در انتظار سربلندی آزمون؛ هت‌تریک قهرمانی با پیروزی برابر ازبکستان!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال زنان ایران فردا برای کسب قهرمانی در تورنمنت کافا(آسیای مرکزی) به مصاف ازبکستان می رود.

پریسا غفاری؛ در خرداد ماه سال جاری مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد. او در حالی به این عنوان انتخاب شد که در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته با جوانان کشورمان و سه پیروزی پیاپی قهرمان تورنمنت آسیای مرکزی (کافا) شد. ملی‌پوشان در آن مسابقه زیر باران جشن قهرمانی گرفتند. حالا بعد از قهرمانی جوانان فوتبال و تیم ملی فوتسال، نوبت به تیم ملی بزرگسالان ایران رسیده است که در مسابقات کافا دست به هت تریک قهرمانی بزند.

شاگردان مریم آزمون در مسابقات کافا تاکنون در هر سه مسابقه به ترتیب با نتایج یک – صفر،۵- صفر و ۴ – صفر مقابل قرقیزستان،تاجیکستان و ترکمنستان به پیروزی رسیده اند و طبق برنامه آخرین بازی خود را ساعت ۱۹ مقابل ازبکستان برگزار می‌کنند که این بازی سرنوشت قهرمان را تعیین خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی  ایران در این دوره با تلفیقی از بازیکنان تیم ملی جوانان و لیگ برتری به کافا آمده که علاوه بر تغییر ترکیب تیم ملی، شاهد دگرگونی سبک بازی هم هستیم. تیم ملی با سیستم پایه بازی۳- ۳- ۴ به میدان می‌رود. تشکیل مثلث‌های کنار زمین و دوندگی هافبک‌ها، استفاده از دفاع‌های کناری در هنگام نفوذ، همچنین استفاده از ضربات ایستگاهی به نحو احسن از جمله ویژگی‌های خوب شاگردان آزمون است. افسانه چترنور،هستی فروزنده، شبنم بهشت، ملیکا متولی،سارا ظهرابی‌نیا و رقیه جلالی‌نسب از جمله تاثیرگذارترین بازیکنان ایران هستند.

اما بازیکنان ازبکستان در این دوره با ارائه بازی هجومی در هر سه مسابقه خود با پیروزی پرگل از زمین خارج شدند. ملی پوشان ازبکستان معمولا با سیستم پایه ۳-۴-۳ در زمین حاضر می‌شوند. به هر حال در جدول این بازیها تیم‌های ازبکستان (تفاضل گل ۱۹+) و ایران (تفاضل ۱۰+) با ۹ امتیاز اول و دوم هستند و تیم‌های ترکمنستان با ۲ و قرقیزستان و تاجیکستان با یک امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم ایستاده اند.بر این اساس برای قهرمانی در این بازی ها ایران باید در دیدار پایانی از سد ازبکستان عبور کند؛ نتیجه‌ای غیر از پیروزی، موجب قهرمانی ازبک‌ها خواهد شد.

ناظر ایرانی برای بازی ایران!

نکته جالب انتخاب ناظر داوری ایرانی برای این مسابقه است. بر اساس اعلام سایت خبری این تورنمنت معصومه شکوری از ایران برای نظارت بر امر داوری این مسابقه انتخاب شده است. داورانی از قرقیزستان و تاجیکستان این بازی را قضاوت خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی