنبال می‌کردند تا بدانند این بازیکن چه زمانی می‌تواند همراه سایر استقلالی‌ها تمریناتش را آغاز کند. به نظر می‌رسد کاوه رضایی به طور انفرادی تمرین داشته و بابت بدنسازی مشکل خاصی ندارد اما باید به لحاظ هماهنگی تاکتیکی جلسات تمرین مستمری را با استقلالی‌ها انجام بدهد.

شایعه سفر مدیران

در حال حاضر بیژن طاهری سرپرستی کاروان استقلال را برعهده دارد و همه کارها نیز هماهنگ شده اما صحبت‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه احتمالاً آجورلو یا برخی از مدیران استقلال در روزهای پایانی اردو راهی ترکیه شوند تا کنار بازیکنان قرار بگیرند. معمولاً مدیران باشگاه‌ها در اردوهای پیش‌فصل تیم‌شان را همراهی نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند همه چیز در اختیار کادر فنی باشد ولی گاهی اوقات پیش آمده که در روزهای پایانی به جمع آنها اضافه شوند.

همسایه صربستانی

یک تیم صربستانی هم در نزدیکی استقلالی‌ها اردوی تدارکاتی برپا کرده است. البته این دو تیم ارتباطی با هم ندارند و این تیم در کمپی که کنار کمپ استقلالی‌ها قرار دارد، اردو زده است. حضور تیم‌های اروپای شرقی در کمپ‌های ترکیه‌ای اتفاقی است که به ویژه قبل از شیوع ویروس کرونا در فصل تابستان کاملاً شایع بود و کمپ‌های این کشور درآمد خوبی بابت حضور چنین مهمانانی کسب می‌کردند.

بازیکنان استقلال: جباری حرف دل خیلی‌ها را زد/ پیگیری کار لژیونر ایرانی به صورت تلفنی!/ ساپینتو از شعار استقلال خوشش آمد

توافق با مهدوی‌کیا

برخلاف ۲ ماه قبل که مهدی مهدوی‌کیا نتوانست از اغلب بازیکنان استقلال برای حضور در تیم امید استفاده کند، حالا به نظر می‌رسد توافقاتی صورت گرفته تا بازیکنان رده‌ سنی امید استقلال پس از پایان اردو و چند روز بعد از بازگشت به ایران در اختیار مهدوی‌کیا قرار بگیرند و برای حضور در رقابت‌های فوتبال کشورهای اسلامی راهی ترکیه شوند. مسابقاتی که قرار است به میزبانی شهر قونیه برگزار شود. امیرعلی صادقی تنها استقلالی‌ حاضر در اردوی قبلی تیم امید بود که همراه این تیم به عراق و ازبکستان هم سفر کرد.

ریسک استفاده از داخلی‌ها

بازیکنان استقلال ویژه ملی‌پوشان این تیم از ماندن دراگان اسکوچیچ خوشحال شدند چون در آخرین اردوی تیم ملی، ۶ نماینده از آبی‌پوشان حضور داشتند و همین مسئله نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمربی کروات به آنها بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که اگرچه استقلالی‌ها ترجیح می‌دهند به هیچ عنوان وارد دوقطبی مربی داخلی و خارجی نشوند اما برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آنها به خاطر موقعیت خوبی که در آستانه جام جهانی‌ پیدا کرده‌اند، ترجیح می‌دهند با همین دراگان جلو بروند و حضور سرمربی داخلی را برای خودشان ریسک بزرگی می‌دانند چون هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر اسکوچیچ برود و یک سرمربی ایرانی بیاید، دقیقاً همین اعتماد را به آنها داشته باشد.

بازیکنان استقلال: جباری حرف دل خیلی‌ها را زد/ پیگیری کار لژیونر ایرانی به صورت تلفنی!/ ساپینتو از شعار استقلال خوشش آمد

جباری و حرف دل

حرف‌هایی که مجتبی جباری در برنامه فوتبال برتر زد، داخل کمپ استقلالی‌ها هم بازتاب پیدا کرده و اغلب آنها از طریق اینترنت بخش وسیعی از صحبت‌های ملی‌پوش اسبق استقلال را دیدند. قسمت‌هایی از صحبت‌های جباری در مورد مشکلات فوتبال ایران و به ویژه ضعف‌های بیان شده توسط او در عرصه مدیریت فوتبال ایران و ضعف برخی مربیان تیم‌های پایه در سراسر کشور از جمله مواردی بود که به شدت مورد حمایت استقلالی‌ها قرار داشت و آنها معتقد بودند مجتبی حرف دل خیلی از اهالی فوتبال را زد. استقلالی‌ها همچنین به اشک‌های جباری وقتی در مورد وریا غفوری صحبت کرد هم اشاره می‌کردند و معتقد بودند کاش کاپیتان فصل گذشته آنها هم در این اردو حضور داشت.

تحویل ست کامل

بازیکنان استقلال برای اردو دو ست کامل لباس دریافت کرده‌اند و علاوه بر آن، کوله‌پشتی و ساک هم به آنها داده شده است. ریکاردو ساپینتو تأکید دارد همه نفرات باید بسیار منظم و دقیق سر تمرین حاضر شوند و تمام آنها لباس یکدست بر تن داشته باشند. بحث پوشاک مرغوب و یکدست بودن لباس‌ها از جمله مواردی بود که این مربی بلافاصله پس از آغاز تمرینات استقلال در تهران روی آن تأکید کرد.

رضایت از عزیزبک

طی روزهای گذشته این شایعه مطرح شده بود که احتمال دارد عزیزبک آمانوف به صورت قرضی در اختیار تیم‌های دیگر قرار بگیرد ولی بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ بدهد چون کادر فنی آبی‌پوشان از عملکرد این بازیکن ازبکستانی رضایت دارند و به احتمال فراوان او را حفظ خواهند کرد. از طرف دیگر، آمانوف همچنان با استقلال قرارداد دارد. این بازیکن زمستان سال گذشته در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی به جمع نفرات استقلال اضافه شد.

بازیکنان استقلال: جباری حرف دل خیلی‌ها را زد/ پیگیری کار لژیونر ایرانی به صورت تلفنی!/ ساپینتو از شعار استقلال خوشش آمد

رضایت از شعار

رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال قبل از سفر این تیم به ترکیه شعار جالبی را مطرح کردند و با طرح پوستری که عکس تعدادی از بازیکنان این تیم روی آن نقش بسته بود، نوشتند: «قوی رفتیم، قوی‌تر برمی‌گردیم». از قرار معلوم این شعار مورد توجه ریکاردو ساپینتو هم قرار گرفته و سرمربی استقلال از چنین عبارت روحیه‌بخشی خرسند شده است. ساپینتو در حرف‌هایش به ویژه هنگام معارفه نیز قاطعانه از اتفاقات خوبی صحبت کرد که می‌خواهد طی دوران سرمربیگری خود در استقلال رخ بدهد.

تمرینات جدی با حضور سرمربی

یکی از نکات جالب در تمرینات استقلال حضور بسیار پررنگ ساپینتو در تمام بخش‌های آن است. مرد پرتغالی تأکید دارد تک‌تک بخش‌های تمرین را در داخل زمین و کنار بازیکنان ببیند تا خیالش راحت شود که همه بخش‌های کار به طور جدی و کامل دنبال می‌شود. او حتی روی بحث‌های بدنسازی و هنگام مانع چیدن داخل زمین برای هر کات تاکتیکی و زیگزاگی هم به طور مستقیم وارد می‌شود و جدیتی ویژه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمد IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    مرسی از گزارش های خوب شما از اردوی استقلال در ترکیه
  • محمود IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    خدا کنه اردوی ترکیه خوب باشه براشون
  • لنگ مافیای حکومتی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    خیلی ممنون از خبرورزشی محترم که فوتبال ایران را منصفانه دنبال می کنه و مثل حکومتی ها برای لنگی ها رانتی قائل نیست و حق رو به حقدار میده خیلی سپاسگزارم از زحمات شما که از استقلال می نویسید و بعضی تنگ نظرها را ناراحت می کنید
  • الهام IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    مرسی از آقای همدانی با گزارش های خوبشون
  • بهروز IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    جباری حرف دل ما هواداران رو هم زد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی