نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
۱۶ |
۴
کار کاندیدای جنجالی فدراسیون فوتبال به فیفا کشید!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کمیته بدوی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت مهدی تاج و سابقه حضور او در هیئت رئیسه دچار اختلاف‌نظر است که گویا در نهایت فیفا تکلیف را مشخص خواهد کرد.

در حالی که بسیاری در انتظار انتشار اسامی نامزدهای تأییدشده انتخابات ۸ شهریور ماه فدراسیون فوتبال هستند، اما پیرامون این ماجرا ابهاماتی مطرح است. یکی از اصلی‌ترین موارد، مربوط به بند ۳ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال است که صراحتاً تأکید دارد هیچ فردی نمی‌تواند بیشتر از سه دوره عضو هیئت رئیسه باشد و همچنان این موضوع در کمیته بدوی و محافل فوتبالی، مورد اختلاف است.

مهدی تاج تنها نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال است که تاکنون سابقه سه دوره عضویت در هیئت رئیسه را داشته که دو دوره نایب رئیس علی کفاشیان بوده و یک دوره هم خودش به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده است، ریاستی که به پایان دوره‌اش نرسید و پس از پرونده مارک ویلموتس با اعلام اینکه ناراحتی قبلی دارد، از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال همانطور که در بیانیه‌اش اعلام کرده است باید مستقل عمل کند و نباید تحت‌نظر یا فشار هیچ مقام، مسئول، ارگان یا رکنی باشد. با این حال به بیرون درز پیدا کردن برخی اطلاعات و اخبار این کمیته، شرایطی را ایجاد کرده که برخی نامزدها در حال فشار آوردن برای احراز شرایط خود جهت حضور در انتخابات هستند.

درباره مسئله مهدی تاج نیز، برخی معتقدند با توجه به تصویب اساسنامه در آذر ماه ۱۳۹۹ و لزوم اجرای آن از همان تاریخ، سوابق حضور تاج در هیئت رئیسه پیش از این تاریخ نباید مورد بررسی قرار گیرد. به نوعی با به میان کشیدن عطف به ماسبق نشدن سوابق مهدی تاج در سه دوره هیئت رئیسه، در پی تأیید شرایط او برای حضور در انتخابات هستند. این مسئله در کمیته بدوی نیز به محل اختلاف تبدیل شده و این استدلال به میان آمده که اگر قرار است سوابق مهدی تاج پیش از سال ۱۳۹۹ نادیده گرفته شود و به نوعی عطف به ماسبق نشود، او فاقد شرایط نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال است، چرا که در صورت عطف به ماسبق نشدن، حداقل چهار سال سابقه مدیریتی ورزشی را در کارنامه خود ندارد.

با توجه به اختلاف‌نظر پیش آمده درباره تأیید یا عدم تأیید تاج در کمیته بدوی، گویا قرار است در مورد اجرای بند ۳ ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، استعلامی از فیفا به‌عنوان عالی‌ترین مرجع فوتبال جهان گرفته شود. یکی از حقوقدان‌های ورزشی هم در این زمینه به تسنیم اعلام کرد که کمیته بدوی برای رفع ابهامات باید از فیفا استعلام بگیرد تا هیچ شک و شبهه‌ای در این زمینه باقی نماند. با این حال، پیش از اعلام نهایی اسامی نامزدها، فیفا باید تکلیف حضور تاج در انتخابات را روشن کند و در این زمینه نیز جمع‌بندی صورت گرفته است، اما باید دید در نهایت این استعلام از فیفا گرفته خواهد شد یا نه.

مسئله دیگر در مورد منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم پیشنهادی مهدی تاج است. قنبرزاده که از مدیران ورزش وزارت نفت به شمار می‌رود، شانسی برای تأیید ندارد و با این شرایط از پروسه انتخابات حذف می‌شود. طبق استعلام صورت گرفته از وزارت نفت، قنبرزاده جزو مدیران کل این وزارتخانه محسوب می‌شود که طبق قوانین جاری کشور، نمی‌تواند در فدراسیون فوتبال عضویت داشته باشد. قنبرزاده تنها یک شانس برای حضور در انتخابات داشت که از وزارت نفت استعفا می‌کرد، اما این استعفا نیز باید پیش از پایان مهلت ثبت‌نام نامزدهای فدراسیون فوتبال در دبیرخانه وزارت نفت ثبت می‌شد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

همچنین در زمینه تعداد اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال نیز مباحث زیادی مطرح بود و ابهامی هم درباره حضور دو عضو در این کمیته وجود داشت، اینکه افراد استخدامی در نهادهای دولتی نمی‌توانند عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال باشند و ظاهراً دو یا سه عضو این کمیته، پست دولتی دارند. در این زمینه نیز خبرگزاری تسنیم با علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات تماس گرفت که وی در دسترس نبود و همچنین تماسی هم با حبیب‌الله حبیبی حقوقدان حاضر در جمع اعضای کمیته بدوی برقرار شد که این فرد هم پاسخی به تماس خبرنگار تسنیم نداد، آنهم در شرایطی که ابهامات درباره اتفاقات کمیته بدوی بیشتر شده است و این کمیته پاسخگو نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • فرهنگ IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    شنیده بودیم قانون عطف به ماسبق نمیشن، اما هرگز نشنیدیم که سوابق گذشته عطف به حال نمیشن🤣🤣
    • ابی US ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      این همان وضع «قاراشمیش» است که فیفا هم عنوان کرده ما «گور گیجه » گرفته ایم که چه با ید کرد . وقتی از اینفانتینو پرسیده اند که لطفا بفرما یید خلا صه وضع از چه قرار است فریاد زده است که بابا مرا «کچل» کردید از بس از این سووال های سخت می پرسید!! و قتی آقای تاج به ایشان یا د آوری فرموده است ما خودمان یه پا کچلیم این دلیل نشد ! اینفانتینو در حا لیکه لبخندی بر لب داشت با صدا ی بلند بطوریکه خبرنگار ما هم صدای اورا می شنید گفته است : میان ماه من تا ماه گردون ..... کچل ها بیشما ر اندر میان است +++ بحث به اینجا که کشید جناب عبد العلی چنگیز و استا آقا مهدی فنونی از راه می رسند و قا ئله ختم به خیر می شود.
    • میلاد IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      تمام قوانین اساسنامه به سوابق افراد اعمال میشه وگرنه هر سال یک قانون جدید میزارن که تمام قوانین قبلیو باطل کنه
    • فرهنگ IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      پاسخ به ابی : 🤣🤣
  • سینا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    من کاری ندارم.. بنظرتون این آقای تاج. نباید دادگاهی میشد و الان زندان بود؟؟؟ میترسیم خاوری هم یه روزی بیاد ایران ادعای خسارت هم بکنه و دوباره رئیس بانک بشه...
  • فواد IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    بابا بنده خداقلبش ناراحته چیکارش دارین.ولی ی تعهداتش بگیرین ک درآینده اگه مث پرونده ویلموتس گندی زدبازدوباره حرف از مشکل قلبی واستعفانیاره.همین ک خودشون موقع رسوند قلبشودرمون کردبراانتخابات جاشکرش باقیه.ماشاالله قهرمان میلی
  • کیارش US ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    سازمان بازرسی خواب تشریف داره؟؟؟؟ این باید اینجا باشه یا تو زندان قلبش خوب شد؟؟؟؟
  • غضنفر IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    با این کاری که تاج با فوتبالکرد باید حداقل بیست سال زندان بود همین که ساکت را به بدنه فوتبال آورد گناه نابخشودنی انجام داد آخه این چه مملکتیه یکدفعه برید خاوری و فراریهای پتروشیمی و زالوهای اقتصادی رو برگردونید با سلام و صلوات باز یک معدن طلا بدید دستشون این بابا رو باید اعدام میگردند با چه رویی باز برگشت وقتی دید نه بابا خبری نیست آبی از کسی گرم نمیشه برگشت به لفت و لیسش ادامه بده ولد جموش الحقش هم که هنوز در رأس بریز و بپاش حق مردم هست بازیکن دوزاری میخره پنجاه میلیارد ده تومنش رو میده به دو زاری چهل تومن هم مال خودش میشه بیا ببین چه پادشاهی زده بهم برای خودش از پشت میز دستور چپ کردن اتوبوس با چهل تا بازیکن رو میده
  • بهزاد IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    سردار تاج چرا نباید رئیس فدراسیون بشه ؟ چه منع قانونی داره مگه ؟
    • فرهنگ IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      سه دوره رئیس فدراسیون بود، و اساسنامه اجازه بار چهارم را نمیده، اما ایشون می تونه بیاد و دوباره ویلموتس رو بیاره و یک هزینه هشت میلیون یورویی دیگه به حساب ملت بتویسه. البته لازمه اش اینه که سلطانیفر هم دوباره وزیر بشه که بعیده، چونکه اون برخلاف تاج واقعا فلبش خراب و رو به موته. جراحی قلب باز داشته.
  • فرهنگ IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    شنیده بودیم قانون عطف به ماسبق نمیشه، اما نشنیده بودیم که سوابق عطف به حال نمیشه. تاج و اعوان و انصار قانون را اشتباه تفسیر می کنند.
  • رایان IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    تو ایران هرچی دزدی بزرگتری انجام داده باشی بیشتر میخانت.این هم در مورد تاج هستش.بعدش مگه تا الان کسی کاری به دزد بیت المال داشتن.حقشون بدی همه ساکت میمونن.یکی مثل تاج باید بیارن تا دوباره از بیت المال بخورن.وگرنا دادکان بیاد که دیگه کسی پولی گیریش نمیاد
  • محمدرضا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    تاج برگردو و کیروش رو با خودت بیار.ما با امید به رئیس شدن تو منتظر کیروش هستیم.در زمان ریاست تو بهترین جام جهانی تاریخ ایران رو دیدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی