اقدام عجیب مرد شماره یک شطرنج جهان/ فیروزجا نباشد من هم نیستم!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرد شماره یک شطرنج جهان اعلام کرد که در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل شطرنج باز روس بازی نمی‌کند.

 مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و فوق ستاره نروژی شطرنج اعلام کرد که در مسابقه قهرمانی جهان حاضر نمی شود.  این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پیش از این کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی جهان بازی خواهد کرد که حریف او فیروزجا باشد. 

فیروزجا در مسابقات کاندیداها عمکرد خوبی نداشت و نتوانست به قهرمانی برسد تا این شطرنج باز فرصت بازی مقابل کارلسن در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست بدهد. نپو روس با قهرمانی در این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرد اما آنطور که به نظر می رسد کارلسن حاضر به بازی کردن نیست.

کارلسن به شایعات پاسخ داد و اعلام کرد که قصد بازنشستگی ندارد. ستاره 31 ساله شطرنج جهان قول داده که همچنان بهترین جهان باشد وتنها به رقابت قهرمانی جهان اهمیت ندهد!

قهرمان جهان توضیح داد: این تصمیم من بوده و با آن خیلی راحت هستم. در مورد تصمیمم مدت‌ها فکر کرده‌ام. من انگیزه‌ای برای بازی دیگری ندارم. به سادگی احساس می کنم چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم هرچند که شاید آن مسابقه از نظر تاریخی مهم و جذاب باشد.

 کارلسن همچنان به حرفه اصلی خود یعنی بازی شطرنج ادامه خواهد داد. این شطرنج باز تاکید کرده که برای ریتینگ بی سابقه 2900 می جنگد. قطعا پس از تصمیم کارلسن برای دست کشیدن از تاج و تخت قهرمانی جهان، در سراسر جهان شطرنج شاهد شوکه شدن افراد خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • mehdi IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    قبلنا گفته بود فیروزجا برام انگیزه بازی هست، ولی الان کجا گفته که گفته بودم اگر فیروزجا نباشد من هم دیگه نیستم! جدا از خبر کذب چرا اینقد دوس دارین توهم برتر بودن داشته باشین اخه. فیروزجا هم بازیکن خوبیه مثل دهها بازیکن برتر شطرنج تو دنیا و مثل صدها استاد بزرگ دیگه و تازه ایرانی هم ک دیگه نیست این ادم. چرا اینقد دلتون میخواد تو توهم باشین اخه بهرقیمتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی