حمله تند سرمربی سابق تیم ملی ایران؛ با این سیرک به خودتان لطف نکردید/ من فقط به یک دلیل عجیب از ایران رفتم!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به شکل غیر منتظره‌ای از فدراسیون فوتبال ایران بابت تصمیم برای برکناری اسکوچیچ انتقاد کرد و گفت: با این سیرکی که راه‌انداختند به خودشان لطف نکردند.

میروسلاو بلاژویچ یکی از مربیان مطرح دنیا بود که در سال ۲۰۰۰ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت اما باوجود داشتن تیم قدرتمند از رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ بازماند و از کار در تیم ایران کناره گیری کرد.

بلاژویچ که یکی از مربیان مورد احترام در کرواسی است، در سال ۲۰۱۱ برای مربیگری در تیم مس کرمان، یک بار دیگر به ایران بازگشت اما در این تیم هم به توفیقی نرسید؛ با این حال «چیرو» همچنان بعد از گذشت سال‌ها به واسطه حضور مربیان کُروات در ایران، فوتبال کشورمان را دنبال می‌کند.

این مربی ۸۷ ساله، اخیراً به بهانه گرمای هوا، به دوران حضورش در تیم ملی ایران و همچنین حواشی اخیر این تیم با حضور دراگان اسکوچیچ، هموطن خود واکنش نشان داد.

بلاژویچ گفت: الان داری از گرمای هوا شکایت می‌کنی ولی وقتی من داشتم شن‌های بیابان ایران را در هوای گرم‌تر قورت می‌دادم می‌گفتی «چیرو رفت تا پول راحتی بگیرد.» درست است؛ من پول را گرفتم اما این کار آسان نبود.

این مربی کُروات ادامه داد: من هنوز وضعیت تیم ملی ایران را دنبال می‌کنم و خوشحالم که تصمیم گرفتند اسکوچیچ را در پست خود در تیم ملی نگه دارند. با این حال می‌ترسم با این سیرکی که در مورد او راه انداختند، به خودشان لطف نکرده باشند.

حمله تند سرمربی سابق تیم ملی ایران؛ با این سیرک به خودتان لطف نکردید/ من فقط به یک دلیل عجیب از ایران رفتم!

بلاژویچ پیش بینی کرد این اتفاقات نتایج آینده تیم ملی ایران بخصوص در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی با ادبیات تندتری گفت: به نظرم این کار، نتیجه آنها را به خطر می‌اندازد. مراکش هم همین اشتباه را می‌کند. نادان به کجا می‌روی؛ تغییر مربی‌ای که تو را به جام جهانی رساند؟!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: می دانم که اکنون آنها ترجیح می‌دهند یکی از خودشان را -به جای اسکوچیچ- منصوب کنند. من خودم اغلب در این موقعیت‌ها قرار گرفته‌ام، اما این‌طوری کار نمی‌کند.

بلاژویچ همچنین به مرور خاطراتش در تیم ملی ایران پرداخت و گفت: تماشاگران به قدری مرا پذیرفتند که بعد از مسابقات چند متر به هوا پرتابم می‌کردند. دوستم ژیداک که یک بار به ملاقاتم آمده بود، نمی‌توانست صحنه را تماشا کند. او از ترس روی زمین نشست و فریاد زد که «بس کنید؛ شما چیرو را می کُشید». او آشکارا می‌ترسید بدون آن کسی بماند که بتواند هرچه می‌خواهد درباره اش بنویسد. با این حال من از همه چیز لذت بردم.

وی در پایان گفت: چیزی که باعث شد ایران را ترک کنم و واقعاً اگر تا زمان ظهور این بیماری جدید (کرونا) می‌توانست مرا بکشد این است که همیشه آنها مرا می‌بوسیدند. بعد از بازی همه هواداران از سکوها به سمت زمین می‌دویدند و شروع به بوسیدنم می‌کردند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • پدرام CA ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    این بابا هیچی بارش نبود هرچی ازش میپرسیدن میداد به برانکو. ولی مربیهای تیم ملیها قدیمها بعضیهاشون اینچوری بودن. فقط نقش ناظر فنی رو داشتند
    • ب IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      یه ذره تحقیق کنی بد نیست.مورینیو با اون غرورش که هیچ کس رو در حد خودش نمیدونه بلاژویچ رو بهترین مربی دنیا می‌دونه اونوقت تو که هیچی حالیت نیست داری این حرف رو میزنی.معلومه از فوتبال هیچی نمیفهمی.تنها چیزی که میفهمی کی‌روش اتوبوسیه
    • علی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      متاسفانه سنت خیلی کمه. نمی دانی این مربی با چه بازیکنانی سوم دنیا شد. فقط یه چیزهای شنیدی یا از ویکی پدیا خوندی. داور شوکر و ... با این مربی سوم شدند.
  • حسبن IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    ویچ های بی خاصیت چ حمایتی از هم می کنن
    • اشکان IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      چندسال داری ؟ گمون نکنم سن و سالت به جام جهانی ۹۸ برسه و گرنه اونایی که فوتبال می‌دونن خوب یادشونه تیم بلازویچ در نیمه نهایی چه بلایی سر فرانسه قهرمان جام ۹۸ آورد و در واقع فرانسه با خوش شانسی محض از سد کرواسی گذشت و به فینال رسید ، البته قبل‌تر از اون در یک چهارم آلمان رو در هم کوبید. نهایتاً کرواسی سوم جهان شد و بلازویچ نتایجی فوق العاده در جام جهانی گرفت
  • آذری IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    فدراسیون فوتبال و کلا فوتبال ایران زمانی این لطف رو از خودش دریغ کرد که پای مربیان درجه دهمی کروات رو به ایران باز کرد و دلار مفت از بیت المال ریخت توی کیسشون و همشونو میلیاردر کرد تا آخر عمرشون توی ناز ونعمت زندگی کنن و الان این حرفهارو از روی شکم سیری بزنن!! مربیان درجه چندمی که اگر توی کشور خودتون میموندن تا آخر عمرشون کی بایست نون و پیاز سوک میزدن و الان به لطف دلارها مفت ایران شدن میلیاردر کشورتون... شما این حرفم نزنین کی میخواد بزنه! اسکوچیچ مربی هست که توی کشور خودتون مجانی هم نمیتونه مربیگری بکنه ولی به لطف دلال های محترم ایرانی الان شده سرمربی تیم ملی ایران! اسکوچیچ اگر مربی درستی بود با این همه هجمه و کم لطفی فدراسیون عمراً توی ایران نمیموند ولی با التماس خودش و فشار دلالها به لطف خرج کردنشون توی روزنامه ها دو دستی چسبیده به ایران چون هیچ کجای دنیا حتی کشور خودتون تیم بهش نمیدن!! شاید شما نون بهم قرض بدین با این حرفها ولی مردم ایران از دست این ویچ ها خسته شدن! ویچ هایی که ایران بهشتشون حساب میشه با دلارهای مفتی که از بیت المال و حق مردم ایران گیرشون میاد
    • mohsen IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      همین که می گی با کروسی مقام ۳ جام جهانی رو آورده و دالیچ هم به جز ۴ تا تیم در جام جهانی رسید ولی کی روش با کدام تیم بزرگسالان مقام آورده در جام جهانی
  • mohsen IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    واقعا حق گفته
  • محمد رضا IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    فقط بازگشت کیروش
  • سیدرضا IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    متاسفانه یکی دوهوادار کم سنو سال قرمز با صدها نام مختلف با رکیک ترین الفاظ در مورد شاه فرهاد و دیگر ستاره های آبی باعث بوجود اومدن این جو کنونی در کامنتهای خبرقرمز باشیم
  • فرهنگ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    اصلا هم در کشورش مورد احترام نیست. مربی دائم الخمری که حتی اون سال که کرواسی در جام جهانی سوم شد، بازیکناش گفتند که این سرمربی کاره ای نبود. بلاژویچ هم مثل برانکو معلم(پروفسور) ورزش و سایر مربیان و به اصطلاح بازیکنان کروات که از کوچه و خیابون های اوکراین جمع می کردند میاوردند، حسابی از فرصت حملات وحشیانه صربها به مسلمانان بوسنی سود بردند که ایران برای پشتیبانی از مسلمانان مظلوم تصمیم کرفت به کرواسی نزدیک بشه و اجازه داد از طریق فوتبال به عنوان تنها ممر درآمدشون بعد از توریسم از ایران درآمد کسب کنند. برای همینه که بلاژ و برانکو اینطور از اسکوچیچ حمایت می کنند. آخه حمایت از اسکوچیچ یعنی حمایت از کرواسی، و اونها مثل ما وطنفروش نیستند که به خاطر گرایش های رنگی میهن عزیزمونو می فروشیم.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    بعضی کامنت ها رو که می خونی از ایرانی بودن خجالت می کشیم این چه ادبیاتی است بکار می برید خدا کنه که این طیف جزو حداقل ها باشن در غیر اینصورت بجای اینکه در مورد سرمربی فوتبال نظر بدیم باید به فکر این باشیم که خانواده ها به کجا رسیدن که این نوع تربیت خروجی هاشه ، یه ضرب المثل قدیمی می گه انچه که عیانه چه حاجت به بیانه ،سرمربی یه تیم در حال حذف رو بعنوان تیم اول آسیا به جام جهانی صعود داده که فکرش رو نمی کردن فکر می کردن ایران حذف می شه و کاسه کوزه ها رو سر اسکوچیچ می شکنن اما اون به کارش باور داشت و نتیجه گرفت در ضمن برای تمام دنیا جای تعجبه واقعا هیچ جای دنیا سرمربی که نتیجه عالی رو گرفته برای خوشامد یه سری عوض نمی کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی