بربط: برای طلا به تاتامی قونیه می‌روم/ تعلیق ۳ ساله ما را از شرایط مسابقه دور کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ملی‌پوشان جودو بانوان بعد از ۳ سال تعلیق و دوری از میادین در بازی‌های کشورهای اسلامی به تاتامی باز می‌گردند.

مریم بربط ملی‌پوش جودو حالا امیدوار است تا با درخشش در این مسابقات با یک تیر، دو نشان بزند تا هم بازگشتی غرورآفرین داشته باشد و هم با درخشش نگاه مسئولان را به جودو بانوان تغییر دهد.

بعد از سه سال تعلیق جودو دوباره به تاتامی‌برمی‌گردد؟

۳ سال تعلیق جودو و شیوع کرونا ما را کاملاً از مسابقات دور کرد. حتی در سطح کشوری هم مسابقه نداشتیم. فقط در این دوران با بدنسازی و تمرینات آمادگی جسمانی بدنمان را حفظ می‌کردیم و در کل در این مدت خبری از جودو نبود و به روی تاتامی نرفتیم.

خودت تمرین داشتی؟

در این مدت تمرین می‌کردم و هی به خودم امیدواری می‌دادم که باز به تاتامی برمی‌گردم.تا اینکه خبر حضور جودو را در بازیهای کشورهای اسلامی‌را شنیدم.

خبر مسرت بخشی بود؟

باورم نمی‌شد و زمانی که دیدم همه چیز قطعی است،واقعاً خوشحال شدم و حالا انگیزه زیادی برای مسابقات پیش رو دارم.

فکر می‌کنی در ترکیه چه نتیجه ای بگیری؟

جودو قابل پیش‌بینی نیست، اما ما برای طلا پا روی تاتامی قونیه می‌گذاریم. سرنوشت مسابقات بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک هم به بازی‌های کشورهای اسلامی‌برمی‌گردد. قطعاً هر کسی که در این مسابقات نتایج خوبی بگیرد در آن مسابقات هم رویش حساب باز می‌کنند.

۱۰ روزی با مربی کروات به میزبانی همدانی‌ها تمرین کردید؟

با حضور خانم مسکوویچ از قهرمانان سابق اروپا ،اردوی ۱۰ روزه خوبی پشت سر گذاشتیم.او در این تا حد ممکن تجربیاتش را در اختیار ما گذاشت و گاردها و روش نفوذ به حریف و یک‌سری ریزه‌کاری‌هایی که در مسابقه به کار می‌آید را به ما آموزش داد. ای کاش این مربی بیشتر در ایران می‌ماند تا تجربیات و نکات ندانسته بیشتری را از او یاد می‌گرفتیم.

دغدغه اصلی جودوی بانوان در ایران چیست؟

نگاه مسئولان به جودو بانوان سرد است.روی ملی‌پوشان فعلی تیم ملی بزرگسالان از رده نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری شده است. ما تیم خوبی داریم اما نگاه آنها نسبت به بانوان خیلی سرد است. امیدوارم در بازی‌های کشورهای اسلامی‌بتوانیم طلا بگیریم و بدرخشیم تا نگاه‌ها به بانوان تغییر کند.

صحبت پایانی ؟

متاسفانه جودو نه مسابقات داخلی دارد و نه به برون مرزی اعزام می‌شود. در صورتی که حضور در رقابتها و کمپ‌های بین‌المللی به پیشرفت تک تک ما کمک شایانی می‌کند. حضور همین مربی کروات هم در اردویی ۱۰ روزه کمک زیادی به ما کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی