استقلال
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استقلال عصر پنج‌شنبه اولین مسابقه تدارکاتی خود در اردوی ترکیه را برگزار کرد تا به نوعی از تیم تحت هدایت سرمربی پرتغالی رونمایی شود.

ریکاردو ساپینتو پس از بالغ بر ۱۰ روز تمرین دادن آبی‌پوشان در داخل و خارج از کشور آنها را به مصاف تیم گنجلر بیگی ترکیه فرستاد تا عیارشان را برای فصل آینده محک بزند. البته ناگفته پیداست که شرایط استقلال تا رسیدن به وضعیت مطلوب جهت حضور در پیکارهای لیگ برتر فاصله زیادی دارد و حداقل نیازمند برگزاری چهار دیدار تدارکاتی دیگر است. 

تساوی بدون گل 

مسابقه در دو نیمه ۴۵ دقیقه‌ای برگزار شد و مربیان توافق کردند از شیوه برگزاری بازی به شکل سه وقت ۳۰ دقیقه‌ای پرهیز کنند در نهایت بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد و اولین دستپخت ریکاردو ساپینتو با استقلال با پیروزی یا شکست همراه نشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این تیم در ادامه دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل خود چه شرایطی را رقم می‌زند. 

استارت با بازیکنان ذخیره و تازه‌وارد

استقلال مسابقه را در حالی آغاز کرد که اغلب بازیکنان حاضر در ترکیبش نفرات ذخیره فصل قبل یا بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده برای این فصل را تشکیل می‌دادند. علیرضا رضایی سنگربان جوان این تیم درون دروازه ایستاده بود و امیرعلی صادقی، رافائل سیلوا، سعید مهری، رضا میرزایی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری هم سایر نفرات را تشکیل می‌دادند. این ترکیب در نیمه دوم بسیار متفاوت شد و فرصت بازی به چهره‌های دیگر هم رسید. البته با توجه به توافق سرمربیان هر دو تیم تعداد تعویض‌ها آزاد بود و از این بابت محدودیتی وجود نداشت. 

حضور چهره‌های سرشناس 

در نیمه دوم بازیکنان سرشناس‌تری برای استقلال وارد زمین شدند حسین حسینی، صابر حردانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس و سجاد شهباززاده از جمله نفراتی بودند که در وقت دوم به میدان رفتند اما نتوانستند نتیجه مساوی بدون گل را تغییر دهند. 

توجه ویژه به ۴ بازیکن 

یکی از نکات جالب توجه در این بازی دوستانه توجه ویژه سرمربی استقلال به چهار بازیکن بود که از وجود آنها در هر دو نیمه استفاده کرد. روزبه چشمی، رافائل سیلوا و جعفر سلمانی همراه با ابوالفضل جلالی از جمله نفراتی بودند که در هر دو نیمه حضور داشتند. 

شوخی عجیب استقلالی ها؛ می‌ترسیم کمپ آتش بگیرد!/ تماشای ال کلاسیکو ممنوع شد

رضایت کادر فنی 

با وجود اینکه بازی با تساوی بدون گل تمام شد کادر فنی استقلال از عملکرد شاگردانش راضی بود و مربیان این تیم اعتقاد داشتند آماده‌سازی آبی‌پوشان در مسیر درستی قرار گرفته و آنها حتماً در دیدارهای آینده با توجه به کاهش حجم بدنسازی و تمرکز بیشتر روی حرکات تاکتیکی به هماهنگی بهتری دست پیدا خواهند کرد. البته طبیعی است که اضافه شدن بازیکنانی همچون کاوه رضایی، محمدحسین مرادمند و محمد محبی (اگر استقلالی شود) می‌تواند شرایط بهتری را برای آبی‌پوشان رقم بزند. 

رویارویی با مردان پیرلو 

دومین حریف تدارکاتی استقلال در ترکیه هم مشخص شده و آنها باید به مصاف تیم «کاراگا مروک» بروند. این تیم اگرچه برای فوتبال‌دوستان ایرانی چندان شناخته‌شده نیست اما نکته مهم در رابطه با آن فردی است که هدایتش را برعهده دارد. آندره‌آ پیرلو ملی‌پوش اسبق ایتالیا که در ایران هم طرفداران کمی نداشت، سرمربی دومین حریف استقلال محسوب می‌شود. اگر اقامت استقلالی‌ها در ترکیه طولانی‌تر از برنامه اولیه شود آنها بازی سوم تدارکاتی را هم برگزار می‌کنند و پس از آن آنکارا به مقصد تهران ترک خواهند کرد. 

شوخی عجیب استقلالی ها؛ می‌ترسیم کمپ آتش بگیرد!/ تماشای ال کلاسیکو ممنوع شد

خبر کاوه چهارشنبه رسید

همان‌طور که در شماره روز پنج‌شنبه نوشته بودیم، به مربیان استقلال وعده داده شده بود منتظر حضور کاوه رضایی باشند. استقلالی‌ها در ساعات پایانی چهارشنبه‌شب با اردوی ترکیه تماس گرفتند و به ساپینتو اعلام کردند حضور کاوه قطعی شده و می‌تواند روی او به عنوان یکی از مهره‌های فصل آینده حساب باز کند. 

داستان اسکوچیچ و استیلی در اردوی استقلال 

خبر اختلاف نظر میان دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی به اردوی استقلال در آنکارا هم رسید. بازیکنان این تیم به ویژه ملی‌پوشان آبی در رابطه با ماجراهای مذکور صحبت می‌کردند اما ترجیح می‌دادند بی‌طرف باقی بمانند تا موقعیت‌شان در تیم ملی طی ماه‌های باقیمانده تا زمان آغاز رقابت‌های جام جهانی‌ به خطر نیفتد. استقلال در اردوی آخر تیم ملی شش نماینده داشت و از این بابت شرایطی کاملاً منحصر به‌فرد در مقایسه با سایر تیم‌های لیگ برتری دارد. 

تماس با حسین‌زاده

بازیکنان استقلال می‌دانستند امیرحسین حسین‌زاده پنج‌شنبه تهران را به مقصد بروکسل ترک می‌کند تا در تمرینات تیم شارلوا حاضر شود و فوتبالش را به عنوان یک لژیونر اروپایی دنبال کند به همین خاطر از ترکیه با او تماس گرفتند و برایش آرزوی موفقیت داشتند. جالب این که امیرحسین تابستان سال گذشته وقتی به استقلال پیوست، یک بازیکن گمنام بود ولی حالا به عنوان پدیده فصل گذشته لیگ برتر شانس زیادی برای حضور در رقابت‌های جام جهانی‌ دارد. 

شوخی عجیب استقلالی ها؛ می‌ترسیم کمپ آتش بگیرد!/ تماشای ال کلاسیکو ممنوع شد

کاهش بدنسازی 

شیب نزولی تمرینات بدنسازی استقلال همچنان ادامه دارد اما از فشار کار کم نمی‌شود. به موازات اینکه تمرینات بدنسازی استقلال سبک‌تر می‌شود کادر فنی این تیم بر میزان فشار بابت کارهای تاکتیکی به طرز قابل ‌ملاحظه‌ای افزوده‌اند و قرار است پس از پایان اردوی ترکیه و بازگشت به تهران فشار تمرین استقلال کاهش پیدا کند تا اصطلاحاً بدن بازیکنان «ول» کند و آنها به شادابی لازم جهت حضور در مسابقات دست یابند. 

شوخی بازیکنان: مراقب باشیم کمپ آتش نگیرد 

گرم شدن بیش از حد قاره اروپا موجب آتش گرفتن جنگل‌های برخی از کشورهای این قاره شده و خبر آن در رسانه‌ها بازتاب زیادی پیدا کرده است. اگرچه استقلالی‌ها اغلب وقت خود را مشغول تمرین یا شرکت در جلسات فنی هستند ولی با این وجود باز هم روزانه فرصت کوتاهی برای پیگیری اخبار به دست می‌آورند و اتفاقاً با توجه به جنگلی بودن فضای اطراف کمپ محل اقامت خودشان دیروز این شوخی را مطرح می‌کردند که باید مراقب باشید این درختان آتش نگیرند و کمپ دچار حریق نشود.

پیراهن یادگاری

پس از پایان دیدار پنج‌شنبه بیژن طاهری و سرپرست تیم گنجلر بیگی به نشانه احترام و دوستی میان دو باشگاه پیراهن‌های دو تیم را به یکدیگر یادگاری دادند حرکتی که هنگام برگزاری دیدارهای دوستانه امری مرسوم تلقی می‌شود. 

تماشای ال‌کلاسیکو ممنوع 

تیم‌های اروپایی هم به موازات ایرانی‌ها مشغول آماده‌سازی خود برای حضور در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی هستند به همین خاطر امشب (در واقع ساعت یک بامداد یک‌شنبه به وقت ترکیه‌) دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید به مصاف همدیگر می‌روند ولی بازیکنان استقلال اجازه تماشای این بازی را ندارند و کادر فنی به آنها تأکید کرده است حتماً باید شب زود بخوابند تا صبح هیچ مشکلی برای همراهی تیم در زمان صرف صبحانه و برگزاری تمرینات نوبت اول روزانه نداشته باشند.استقلالی‌ها حتی در روزهایی که نوبت صبح تمرین ندارند هم اجازه اینکه تا دیر وقت بیدار باشند را پیدا نمی‌کنند و سرمربی پرتغالی روی این مسائل تا امروز خیلی حساسیت نشان داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    استقلال باید حساااااابی آماده بشه
  • الهام .ج IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    استقلال هر کاری کند بازهم قهرمان نمی شود
  • امید IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    دنیا و استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی